مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان گفت:صد درصد ناوگان پشتیبانی هلال احمر استان نوسازی شد.

به گزارش ندای گیلان،مهدی ولی پور در خصوص نحوه نوسازی ناوگان پشتیبانی جمعیت هلال احمر گیلان گفت: تجهیزات و لجستیک دو رکن اصلی و عامل عمده برای پاسخگویی به حوادث و سوانح به حساب می آیند. نتایج برآوردی که در تیر ماه سال 1395 از وضعیت موجود ناوگان پشتیبانی هلال احمر استان گیلان بدست آمد:فرسودگی و از رده خارج بودن بخش زیادی از ناوگان لجستیکی استان گیلان بود. 
وی افزود:تنها 15 درصد ناوگان پشتیبانی و 50 درصد از ناوگان امدادی-عملیاتی استان،اثر بخش و فعال بود و در شعب،عملا خودروی پشتیبانی وجود خارجی نداشت که با حداقل استانداردهای عملیاتی فاصله زیادی احساس می شد.
وی با بیان اینکه استفاده از خودروهای امدادی در امور جاری و غیر عملیاتی جمعیت،موجب فشار و استهلاک زودرس می شود،تصریح کرد:با دستور ریاست وقت جمعیت و مساعدت دبیرکل وقت هلال احمر کشور و مصوبه شورای معاونین مرکز،در یک برنامه فوری،مجوز فروش و تبدیل به احسنت 58 دستگاه از خودروهای فرسوده و از رده خارج ،دریافت شد که پس از انجام تشریفات قانونی و اداری،از محل فروش این خودروها و کمک اعتباری که توسط مرکز انجام گرفت 10 دستگاه خودروی پشتیبانی عملیات امداد و نجات خریداری و در بین شعب تابعه توزیع شد. 10دستگاه دیگر از همین نوع خودرو نیز خریداری شده و در دهه سوم اسفند ماه سال جاری،در بین کلیه شعب،حوزه ترابری امداد و نجات،ستاد جمعیت هلال احمر گیلان توزیع و قبل از شروع طرح ملی نوروزی سال 97 مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان خاطرنشان کرد:با این اقدام 100درصد ناوگان پشتیبانی هلال احمر گیلان نوسازی شده است.
ولی پور گفت:برای تقویت ناوگان امدادی و عملیاتی امداد و نجات استان گیلان نیز اختصاص و خرید ۱۱ دستگاه خودروی کمکدار و ۳ خودروی ون از طریق شرکت ایران خودرو دیزل و منطقه آزاد انزلی در دستور کار قرار دارد که تاکنون ۲ خودروی کمکدار با کمک اعتباری ستاد جمعیت از طریق منطقه آزاد انزلی تهیه شده است.