رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت:به رغم پیگیری‌ها صورت گرفته ۹ کلینیک در رشت، آستارا، رودسر، لاهیجان، لنگرود، آستانه، فومن، صومعه سرا و رودبار با میانگین پیشرفت ۶۵ درصد مانده که برای تکمیل نیازمند اعتبار ۵۳۰ هزار میلیونی است.

به گزارش ندای گیلان،ارسلان سالاری امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به دیدار با وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی با اشاره به نیمه تمام ماندن برخی پروژه‌ها، حوزه بهداشت و درمان گیلان، اظهار کرد: علیرغم دستور مساعد وزیر بهداشت برای رفع کمبودهای دانشگاه‌علوم‌پزشکی گیلان و جبران عقب‌ماندگی‌های سیستم بهداشت و درمان استان، بندهایی از مصوبات به طور کامل به نتیجه نرسیده بود که این موضوع به دکتر نمکی، وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی یادآوری شد و وی دستور داد تا موضوعات پیگیری شده و دلیل عملیاتی نشدن آن نیز تشریح شود.

سالاری همچنین به موضوع کمبود نیروی انسانی نیز اشاره کرد و افزود: دانشگاه علوم پزشکی گیلان در خصوص مسائل ایجاد شده در بحران کرونا در استان و فراخوان صورت گرفته جهت بکارگیری نیروی مورد نیاز در واحدهای تابعه، نیروهای به کارگیری شده در شرایط بحرانی بیماری کووید ۱۹ و سایر بخش‌ها نیازمند حدود ۶۵۰ نیروی انسانی است.

وی ادامه داد: با اعلام نیاز، وزیر بهداشت از معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت خواست تا در دوره جدید فراخوان تأمین نیروی انسانی گیلان به صورت ویژه دیده شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان پایین بودن سرانه رفاهی، خوابگاهی و ورزشی دانشجویان را یکی دیگر از مشکلات و عقب ماندگی حوزه و بهداشت و سلامت استان عنوان کرد و ادامه داد: در این باره نیز وزیر بهداشت دستور بررسی و مساعدت و تأمین اعتبار ۱۵ میلیارد ریالی را برای تقویت زیرساخت‌ها گیلان در این بخش را داده است.

وی با بیان اینکه ایجاد امکان دسترسی آحاد مردم به خدمات تشخیصی درمانی و پاراکلینیکی و کاهش لیست انتظار و ازدحام مردم در مراکز خدماتی و درمانی از سیاست‌های وزارت بهداشت است، گفت: دریافت مجوزهای لازم جهت تخصیص دستگاه‌های تشخیصی برای بیمارستان‌های استان گیلان یکی از درخواست‌ها از وزیر بهداشت بود که دستورات لازم نیز در این زمینه داده شد.

سالاری به پروژه احداث مراکز آزمون در سایت لاکان رشت اشاره کرد و افزود: ساختمان مرکز جامع آزمون دانشگاه در سایت دانشگاهی لاکان رشت با ظرفیت ۲۲۰ نفر و همچنین مرکز آزمون صلاحیت‌های بالینی با ظرفیت هر راند ۱۵ نفر در حال تکمیل است.

وی با بیان اینکه سایت‌های مرکز آزمون لاکان ظرفیت تبدیل شدن به قطب منطقه‌ای را دارند، اظهار کرد: بهره برداری و نصب تجهیزات مورد نیاز این مرکز نیازمند اعتبار ۳۵ میلیارد ریالی است که در این زمینه نیز دستورات لازم داده شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه تکمیل کلینیک‌های تخصصی استان یکی دیگر از موضوعات مطرح شده با وزیر بهداشت بود، گفت: در ۱۰ سال گذشته به رغم پیگیری‌ها صورت گرفته ۹ کلینیک در رشت، آستارا، رودسر، لاهیجان، لنگرود، آستانه، فومن، صومعه سرا و رودبار با میانگین پیشرفت ۶۵ درصد مانده که برای تکمیل نیازمند اعتبار ۵۳۰ هزار میلیونی است.

وی با اشاره به نا مناسب بودن چارت سازمانی نیروی انسانی متخصص در دانشکده دندانپزشکی، گفت: دانشکده دندانپزشکی با ۱۰ گروه علمی، پذیرش دستیار در پنج رشته و پیگیری برای پذیرش دستیار در پنج رشته دیگر، فاقد چارت سازمانی مناسب است و تنها پنج گروه علمی مصوب دارد.

سالاری با بیان اینکه دانشکده داروسازی نیز فاقد چارت سازمانی است و هیچ گروه مصوبی ندارد، افزود: این دانشکده فقط با شش پست هیئت علمی راه اندازی شده که در این موارد نیز لازم بود وزیر دستور اختصاص پست هیئت علمی و ایجاد گروه های علمی مصوب متناسب با فعالیت های دانشکده‌های مختلف را صادر کند. که این موضوع نیز به مسئولان مربوطه ارجاع شده است.