ندای گیلان:سخنگوی نیروی انتظامی گفت: هدف ما برخورد با معتادان و سالم‌سازی محیط نیست. اگر اینگونه باشد؛ می‌توانیم در کسری از هفته معتادان را جمع‌آوری کنیم. بلکه مساله این است، که باید دستگاه‌های دیگر نیز در این زمینه همکاری داشته باشند. سردار سعید منتظرالمهدی در نشست خبری امروز خود با اصحاب رسانه در تشریح گزارش […]

ندای گیلان:سخنگوی نیروی انتظامی گفت: هدف ما برخورد با معتادان و سالم‌سازی محیط نیست. اگر اینگونه باشد؛ می‌توانیم در کسری از هفته معتادان را جمع‌آوری کنیم. بلکه مساله این است، که باید دستگاه‌های دیگر نیز در این زمینه همکاری داشته باشند.

سردار سعید منتظرالمهدی در نشست خبری امروز خود با اصحاب رسانه در تشریح گزارش ستاد مراسم بزرگداشت حضرت امام خمینی (ره) گفت: این ستاد کار خود را از سیزدهم خرداد آغاز و تا 15 خرداد فعالیتش ادامه داشت. در این مدت سی‌ هزار نفر از نیروهای انتظامی جمهوری اسلامی حضور داشتند؛ 20 هزار خودرو و وسیله نقلیه ساماندهی شد. 8 پرواز از سوی نیروی انتظامی صورت گرفت و آمار سرقت نسبت به مشابه سال گذشته 15 درصد کاهش داشت.

آغاز اجرای طرح دریا در 110 نقطه ساحلی

سخنگوی نیروی انتظامی با اشاره به آغاز اجرای طرح دریا از امروز گفت: این طرح در 110 نقطه ساحلی استان‌های شمالی کشور آغاز شد، از این رو قرارگاه امنیتی انتظامی به جهت هماهنگ‌سازی دیگر دستگاه‌ها و پشتیبانی انتظامی از طرح تصویب شده است.

وی تاکید کرد: تلاش ما سرویس‌دهی مناسب به افراد و نظارت بر تخلیه هیجانی مثبت جوانان،‌ ارائه خدمات مشاوره‌ای و آموزشی و ایجاد فضای معنوی و صمیمی است. پلیس تلاش می‌کند که همواره کنار مردم باشد و هر آنچه در توان دارد، برای پایداری و ایجاد آرامش و آسایش مردم انجام دهد. درخواست ما نیز از مردم این است که با رعایت ملزومات اخلاقی، اجتماعی، زیست اجتماعی، شرعی و عرفی در این مسیر به ما کمک کنند.

منتظرالمهدی گفت: طبق آمار سال گذشته با حضور نیروی انتظامی در شهرهای ساحلی 50درصد غرق‌شدگان کاهش داشته و  2500 نفر توسط دریابانان نجات پیدا کردند.

سخنگوی نیروی انتظامی در تشریح نوع برخورد پلیس با متخلفان در طرح دریا گفت: با معضلات اجتماعی برخورد اجتماعی می‌شود و تلاش ما این است که با روش اقناعی و تشویقی با افراد برخورد داشته باشیم، اما با کسانی که بر رفتار هنجارشکنانه خود پافشاری می‌کنند، برخورد سلبی صورت می‌گیرد.

معاون اجتماعی نیروی انتظامی تاکید کرد: این طرح یک طرح مردمی بوده و بیشتر از پرسنل موسسات انتظامی و پلیس افتخاری در آن استفاده می‌شود و نیروی انتظامی پشتیبانی این طرح را انجام خواهد داد. هر چیزی که آرامش و آسایش شهروندان را به مخاطره بیندازد، مشمول برخورد خواهد شد. نیروی انتظامی در ساحل، دریا و پیرامون ساحل حضور دارد.

هدف ما برخورد با معتادان و سالم‌سازی محیط نیست

سخنگوی نیروی انتظامی در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا درباره آسیب‌شناسی طرح مبارزه با اراذل و اوباش به منظور پیشگیری از بروز تخلفات این چنینی گفت:  هدف ما برخورد با معتادان و سالم‌سازی محیط نیست. اگر اینگونه باشد؛ می‌توانیم در کسری از هفته معتادان را جمع‌آوری کنیم. بلکه مساله این است، که باید دستگاه‌های دیگر نیز در این زمینه همکاری داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: در بحث پیشگیری نیز بخشی از وظایف بر عهده نیروی انتظامی است و ما تلاش می‌کنیم با پیشگیری هزینه مقابله انتظامی را در نیروی انتظامی کاهش دهیم و این کار با تولید برنامه‌ها، مشاوره‌های چهره به چهره و حضور کارشناسان ما در مدارس در حال پیگیری است.

