مدیر عامل آتش‌نشانی و خدمات ایمنی رشت بر ضرورت گسترش فرهنگ ایمنی در این شهر تاکید کرد و گفت: رشت به 15 ایستگاه آتش‌نشانی نیاز دارد.

به گزارش نداي گيلان: علی مقصودی ظهر امروز در جریان برگزاری مانور عملیاتی اطفای حریق و امداد و نجات در مجتمع مسکن مهر این شهر با اشاره به اهمیت ضرورت گسترش فرهنگ ایمنی در رشت اظهار کرد: گسترش فرهنگ ایمنی در رشت امری حیاتی و مهم است.

وی با بیان اینکه در سازمان آتش‌نشانی آموزش ایمنی به اقشار مختلف را در دستور کار داریم، افزود: امیدواریم بتوانیم با جلب مشارکت عمومی و افزایش آگاهی شهروندان جامعه را به طرف ایمنی بیشتر سوق دهیم.

مدیر عامل آتش‌نشانی و خدمات ایمنی رشت گسترش دانش پیشگیری و افزایش آگاهی شهروندان را وظیفه مهمی دانست و تصریح کرد: تلاش بیشتر در عرصه آموزش موجب افزایش دانش و توان آتش‌نشانان می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: وظیفه داریم در ساخت و ساز ایستگاه‌های آتش‌نشانی و تجهیز آنها به وسایل روزآمد برای مقابله با حوادث تلاش کنیم و در عرصه آموزش شهروندان همپای این فعالیت‌ها گام برداریم.

مقصودی با اشاره به برگزاری مانور مذکور یادآور شد: در این مانور 60 نفر از عوامل اجرایی کارگروه امداد و نجات رشت مشارکت داشتند و عملیات اطفای حریق و امداد و نجات را به نمایش گذاشتند.

وی با اشاره به اینکه در مانور مذکور شهروندان با توانمندی دستگاه‌های امدادی آشنا شدند، خاطرنشان کرد: ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌ها و به نمایش گذاشتن توانمندی‌های امدادی از جمله اهداف برگزاری این مانور است.

مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی رشت از فعالیت 11 ایستگاه آتش‌نشانی در رشت خبر داد و گفت: حدود 240 نیروی آتش‌نشان در ایستگاه‌های آتش‌نشانی رشت فعالیت دارند.

وی متذکر شد: ایستگاه‌های آتش‌نشانی رشت طبق استانداردهای جمعیتی باید به 15 ایستگاه آتش‌نشانی افزایش یابد.

به گزارش فارس، مانور مذکور به مناسبت فرا رسیدن هفتم مهر روز آتش‌نشانی و ایمنی با همکاری کار گروه امداد و نجات رشت برگزار شد.