مصطفی کواکبیان گفت:هاشمی در اولین دوره ریاست جمهوری مسئولیت های زیادی داشت ،تهمت های زیادی به ایشان زده شد ‌و بسیار مظلوم واقع شدند

به گزارش خبرنگار ندای گیلان از رشت،مراسم گرامیداشت اولین سالگرد ارتحال عالم برجسته حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی(ره) به همت شورای هماهنگی جبهه اصلاحات گیلان و حزب مردم سالاری این استان در سالن  شهید انصاری مجتمع خاتم‌الانبیای رشت برگزار شد.(گزارش تصویری)
مصطفی کواکبیان دبیر حزب مردم سالاری در این مراسم با اشاره به اینکه امیرکبیر و شهید بهشتی در برابر بزرگی و مظلومیت رفسنجانی حرفی برای گفتن ندارند اظهار داشت:هاشمی در اولین دوره ریاست جمهوری مسئولیت های زیادی داشت ،تهمت های زیادی به ایشان زده شد ‌و بسیار مظلوم واقع شدند.
وی با بیان اینکه حق رفسنجانی نیست که تصویر مبهمی از او در ذهن جوانان باشد افزود: ایشان حتی در انتخابات مجلس ششم از دست اصلاح طلبان هم زجر کشیدند اما هاشمی شخصیت بسیار صبوری در مقابل ظلم هایی بود که به او وارد شد.
وی اظهار داشت:فتنه ۸۸ از سال ۸۴ با ورود احمدی نژاد آغاز شد و از آن به بعد سناریوی هاشمی زدایی در کشور دیده شد.
دبیر حزب مردم سالاری عنوان کرد:در مناظره های ۸۸ هاشمی صبوریهای زیادی کرد و اگر ما وارد می شدیم برچسب های حمایت از فتنه گر به ما زده می شد.
وی خاطرنشان کرد:اگر قرار است نظام باقی بماند وحدت و انسجام ملی سرمایه آن است.
نماینده مردم تهران با اشاره به اینکه مردم در تشییع سال گذشته قدرشناسی خود را نشان دادند تصریح کرد:آیا صداوسیمای ما نباید چنین مراسم هایی برای آیت الله هاشمی بگیرد ؟
وی افزود:این حق هاشمی نیست چرا که وی زحمات زیادی برای رهبر شدن رهبر انقلاب و اسلام کشیده اند.
کواکبیان اذعان داشت:هاشمی باید زنده بماند ، تفکرات او را سرلوحه خود کنیم و ادامه دهنده راه ایشان باشیم.
این فعال اصلاح طلب با تاکید بر اینکه اگر تدبیرهای هاشمی جدی گرفته می شد خیلی از اتفاقات پیش نمی آمد بیان داشت:بسیاری از این مشکلات از میراث ۸ ساله دوره احمدی نژاد برجای مانده که آیت الله رفسنجانی آن را پیش بینی کرده بود.
کواکبیان گفت:فرق این دولت با دولت قبلی در این است که دولت گذشته راه را اشتباه می رفت و از مبدا اصلی فاصله می گرفت.
وی افزود: همه تقصیرها را نباید گردن خارجی ها بیندازیم و باید بگوییم شما برای ملت چه کرده اید؟
دبیر حزب مردم سالاری در ادامه با اشاره به اینکه ده ها مشکل داریم که باید بررسی شود تصحیح کرد:نسل ها عوض شده،باید مشکلات نسل جوان امروزی را بشنویم و آن ها را عیب یابی کنیم.