مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان گفت: هفته دفاع مقدس فرصتی برای معرفی و شناسایی نوابغ عرصه دفاع از حریم ولایت است.

به گزارش ندای گیلان از رشت، سرهنگ عباس بایرامی در آیین رونمایی از تیزر و پوستر گرامیداشت هفته دفاع مقدس، با اشاره به لزوم شناسایی و معرفی افتخارات دوران دفاع مقدس، اظهار کرد: گنجینه های عظیمی در تاریخ دفاع مقدس نهفته است که باید به نسل امروز معرفی شوند؛ هفته دفاع مقدس فرصتی برای معرفی و شناسایی نوابغ عرصه دفاع از حریم ولایت است.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گیلان با اشاره به برگزاره اولین کنگره ملی هشت هزار شهید استان در سال 95، افزود: گیلان در دوران دفاع مقدس بی نظیر بوده که هشت هزار شهید گرانقدر، وجود 22 هزار آزاده و ایثارگر، جانبازان نمونه هایی از افتخارات مردم ولایتمدار این خطه است.

سرهنگ بایرامی با بیان اینکه برنامه های سی ونهمین سالگشت هفته دفاع مقدس که مقارن با ایام سوگواری سالار و سرور شهیدان است با شعار «ما پیروزیم» اجرا می شوند، گفت: در طراحی پوستر از عناصر بومی بهره گرفته شده است، عنصر اصلی پوستر شعار «ما پیروزیم» می باشد، همچنین تلاش شده تا وجوه ملی حماسه دفاع مقدس در طراحی این پوستر دیده شود و به نقش بانوان، یگان ها و نیروهای مردمی در دفاع مقدس هم اشاره شده است.

در ادامه حجت الاسلام حسن زاده، کارشناس حوزه و دانشگاه در این مراسم اظهار کرد: تقارن هفته دفاع مقدس با ایام سوگواری اباعبدالله(ع) در این روزها با تحولات جهان بسیار ارزشمند است.

وی با بیان اینکه با ملاحظه تاریخ درمی یابیم دست در دست استکبار سپردن جزء نامردی چیزی دیگری نتیجه نمی دهد، افزود: تاریخ برای عبرت است و صرفا برای خواندن نیست، باید برای تصمیمات درست آینده از تاریخ عبرت گرفت.

این کارشناس حوزه و دانشگاه بیان کرد: قدرت های استکباری به دنبال آن هستند که صاحبان حق به حق شان که عدالت حقیقی برای جامعه است، نرسند. لذا توجه به فرمایشات امام(ره) و نصایح مقام معظم رهبری برای همه امت ها و ملت ها برای همه امت ها و ملت ها مایه نفع و خیر دنیا و آخرت است.