صوفی:اگر افرادي كه پيروز شدند، جزو فتنه‌گران هستند چطور دستگاه‌هاي نظارتي آنها را تاييد كردند؟!

به گزارش ندای گیلان به نقل از قانون، حداد‌عادل سرليست‌ائتلاف بزرگ! اصولگرايان تهران بود كه در انتخابات 7 اسفند، شكست سختي را از حاميان دولت اعتدال و اصلاحات متحمل شد. او كه بعد از آن روز بزرگ از معرض ديد رسانه‌ها پنهان شده‌بود، روز گذشته با حضور در ميان اصحاب رسانه، اظهاراتي را بيان داشت كه بيشتر از تامل، موجب تاثر است.
بايد رفتارشناسان سياسي برخورد آقاي حداد را مورد بررسي قرار داده‌ و ميزان فشاري كه سبب بيان اين اظهارات شده را به وي گوشزد كنند تا نه به خود آسيب عصبي برساند و نه افكار عمومي را با سوال‌هاي متوالي روبه‌رو كند كه چگونه صاحبان اين تفكرها سال‌‌ها بر نهادهاي اصلي نظام، رياست كرده‌اند!حداد خطاب به ملت ايران كه پاسخ خود را به امثال وي پاي صندوق‌راي دادند، مي‌گويد:«مردم حافظه سیاسی خود را به کار گرفته و بدانند کسانی که امروز ادعای پیروزی در انتخابات 7 اسفند را کرده‌ و دم از قانون می‌زنند، همان کسانی‌اند که در انتخابات سال 88 پا روی قانون گذاشته و عده‌ای را به تخریب اماکن عمومی دعوت و تشویق کردند!»
وي در جملات قصار ديگري نيز مدعي‌مي‌شود، «اصلاح‌طلبان با تفاوتي جزيي پيروز شدند» بايد از حداد پرسيد كل راي خود را با نفر اول ليست اميد كه آقاي عارف بودند مقايسه كنيد تا معناي تفاوت جزيي را متوجه شويد!شايد نياز است به جاي عكس‌هاي يادگاري با تصاوير خود كمي وقت براي كلاس‌هاي حساب و رياضي بگذاريد تا معناي واقعي راي‌هاي ميليوني مردم را درك كنيد.
علي‌صوفي، رئيس‌ستاد انتخاباتي اصلاح‌طلبان تهران نيز به اين ادعاهاي حدادعادل واكنش‌نشان داده و مي‌گويد ايشان و دوستان‌شان همين اظهارات را بيان مي‌كنند كه مردم پشت خود را به آنها كرده‌اند! متن‌گفت‌وگوي «قانون» با استاندار پيشين گيلان و رئيس‌ستاد انتخاباتي اصلاح‌طلبان تهران را در ادامه پي‌مي‌گيريم.
  به نظر شما آقاي حداد چرا اين پيروزي را ناديده‌ مي‌گيرند!؟
پيروزي در انتخابات تعريف مشخصي دارد و اگر جرياني بتواند در يك رقابت سياسي راي بيشتري كسب‌كند و رقيب خود را كنار بزند، پيروز قاطع است و طرف مقابل نيز كه نتوانسته موفق شود، شكست خورده به حساب مي‌آيد!  اين تعريف عام پيروزي است، از سوي ديگر نيز قانون با توجه به آراي كسب شده اعلام مي‌كند كه ما پيروز شديم!براي من جاي تعجب است آقاي حداد كه مدت‌ها در مركز قانونگذاري و حتي يك دوره رئيس‌مجلس بودند اين سخنان را گفته اند!

  هدف وي از فتنه‌گر خواندن مدعيان پيروزي چيست؟
اينكه بيان مي‌شود افرادي كه خود را پيروز مي‌خوانند از فتنه‌گران هستند سخن درستي نيست. اگر افرادي كه پيروز شدند، جزو فتنه‌گران هستند چطور دستگاه‌هاي نظارتي آنها را تاييد كردند؟! در رابطه با تاييد صلاحيت‌ها هر اتهامي كه به افراد با عنوان فتنه و ساير اتهامات زده‌ مي‌شد، دستگاه‌هاي مسئول آنها را رد صلاحيت كردند تا شبهه‌اي باقي نماند و اكنون اين اظهارات ديگر مبنايي ندارد. اين عزيزاني كه امروز پيروز شدند و مدعي‌هستند، در آن دوران نه دستي در امور داشتند، نه افراد سياسي هستند و نه در احزاب فعال بودند. اظهارات وي جاي تعجب دارد و با تعريف آقاي حداد همه  ملت ايران فتنه‌گر هستند و هرجريان يا افرادي در مقابل اين افراد پيروز شوند، آنها را فتنه‌گر مي‌خوانند.
  آقاي حداد مدعي شده ‌است كه نگراني از دخالت دولت در انتخابات وجود دارد، شما اين اظهارات را قبول داريد؟
همواره عده‌اي به حمايت از دولت‌ها در حوزه‌هاي انتخابيه يا در مجلس شناخته مي‌شوند. افرادي كه از دولت‌ها حمايت مي‌كنند براي حاميان جريان حاكم جذابيت خاصي دارند و اين تازگي ندارد. ما‌ نيز عنوان تشكيلات خود را اصلاح‌طلبان و حاميان دولت گذاشته ايم تا بگوييم حاميان دولت و اصلاحات در كنار يكديگر هستند،آيا اين به معناي دخالت دولت در انتخابات است؟!
مردم نيز به دولت گرايش دارند و براي حمايت از آن به ليستي كه حامي دولت محسوب مي‌شود راي مي‌دهند ولي مااثري از دولت در اين ليست ها نمي‌بينيم. از سوي ديگر اگر فردي نيز در دولت مشغول و از موضع شخصيت حقيقي خود در فعاليت‌هاي انتخاباتي حضور داشته باشد، از امكانات دولتي استفاده نكند و از جريان‌ يا كانديدايي نيز حمايت كند، ايرادي ندارد! به اين روند نه مهندسي انتخابات مي‌گويند نه دخالت دولت در انتخابات.
 دستگاه‌هاي نظارتي اجازه دخالت دولت را خواهند داد؟
همه مي‌دانند كه دستگاه‌هاي نظارتي از حاميان آقاي حداد و دوستان ديگر هستند، به نظر شما با اين تعاريف دستگاه‌هاي نظارتي چنين اجازه‌اي را به دولت مي‌دهند؟! اين نهادها و دستگاه‌ها «مو را از ماست كشيده» و اجازه دخالت دولت را نمي‌دهند و اين سخنان آقاي حداد جاي تامل دارد.  تنها نقش دولت در توزيع تعرفه‌ها و برسر صندوق‌هاي راي است كه آنجا نيز اعضاي هيات‌نظارت حضور دارند و اجازه‌دخالت نمي‌دهند. اين سخنان عجيب و غريب است و آقاي حداد و ساير دوستان همين اظهارات را داشتندكه مردم به آنها پشت مي‌كنند.
   وضعيت ليست‌اميد در دور دوم چگونه است؟
ما اميد فراواني به دور دوم انتخابات در شهرستان‌ها و 68 كرسي باقي مانده داريم. ما از حدود 61 كانديدا تحت عنوان ليست اميد در انتخابات دور دوم حمايت كرديم و پيش‌بيني ما اين است كه حداقل 40 نفر آنها به مجلس راه پيدا كنند ولي احتمال اينكه بالاي 50 نفر از ليست پيروز شوند را زياد مي‌بينيم.