مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری گیلان: هزار میلیارد ریال اعتبار برای اجرای ۲۲۰طرح عمرانی برای مدیریت بحران و حوادث طبیعی در این استان تخصیص یافته است.
به گزارش ندای گیلان،امیر مرادی در جلسه ستاد مدیریت بحران در شهرداری بندر مرزی آستارا گفت: بیشتر طرحهای مدیریت بحران برای اجرا در غرب استان گیلان مصوب شده و فرمانداران، شهرداران و دستگاه های اجرایی متولی، قطعا باید برای مهار و مدیریت بحران های احتمالی آمادگی کامل داشته باشند.
مرادی تصریح کرد: از مجموع اعتبار مصوب در استان گیلان، ۷۰میلیارد ریال برای اجرای ۲۰طرح حوزه مدیریت بحران در شهرستان مرزی بندر آستارا تخصیص یافته  است.
مدیرکل ستاد مدیریت بحران گیلان گفت: تا پایان سال ماشین آلات راهداری و حمل و نقل جاده ای استان در آماده باش کامل به سر می برند و تقویت تجهیزات و امکانات مدیریت بحران در شهرستان های گیلان در دستور کار قرار دارد.
فرماندار آستارا هم در این جلسه گفت: با افزایش بارش ها، آبهای سطحی در خیابانها و معابر شهرهای آستارا و لوندویل جاری شده و برای هدایت آن قطعا نیاز به برنامه ریزی مناسب داریم.
عباس صابر اضافه کرد:متاسفانه خودروهای سنگین راهداری و حمل و نقل جاده ای آستارا برای مدیریت بحران کافی نیست و راهداران ما علاوه بر معابر آستارا، نگهداری ۷۰درصد راه های اصلی تالش را نیز بر عهده دارند و قطعا باید تجهیز ماشین آلات راهداری در دستور کار متولیان امر قرار بگیرد.
نماینده عالی دولت در آستارا افزود: با آغاز فصل کشاورزی در تامین آب زراعی با مشکل مواجه خواهیم شد و لایروبی آب بندان ها برای تامین آب کشاوزی و اختصاص اعتبار برای تکمیل سد لاستیکی آستارا ضروری است.