برای حل مشکلات حمل‌ونقل پول در این حوزه باید در پی کاهش هزینه‌های بنادر گیلان باشیم زیرا هزینه‌های بنادر شمال ایران نسبت به دیگر بنادر کشور بیشتر است.

به گزارش ندای گیلان: هادی تیزهوش تابان بابیان اینکه انتقال پول از مشکلات اتاق بازرگانی است اظهارداشت: برای حل مشکلات حمل‌ونقل پول در این حوزه باید در پی کاهش هزینه‌های بنادر گیلان باشیم زیرا هزینه‌های بنادر شمال ایران نسبت به دیگر بنادر کشور بیشتر است.
وی با اشاره به بهره بسیار بالای وام‌های پرداختی به تولیدکنندگان گفت: دولت باید درپائین آوردن سود تسهیلات بانکی همت بیشتری داشته باشد و نه‌ تنها به صادرکننده بلکه باید به واردکنندگان که نقش اساسی در تولید دارند نیز تسهیلات خاص اختصاص دهد تا کمبود نقدینگی و عدم تولید درکشور برطرف شود.
رئیس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی گیلان با اشاره به تعامل خوبی که در گیلان برای حل مشکلات وجود دارد خاطر نشان کرد: باید با تعامل به جای تقابل به دنبال راهی برای حل مشکلات در حوزه اتاق بازرگانی باشیم.
این مقام مسئول در زمینه حل مشکل کمبود نقدینگی گفت: در طرح هدفمندی یارانه‌ها 30 درصد به حوزه صنعت در اتاق بازرگانی تعلق گرفت اما تاکنون هیچ مبلغی تحت عنوان یارانه به این حوزه پرداخت نشده است.
تیزهوش تابان دریافت یارانه‌ها را حق مسلم و قانونی صنعت بازرگانی دانست و تصریح کرد: اگردولت مقدار یارانه اختصاص یافته صنعت را به صنعت برگرداند مشکل نقدینگی این حوزه حل و عدم تولید نیز برطرف می‌شود.
وی گفت: باید باورکنیم که می‌توانیم تولید با سطح کیفیت بالا داشته باشیم در حدی که بتواند با تمام دنیا رقابت کند و باید بدانیم که از طریق تولید باکیفیت می‌توانیم میزان ارز حاصل از صادرات را افزایش دهیم.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گیلان افزود: باید بتوانیم امکانات را برای تولیدکننده و در راستای رسیدن به اهداف اقتصاد داخلی و مقاومتی بوجود آوریم.