استاندار گیلان گفت: شبکه آبرسانی آب روستایی استان با اختصاص یک هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار بازسازی و نوسازی می شود.

به گزارش ندای گیلان از رشت، اسدالله عباسی پیش از صبح امروز (چهارشنبه) در آیین افتتاح پروژه‌های آب و فاضلاب گیلان در شهرستان لنگرود با اشاره به اقدامات انجام شده در عمران و آبادانی شهرها و روستاها بعد از پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: آن زمان در روستاهای استان آب شرب سالم نداشتیم اما بعد از انقلاب جهادسازندگی آبرسانی و تامین آب شرب بهداشتی روستاها را در دستور قرار داد اکنون به دلیل زمان برشدن باید همه شبکه‌ها تغییر و نوسازی شود.

وی با بیان اینکه سال گذشته حدود هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای این منظور برنامه ریزی شده، اضافه کرد: قرارگاه سازندگی و قرارگاه خاتم الانبیاء اجرای طرح را تقبل کردند چنانکه اعتبار را دولت می دهد اما ما از ظرفیت‌های لجستیکی این مجموعه ها برای تسریع در کار استفاده می‌کنیم.

دکتر عباسی با اشاره به اینکه پروژه های فاضلاب شهرها نیز در بسیاری از مناطق در دست اجراست، عنوان کرد: از محل منابع حاصل از تهاتر نفت به مبلغ بیش از ۲۲ هزار میلیارد تومان برای اجرای پروژه های فاضلاب استان در نظر گرفته شده است زیرا با اعتبار ماهانه و سالانه نمی‌توانستیم در این بخش کار موثری انجام دهیم.

وی در ادامه گفت : حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان برای اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام تا هفته دولت در سال آینده پیش‌بینی شده‌ که طرح‌های راه‌آهن و فاضلاب رشت و برخی از شهرها از جمله آنهاست.

نماینده عالی دولت در گیلان تصریح کرد: حدود چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار هم فقط برای افتتاح پروژه های دهه فجر امسال هزینه شد و در هفته دولت امسال هم سه هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان پروژه بهره برداری شد.

وی در ادامه با تشریح اقدامات انجام شده در حوزه مسکن و اشتغال و با بیان اینکه ۹۵ درصد تعهدات اشتغال استان گیلان در سال جاری محقق شده است، افزود: در نهضت آبرسانی در گیلان به رغم بارش‌ها با مشکل تامین اآب مواجهیم که باید اقدمات لازم برای احیا آب بندان ها به منظور تامین آب کشاورزی مورد توجه قرار گیرد.

نماینده عالی دولت در استان گیلان در ادامه با اشاره به  اقدامات بخش های گردشگری و توزیع برق استان خاطر نشان کرد: بیش از هزار میلیارد تومان اعتبار هم فقط در بخش برق منطقه‌ای در زیرساخت ها سرمایه‌گذاری شده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی و با بیان اینکه قیمت کالاهای در نظر گرفته شده بر اساس نرخ های شهریور ماه ۱۴۰۰ تعیین می شود، افزود: دولت پایه قیمت را تعیین کرده و از این‌رو با تغییر قیمت مردم ضرر نخواهند کرد.

دکتر عباسی با بیان اینکه افزایش قیمت کالاهای مربوطه در این طرح از سوی دولت تامین می شود و مردم پرداختی نخواهند داشت، افزود: دولت مابه التفاوت مربوط به افزایش قیمت را پرداخت می کند، بنابراین فزونی قیمت را جبران کرده و اجازه نمی‌دهیم، مردم تحت فشار قرارگیرند.

نماینده عالی دولت در استان گیلان خاطر نشان کرد: کالاهای اساسی اعم از مرغ، تخم مرغ، روغن از جمله نیازهای اساسی است و بر این اساس کارها را انجام می‌دهیم.

وی با اشاره به شجاعت دولت در اجرای طرح مردمی کردن یارانه ها اضافه کرد: رییس جمهور محترم اعلام کرد که “آبرو می گذارم و اجازه نمی دهم که اقتصاد ما یارانه‌ای باشد” و با جرات اقتصاد مردمی اجرا کرد.

دکتر عباسی اظهار کرد: حرکت دولت سیزدهن برای مردمی کردن اقتصاد در کوتاه مدت شاید برای مردم محسوس نباشد اما یقین بدانید در درازمدت به نفع مردم خواهد بود، منابعی که هدر می رفت به سمت سفره مردم هدایت می شود و این امر برای ما مهم است.

وی با بیان اینکه آرد و نان نیز به صورت شناور مدیریت می‌شود، خاطر نشان کرد: توزیع آرد در نانوایی ها بر اساس میزان مصرف، کیفیت و میزان تولید و عرضه نان به نانوایی ها انجام می شود نه اینکه در جایی آرد اضافه داده شود و قاچاق صورت گیرد، یا اینکه در جایی آرد کم توزیع شود و صف های طولانی شکل گیرد.

استاندار گیلان در ادامه با تاکید بر اینکه مدیران باید تمام وقت در خدمت مردم باشند، اضافه کرد: دفاتر مدیران باید به روی مردم باز باشد تا حرف‌هایشان را بزنند.

دکتر عباسی با اشاره به برگزاری میز خدمت روز گذشته در مصلی امام خمینی (ره) رشت اظهار کرد: برخی از مردم ناراحت بودند، کارهای آنان سالیان سال معطل مانده بود که در این مراجعه با سرعت کارشان انجام شد.
وی خطاب به فرمانداران و مدیران با تاکید بر اینکه گره‌های مردم را باز کنید، نگذارید کهنه و دیر شود، تاکید کرد: اگر مشاهده کنم ارباب رجوع روستایی یا شهری که کار و مشکلش در شهرستان حل می شد به استانداری یا اداره کل در گیلان مراجعه کند؛ قطعا جای مدیری که امور مردم را معطل کند در دولت مردمی و انقلابی نیست.

همزمان با هشتمین روز از دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی؛ پروژه های آب و فاضلاب گیلان در شهرستان لنگرود شامل تامین آب شرب روستاهای سیگارود و پلت کله و رینگ آبرسانی شهر لنگرود با ۱۱۳ هزار میلیون ریال اعتبار با حضور دکتر عباسی استاندار گیلان و جمعی از مسئولان استان و شهرستان و حضور مردم منطقه به بهره برداری رسید