رئیس شورای تخصصی آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان در خصوص نحوه برگزاری امتحانات دانشجویان دانشگاه آزاد گفت:دانشجویانی که قادر به رفت‌وآمد نیستند، می‌توانند در محل زندگی خود امتحان دهند.

به گزارش ندای گیلان،محمدرضا آزاده‌دل در نشست رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گیلان که از طریق ویدئوکنفرانس با رؤسای واحدهای دانشگاهی برگزار شد، اظهار کرد: دانشجویانی که قادر به رفت‌وآمد نیستند، می‌توانند در محل زندگی خود امتحان دهند.

وی با بیان اینکه ستاد ویژه امتحانی در ایام امتحانات تشکیل می‌شود، اضافه کرد: کیفیت در برگزاری امتحانات باید بهتر از گذشته باشد.

معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت افزود: دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی می‌توانند برای شرکت در امتحانات پایان ترم به واحد دانشگاهی محل زندگی یا نزدیک‌ترین واحد دانشگاهی محل سکونت خود مراجعه کنند و نیازی به حضور در واحد دانشگاهی اصلی نیست.

رئیس شورای تخصصی آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان با تأکید بر اینکه در سال‌های گذشته نیز دانشجویانی بودند که به‌دلیل مشکلات شخصی یا رفت‌و‌آمد در نزدیک‌ترین واحد دانشگاهی محل سکونت خود امتحان می‎‌دادند، متذکر شد: سؤالات امتحانی دانشجویانی که در واحد مقصد امتحان می‌دهند، همان سؤالات واحد مبدأ است.

رشت دارای زیرساخت‌های مناسب برای برگزاری امتحانات است

آزاده‌دل با تأکید بر اینکه سؤالات امتحانی با ارسال به واحد دانشگاهی مورد نظر دانشجو در اختیار وی قرار خواهد گرفت، تصریح کرد: امنیت سؤالات بر عهده حراست دانشگاه آزاد اسلامی است و تبادل پاسخ‌نامه و سؤالات باید با امنیت کامل انجام و توزیع شود.

معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت توضیح داد: دانشگاه آزاد اسلامی موظف است به دانشجویانی که در شرایط نامطلوب قرار دارند، خدمات ارائه کند تا متحمل هزینه‌های زیادی نشوند.

وی با بیان اینکه مسئولان آموزش دانشگاه آزاد اسلامی باید محل سکونت دانشجویان خارج از استان و امکان تقاضای آنها در واحد محل زندگی آنها را بررسی کنند، افزود: بررسی و فرآیند طریقه امتحان از طریق کانال‌های ارتباطی به اطلاع دانشجویان خواهد رسید.

رئیس شورای تخصصی آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان با اشاره به دانشجویانی که در شهر رشت و در واحدهای دیگر مشغول به تحصیل هستند، افزود: دانشجویانی که تمایل به برگزاری امتحان در شهر رشت هستند با آموزش‌های دانشگاه خود هماهنگی کنند.

آزاده‌دل با تأکید بر اینکه واحد رشت دارای زیرساخت‌های مناسب برای برگزاری امتحانات است، تبیین کرد: اکنون در حال برنامه‌ریزی برای تابستان هستیم تا دانشجویانی که در ترم تابستان فارغ‌التحصیل می‌شوند دچار مشکل نشوند.

معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت یادآور شد: ۱۴ خرداد سال جاری در مراسم بزرگداشت معمار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی(ره)، هیچ کلاسی از طریق فضای مجازی در دانشگاه‌های استان گیلان برگزار نمی‌شود.

رئیس شورای تخصصی آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان خاطرنشان کرد: استادان باید از ابتدای هفته جاری در واحدهای دانشگاهی حضور یافته و پاسخگوی سؤالات دانشجویان هستند.