خط حمله السد در این دوره از لیگ قطر مهارنشدنی نشان داده و در ۶ بازی ۳۱ گل زده و در آمادگی عجیبی به سر می‌برد و در‌۱۰‌‌بازی گذشته در تمامی رقابت‌ها موفق به گلزنی شده است

به گزارش ندای گیلان،امروز از ساعت 18:45‌ چشم فوتبال ایران به دوحه دوخته خواهد شد؛ جایی‌که می‌تواند پرسپولیس را به رویای اولین فینال آسیایی تاریخش نزدیک کند. پرسپولیس فصل گذشته هم به همین‌جا رسیده بود اما در‌نهایت با شکست مقابل الهلال از رسیدن به فینال باز ماند و حالا برای دومین فصل پیاپی سرخ‌پوشان دوست ندارند این اتفاق تلخ تکرار شود. این‌بار شاگردان برانکو برای رسیدن به فینال باید از سد یکی از بهترین و پرستاره‌ترین تیم‌های حال حاضر قاره کهن عبور کنند، آن هم در شرایطی که با مشکلات زیادی راهی دوحه شدند. این ششمین حضور پرسپولیس در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان و جام باشگاه‌های آسیاست و این تیم جزو تیم‌هایی است که بیشترین سابقه حضور در این مرحله را دارد ولی همیشه نیمه نهایی پایان حضور سرخ‌پوشان در این تورنمنت‌ها را رقم زده‌ و پرسپولیسی‌ها می‌خواهند با وجود همه این کمبودها، در این دوره این طلسم را بشکنند و امیدوارند با کسب یک نتیجه مناسب در دوحه، در بازی برگشت، در تهران در حضور انبوه هواداران خود جشن فینالیست شدن‌ را بگیرند.

پرسپولیس در یک موفقیت بزرگ، با پشت سر گذاشتن الدحیل قطر به نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا راه یافت و در این مرحله باید به مصاف دیگر نماینده قطر، السد برود. سرخ‌پوشان با کوهی از مشکلات به این بازی حساس رسیده‌اند. پرسپولیس صادق محرمی، فرشاد احمدزاده، وحید امیری و محسن مسلمان را در ابتدای فصل از دست داد. محسن ربیع‌خواه و حسین ماهینی نیز به علت مصدومیت همراه پرسپولیس نخواهند بود و محمد انصاری و کمال کامیابی‌نیا هم به دلیل محرومیت بازی امروز را از دست داده‌اند. با این شرایط نیمکت پرسپولیس مقابل السد کاملا خالی خواهد بود و برانکو حتی در چینش ۱۱ بازیکن ترکیب اصلی هم‌ مشکل خواهد داشت. البته این تمام مشکل پرسپولیس نیست و طبق اخبار رسیده ویروس سرماخوردگی اردوی پرسپولیس را فرا گرفته و سیامک نعمتی، بشار رسن، سید جلال حسینی، احمد نوراللهی‌، شجاع خلیل‌زاده و شایان مصلح هم با کسالت به این بازی رسیده‌اند. در طرف مقابل السد قطر، با چهره‌های سرشناس فوتبال دنیا نظیر ژاوی و گابی به دنبال قهرمانی در آسیاست. این تیم که مرحله قبل، استقلال را از گردونه مسابقات خارج کرد، بیش از هر تیم آسیایی در طول ۲ فصل اخیر در استادیوم آزادی بازی کرده و ستارگان این تیم به خوبی از جو وحشتناک این ورزشگاه آگاه هستند و می‌دانند که برای صعود به فینال باید کار را در خانه تمام کنند.

خط حمله السد در این دوره از لیگ قطر مهارنشدنی نشان داده و در ۶ بازی ۳۱ گل زده و در آمادگی عجیبی به سر می‌برد و در‌۱۰‌‌بازی گذشته در تمامی رقابت‌ها موفق به گلزنی شده است. پرسپولیس در لیگ ایران مثل فصول اخیر، در خط دفاع تسخیرناپذیر نشان داده و با ۲ گل خورده بهترین خط دفاع لیگ است. امید اصلی گلزنی السد بغداد بونجاح است. این بازیکن با ۱۲ گل زده بهترین گلزن این فصل لیگ قهرمانان آسیا‌ست و از این تعداد گل، ۵ گل خود را به تیم‌های ایرانی ( ۳ گل به استقلال و ۲ گل به پرسپولیس) زده است.

با توجه به لیست محدود برانکو در این بازی، پیش‌بینی ترکیب احتمالی پرسپولیس نمی‌تواند کار سختی باشد. امروز مثل بازی‌های قبل علیرضا بیرانوند در قفس توری سرخ‌ها خواهد ایستاد. در قلب دفاع زوج سیدجلال حسینی- شجاع خلیل‌زاده باید مقابل خط حمله قدرتمند السد ایستادگی کند و شایان مصلح گزینه احتمالی برانکو برای جانشینی حسین ماهینی در دفاع چپ خواهد بود و سیامک نعمتی در پست جدیدش به عنوان دفاع راست جای خالی محمد انصاری را پر خواهد کرد. در غیاب کمال کامیابی‌نیا، احمد نوراللهی به عنوان هافبک دفاعی روز سختی خواهد داشت و امید عالیشاه‌، بشار رسن و آدام همتی نیز دیگر گزینه‌های برانکو در خط میانی خواهند بود. در خط حمله نیز برانکو امیدوار است زوج علی علیپور و گادوین منشا بتوانند مثل بازی برگشت مقابل الدحیل عملکرد خوبی داشته باشند و‌ با گلزنی در خانه حریف راه صعود به فینال را برای سرخ‌های تهران هموار کنند.