نماینده رشت و خمام در مجلس با اشاره به تولید سه محصول مهم و استراتژیک در شهرستان رشت گفت: نگاه مسئولان در عرصه مدیریتی به شهرستان رشت درست نیست.

به گزارش ندای گیلان از رشت،جبار کوچکی نژاد پیش از ظهر شنبه در نشست هم اندیشی به منظور بررسی مشکلات حوزه کشاورزی شهرستان رشت با اشاره به تولید سه محصول مهم و استراتژیک در این شهرستان، اظهار کرد: حدود ۳۰ درصد از مرغ، برنج و ماهی استان گیلان در شهرستان رشت تولید می‌شود.

نماینده مردم رشت و خمام در مجلس با بیان اینکه نگاه مسئولان در عرصه مدیریتی به شهرستان رشت درست نیست، ادامه داد: بخش خصوصی باید با سیاست‌ها و مشکلات آشنا شوند و حضور آن در چنین جلساتی ضروری است.

وی با اشاره به اینکه آب بندان‌ها یک منبع قابل دسترس برای کشاورزان محسوب می‌شود، اضافه کرد: هنوز پس از سال‌ها نتوانستیم دو هزار هکتار آب بندان را در استان آماده استفاده کنیم.

کوچکی نژاد با بیان اینکه بیمه ۱۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان یعنی اینکه عملاً هیچ بیمه‌ای انجام نشده است، افزود: صنعت بیمه در دنیا یک امر اقتصادی مهم در حوزه تضمین است که باید بیشتر به آن توجه شود.

وی تصریح کرد: چند هزار هکتار زمین در خشکبیجار و لشت نشا وجود دارد که در اوج پرآبی و همچنین دوران کم‌آبی می‌سوزند و باید فکری جدی برای جلوگیری از این مشکل شود.

کوچکی نژاد با اشاره به عدم تعیین قیمت تبدیلی برنج از سوی استانداری گیلان، بیان کرد: تعیین قیمت تبدیلی برنج باید از دو ماه قبل انجام می‌شد اما در حال حاضر مرجعی برای این موضوع وجود ندارد و کشاورزان با مشکل روبرو هستند.