مدیرکل دفتر روستایی، عشایری استانداری گیلان در همایش دهیاران رودسر گفت: مدیریت و هدفمندسازی هزینه کرد اعتبارات در توسعه روستاها باعث کاهش و جلوگیری از مهاجرت روستائیان می شود.

به گزارش ندای گیلان: عسگر حسنی پور عصر چهارشنبه در این همایش نبود مدیریت هزینه را یکی از عمده مشکلات اساسی در حوزه روستاها عنوان کرد و افزود: اعتبارات در روستاها باید هدفمند و درست مدیریت و هزینه شود که تحقق این امر به روند ماندگاری مردم در روستاها و کاهش مهاجرت به شهرها کمک شایانی خواهد کرد.
وی دیگر دغدغه دولت تدبیر و امید را در روستاها در حوزه اشتغال ذکر کرد و افزود: باید برای ایجاد اشتغال، درآمدها را در روستاها در قالب طرح های مشارکتی و غیر مشارکتی افزایش دهیم .
وی در ادامه سخنان خویش مشارکت چندین روستا را با یکدیگر در راستای ساخت یک مرکز تولیدی اشتغال را مورد تاکید قرار داد و اظهار کرد: باید از این فرصت نهایت بهره برداری را انجام داد.
مدیرکل دفتر روستایی، عشایری استانداری گیلان یادآور شد: سال گذشته بالغ بر پنج میلیارد تومان اعتبار در قالب مواد مختلف به شهرستان رودسر اختصاص یافت، ضمن اینکه طی همین مدت 9دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین، ماشین حمل زباله، بیل بکهو به دهیاری های شهرستان رودسر اختصاص داده شد.
حسنی پور یکی دیگر از کارکردهای حوزه دفتر روستایی و عشایری را طی این مدت آسفالت و روکش 100کیلومتر از راههای روستایی گیلان اعلام و افزود: بخشی از این طرح های اجرایی و برخی نیز در شرف اجراست.
فرماندار رودسر نیز در این همایش با بیان اینکه رشد و شکوفایی روستاها در گرو فعالیت موثر و سازنده شوراها و دهیاران امکان پذیر است، گفت: نباید از سختی ها و مشکلات هراس داشته باشید و باید با تلاش خود میزان رضایتمندی مردم را افزایش دهید.
امیر جانبازی رودسری افزود: تعامل و همگرایی دهیاران با مسوولان بی تردید افق روشن و بلندی را برای توسعه پایدار روستاها نوید خواهد داد و این موضوع مهمی است که دهیاران باید آن را با جدیت دنبال کنند.
وی شناخت کمبودها، نارسائی ها، تلاش برای بهبود وضعیت محیطی روستاها و فراهم کردن بستر مناسب برای انجام کارهای عمرانی در روستاها را از جمله مواردی مهمی ذکر کرد که از دهیاران خواست در تحقق آنها بکوشند.
صادق اکبری مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی رودسر نیز در این همایش از اجرای تهیه طرح هادی در 80روستای این شهرستان در سالجاری خبر داد.
وی افزود: این طرح ها در روستاهای بالای 20خانوار جمعیت و با اعتبار بالغ بر یک میلیارد و 400میلیون تومان و از محل منابع داخلی این بنیاد اجرا خواهد شد.
در استان گیلان دو هزار و 75روستا با یکهزار و 760دهیاری فعال فعالیت دارند که سهم شهرستان رودسر از این تعداد دهیاری ها 203دهیاری است.
شهرستان رودسر دارای 382روستا با 1354کیلومتر مربع وسعت بیش از 146هزار نفر جمعیت دارد./ایرنا