هیچ ابلاغی برای حضور بانوان در استادیوم‌ها به ما نشده است

منتظرالمهدی درباره حضور بانوان در استادیوم‌ها نیز گفت: هیچ ابلاغی در این باره به نیروی انتظامی نشده است و  مرجع اصلی رسیدگی به این موضوع وزارت کشور است.

وی تاکید کرد: اگرچه درباره حضور بانوان در ورزشگاه‌ها به خصوص در سالن‌های ورزشی بانوان ابلاغی به نیروی انتظامی نشده است، اما اگر این موضوع به ما ابلاغ شود، امنیت آن را تامین می‌کنیم.

وی در پاسخ به اینکه آیا مصوبه حضور بانوان در ورزشگاه‌ها بدون حضور ناجا صورت گرفته گفت: اصلا موضوعی در این باره تصویب نشده است، برای بررسی این موضوع وزارت ورزش، وزارت کشور و نیروی انتظامی هسته‌های اصلی هستند.

منتظرالمهدی در تشریح سیاست جدید ناجا برای بهبود امنیت در جامعه گفت: این موضوع در چند حوزه مورد بررسی قرار می‌گیرد، اول بررسی مسائل درون‌سازمانی، معیشت و صیانت از پرسنل است که برای این موضوع قرارگاه صیانت در ناجا  تشکیل شده است.

وی افزود: همچنین قرارگاهی با مسئولیت فرمانده نیروی انتظامی، روسای پلیس و معاونان مربوطه ایجاد شده تا اقداماتی برای افزایش  امنیت مردم انجام شود.

سخنگوی نیروی انتظامی همچنین درباره وضعیت امنیت مرزها نیز گفت: مردم نگران این مساله نباشند مرزبانان ما در آمادگی کامل به سر می‌برند و راهبرد اصلی ما برخورد حداکثری  برای احتمالات حداقلی است. همچنین فرمانده نیروی انتظامی نیز دستورات لازم برای تقویت امنیت مرزها را داده است.

موافقت با فعالیت سینماها در ماه مبارک رمضان

معاون اجتماعی نیروی انتظامی همچنین درباره تشکیل پلیس کودک و نوجوان گفت: ابلاغیه‌ای در این باره انجام نشده و در برنامه جدید که از اول تیر ماه اعلام می‌شود، اجرایی خواهد شد. زیرساخت‌های پلیس کودک و نوجوان در پلیس پیشگیری ایجاد شده و آمادگی کامل را در این زمینه داریم، همچنین با حوزه‌های دیگر مانند آموزش و پرورش در ارتباط هستیم و جلسات متعددی  در این باره تشکیل شده است.

منتظرالمهدی درباره درخواست سینماگران برای فعالیت سینماها در ماه مبارک رمضان گفت: با این موضوع موافقت شده و سینماها از افطار تا سحر به جز ایام شب‌های قدر می‌توانند، فعالیت داشته باشند و  این مساله با نظارت خود سینماداران خواهد بود.

جمع‌آوری سلاح در استان‌های مرزی

منتظرالمهدی درباره دعواهای قومیتی در سیستان و بلوچستان و حمل سلاح در استان‌های مرزی گفت: برای رفع این موضوع جلسات متعددی با سران  قومیتی انجام شده و طرح جمع‌آوری سلاح در دستور کار نیروی انتظامی قرار دارد.

معاون اجتماعی ناجا درباره ورود گروه‌ها به تحرکات انتخاباتی و اقدامات پلیس در این باره گفت: نیروی انتظامی فضای جامعه وفضای سایبری را با نیت پیش‌دستی و پیشگیری رصد می‌کند تا مشکلی ایجاد نشود. هر گونه اقدام خلاف در این فضا سبب می‌شود که نیروی انتظامی با آن برخورد کند.

منتظرالمهدی درباره فعالیت فال‌گیرها در فضای مجازی گفت: این مسائل در فضای مجازی در حال افزایش است و پلیس فتا این مسائل را رصد می‌کند،  اما باید در این نکته توجه کرد که پیش‌بینی برخی مسائل در فضای مجازی مشکل است.

