رییس پلیس راهور گیلان رکورد ثبت بیش از هشت هزار جریمه در هر شب را در شهرهای استان گیلان نگران کننده خواند و افزود: این آمار بسیار بالا است و نشان می‌دهد که مردم و شهروندان گیلانی از ساعت 9 شب تا 11 شب هیچ توجهی به رعایت این محدودیت‌ها ندارند و در خیابان‌ها تردد می‌کنند.

به گزارش ندای گیلان،امیر طالبی با اشاره به اینکه در بحث اعمال جریمه تردد شبانه در شهرهای استان گیلان شاهد ثبت رکوردهای جدیدی هستیم، گفت: هر شب بیش از هشت هزار جریمه در شهرهای استان گیلان ثبت می‌شود که آماری بسیار بالا است.

رییس پلیس راهور گیلان رکورد ثبت بیش از هشت هزار جریمه در هر شب را در شهرهای استان گیلان نگران کننده خواند و افزود: این آمار بسیار بالا است و نشان می‌دهد که مردم و شهروندان گیلانی از ساعت ۹ شب تا ۱۱ شب هیچ توجهی به رعایت این محدودیت‌ها ندارند و در خیابان‌ها تردد می‌کنند.

 

طالبی با تاکید بر اینکه از ساعت ۹ شب به بعد تردد همه وسائط نقلیه در سطح شهرهای استان ممنوع است و همه باید به این دستورالعمل مهم پایبند باشند خاطرنشان کرد: از تمام مردم و شهروندان استان گیلان توقع داریم که محدودیت‌های تردد شبانه را رعایت کنند زیرا در غیر اینصورت مشمول پرداخت جریمه‌های مصوب می‌شوند.

 

رییس پلیس راهور گیلان در ادامه با بیان اینکه رفع توقیف موتورسیکلت‌ها از پارکینگ‌های سراسر کشور در دستور کار پلیس راهنمایی و رانندگی قرار گرفته است عنوان کرد: این طرح در مرحله نخست تا ۱۸ دی ماه تمدید شده بود که به علت استقبال مردم و دارندگان موتورسیکلت مجددا تا پایان بهمن ماه تمدید شد.

طالبی با بیان اینکه اگر گیلانی‌ها از سال ۹۰ به بعد موتورسیکلتی در پارکینگ‌های استان دارند که متوقف شده، می‌‌توانند برای دریافت آن مراجعه کنند تصریح کرد: مردم می‌توانند به پلیس راهنمایی و رانندگی مراجعه کنند و موتورسیکلت‌های خود را بدون ارائه هیچ گونه مدرک خاصی رفع توقیف کنند.

 

وی با بیان اینکه پس از اتمام این مهلت یعنی تا پایان بهمن ماه برای رفع توقیف موتورسیکلت‌ها به سند، بیمه‌نامه و گواهینامه نیاز است اضافه کرد: در حال حاضر این تسهیلات ویژه برابر با فرمان مقام معظم رهبری جهت رفع توقیف اموال مردم توسط ناجا فراهم شده است بنابراین ما در مراکز پلیس +۱۰ منتظر مردم و شهروندان هستیم.

 

رییس پلیس راهور گیلان تعداد موتورسیکلت‌های توقیف شده در استان‌ را که در پارکینگ‌ها هستند بیش از ۱۷ هزار فقره اعلام کرد و افزود: در حال حاضر هزار و ۲۰۰ موتورسیکلت ترخیص شده و همچنان تعداد بیش از ۱۵ هزار موتورسیکلت در پارکینگ‌های پلیس وجود دارند.

 

طالبی تعیین تکلیف هرچه سریع‌تر موتورسیکلت‌های توقیف شده را توسط صاحبان آنان مورد تاکید قرار داد و در مورد محدودیت‌های شبانه تردد نیز اذعان کرد: برابر تدبیر ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا محدودیت‌های شبانه در تمام شهرهای کشور برقرار است و شهرهای استان گیلان نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

شبستان