مدیركل اداره راهداری و حمل و نقل جاده اي استان گیلان از نوسازی 1145 دستگاه وسیله نقلیه عمومی با اعتباری بالغ بر 293 میلیارد ریال در این استان خبر داد.

به گزارش ندای گیلان،محمد رضا نازک كار در گفتگویی در خصوص نوسازی ناوگان فرسوده حمل و نقل باري استان گيلان اظهار داشت:در راستای توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی از ابتدای اجرای طرح نوسازی در سال 85 با جذب اعتباری بالغ بر 293 میلیارد ریال 1145 دستگاه وسیله نقلیه ی عمومی شامل 783دستگاه سواری،242دستگاه کامیون،59دستگاه مینی بوس و51دستگاه اتوبوس نوسازی و وارد چرخه ی حمل و نقل استان گیلان شده است.
مديركل اداره راهداري و حمل و نقل جاده اي استان گيلان افزود:هم چنین از این میزان اعتبار به تعداد10 شرکت حمل و نقلی نيز تسهیلات جهت بهسازی و مرمت با اعتبار23میلیارد ریال پرداخت شد.

اين مقام مسئول با اشاره به اينكه بخشنامه مربوط به نوسازی ناوگان فرسوده باری توسط ریاست سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور در تاریخ 25 بهمن سال گذشته ابلاغ شده است اذعان داشت: طبق این بخشنامه تسهیلات اعطایی توسط شرکتهای تامین کننده خودرو به عنوان سرمایه گذار طرح فراهم می شود و مبلغ تسهیلات به میزان 80% قیمت خودرو با نرخ سود مصوب شورای پول اعتبار با باز پرداخت 7ساله می باشد که از سوی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با پنج شرکت تامین کننده خودرو نیز قرار داد منعقد شده و به مرحله اجرا رسیده است .

وي تصریح كرد:در سال 95 با توجه به اینکه فرایند نوسازی بطور مستقیم از طریق شرکتهای تامین کننده خودرو صورت می گیرد در حوزه کالا آماری از تعداد ثبت نام های صورت پذیرفته برای سالجاری در دسترس نمی باشد.

نازك كار خاطرنشان كرد:طبق پیگیری بعمل آمده از دفتر حمل و نقل کالای سازمان راهداری در حال حاضر 2000 پرونده ثبت نامی کشوری در حوزه کالا داریم که در مراحل مختلف تکمیل اسناد و مدارک می باشند.