واکنش به فروش نفت توسط نیروی انتظامی

منتظرالمهدی درباره فروش نفت توسط نیروی انتظامی گفت: در جلسه‌ای که سال 92 با حضور معاون اول رئیس جمهور، وزیر نفت، رئیس خزانه‌داری، رئیس بانک مرکزی، نوبخت و برخی مسئولان ناجا برگزار شد، این موضوع مورد بررسی قرار گرفت و پذیرفته شد که ناجا نفت را بابت کسری بودجه گرفته، فروخته تا  هزینه کسری بودجه ناجا تامین شود.

وی گفت: مشکل این بود که پروتکل و اقدامات قانونی در دولت قبل انجام نشد. از این رو تصمیم بر این گرفته شد که آقای نوبخت مساله را بررسی کند و گزارش آن را به رئیس جمهور ارائه دهد.

منتظرالمهدی افزود: این کار ساده است و با روش دخل و خرجی که شیوه حسابداری است، به راحتی انجام می‌شود. این پول جزو دیون است و می‌توانند حواله آن را در وجه ناجا بکشند و آن را به خزانه دولت برگشت بزنند.

وی با اشاره به اینکه میزان فروش نفت 180 میلیون دلار معادل 400 میلیارد تومان به احتساب ارز دولتی است، گفت: در گذشته نیز خرید بنزهای نیروی انتظامی از همین روش انجام شده است.

برخورد با جلوه‌گری در سطح جامعه

سخنگوی نیروی انتظامی در تشریح اقدامات نیروی انتظامی برای تامین منویات رهبری گفت: دور دور کردن ماشین‌ها از منظر روانشناختانه مورد توجه قرار گرفت، چرا که این افراد قصد جلوه‌گری در سطح جامعه را داشته‌اند و موجب اختلاف طبقاتی در جامعه می‌شد. برخورد با این افراد موجب رضایت‌مندی مردم شد.

وی تاکید کرد: ما به مدل و سرنشین ماشین کاری نداریم، چه پورشه باشد چه پراید با متخلف برخورد می‌شود.

وی همچنین افزود: تشکیل قرارگاه‌ها، تعامل بیشتر با سایر دستگاه‌ها، اطلاع‌رسانی شفاف و ایجاد سخنگویی در ناجا نیز پس از فرامین رهبری انجام شد.

منتظرالمهدی درباره ارتباط رسانه‌ها با پلیس  گفت: رسانه‌ها همواره پشتیبان پلیس هستند، اما بحث امنیت تیغه دولبه دارد. خیلی از مسائل  نیاز نیست که در سطح جامعه اشاعه پیدا کند.، اگر مشکلات و تخلفات مستقیم به ما اطلاع داده شود، آن را بررسی می‌کنیم.

سخنگوی ناجا گفت: همانگونه که در برخی مسائل نیاز است که مردم برای پیشگیری آگاه باشند، در برخی از مسائل برای حفظ آرامش جامعه نیاز به اطلاع‌رسانی نیست.

ساماندهی زنان کارتن‌خواب بر عهده شهرداری است

وی در باره برخورد نیروی انتظامی با متخلفان این حوزه گفت: عزم واراده نیروی انتظامی در جهت پالایش درون‌سازمانی است، اگر فردی از پرسنل تخلفی انجام دهد و از مدار اخلاق دور شود با آن برخورد می‌کنیم.

معاون اجتماعی ناجا همچنین درباره ساماندهی زنان کارتن خواب شهر گفت: جمع‌‌آوری و ساماندهی این مساله  بر عهده شهرداری است و  نیروی انتظامی کمک می‌کند تا پشتیبانی انتظامی مناسب در این زمینه صورت بگیرد.

پرونده تخلفات بنیاد تعاون ناجا مفتوح است

سخنگوی نیروی انتظامی درباره شایعات منتشر شده مربوط به تخلفات بنیاد تعاون ناجا گفت: بررسی‌ها نشان داد که در بنیاد تعاون انحرافاتی در شرکت‌های زیرمجموعه رخ داده است .

وی ادامه داد: در سال 93 سیستم‌های نظارتی به فرمانده وقت ناجا گزارش مربوط به آن را ارائه کرده است تخلفات در این مورد محرز شد و فرمانده ناجا شخصا پرونده قضایی در این باره تشکیل داد و آن را به دستگاه قضایی سپرد. در این رابطه تعدادی دستگیر شدند و پرونده تخلفات بنیاد تعاون ناجا مفتوح و در حال بررسی است.