به گزارش ندای گیلان از رشت، دکترهادی نوری یکی از حامیان دولت در گیلان نوشت: آقای زیباکلام! این دومین بار است! امیدواریم مطالبات شخصی ذیل عقایدمان بروز پیدا نکند صادق زیباکلام تحلیلگر پرکاری است. در واقع، خیلی زیاد پرکار است. اصولا کار کردن چیز خوبیست بویژه آنکه کار فکری باشد. اما پرکاری در عین کم […]

به گزارش ندای گیلان از رشت، دکترهادی نوری یکی از حامیان دولت در گیلان نوشت: آقای زیباکلام! این دومین بار است! امیدواریم مطالبات شخصی ذیل عقایدمان بروز پیدا نکند

صادق زیباکلام تحلیلگر پرکاری است. در واقع، خیلی زیاد پرکار است. اصولا کار کردن چیز خوبیست بویژه آنکه کار فکری باشد. اما پرکاری در عین کم کاری دو سر طیف افراط است. آدم را دچار خطا می کند و درصد خطایش را هم بالا می برد. پرکاری توقع ایجاد می کند و کم کاری انفعال. این عارضه گاه از افرادی سر می زند که مدتها مدعی بوده اند که زیر علم آیه الله هاشمی سینه زده اند!

آقای زیباکلام خوب می داند برای رسیدن به وضعیت حال چه خون دلها نخورده ایم. همه آمدند. ما که از آمدن یا نیامدن مردم می ترسیدیم و میزان مشارکت برایمان پرسش بود روز جمعه وضعیتی را نزد مردم ایران دیدیم که حیرت انگیز بود. در این که همه ما در این پیروزی بزرگ سهیم بوده ایم و ایفاگر نقش، تردیدی نیست. اما مگر صدای من و شمای زیباکلام به چند درصد مردم ایران رسید؟ واقعیت این است که ما از پی مردم می دویدیم نه مردم از پی ما. پس بی تعارف قیم مردم نباشیم. چه از آن طرف و چه از این طرف. واقعیت این است که همه ما باید در پیشگاه مردم ایران سر تعظیم فرود آوریم.

برمی گردیم به پرکاری آقای زیباکلام!

آقای زیباکلام بلافاصله پس از انتشار سخنان آقای روحانی مبنی بر کم کاری برخی اعضای هیات دولت رشته سخن در دست گرفتند و رفتند سراغ موضوعاتی که یا از آن اطلاع ندارند و یا اطلاع دارند و خود را به بی اطلاعی می زنند. ناگهان بر ایشان الهام شد که روحانی تنهای تنها بوده و در این تنهایی، نهاوندیان و نوبخت مقصر هستند! عجب!

آقای زیباکلام! یا دکتر نوبخت را نمی شناسید و یا خود را به نشناختن می زنید. در شگفتم کسی که فاصله نهاوندیان و نوبخت را نزد دکتر روحانی نمی داند چرا این قدر دست به قلم می برد و این اندازه سخن می راند!

استاد علوم سیاسی عزیز! دوستی نوبخت و روحانی متعلق به این سالهای دولتمداری و در سریر قدرت بودن نیست. دوستی حداقل 30 ساله ای که از زمان قانونگذاری در مجلس آغاز شد و در زمان در حاشیه بودن در مرکز تحقیقات مجمع تشخیص مصلحت نظام تداوم داشت. آن زمان مهمترین معاونت دکتر روحانی در مرکز بر عهده نوبخت بود. پس نوبخت هم در داری و هم نداری بوده، برادر!

حال شما آقای زیباکلام! با چه متر و معیاری نوبخت را به بی همراهی با روحانی متهم می کنید؟! شما یا در زمان انتخابات خیلی پرکار بودید و ندیدید یا چشمان تان را بستید تا نبینید. هر دوی اینها برای شما بسیار ناپسند خواهد بود. شما آدم عادی نبودید و نیستید که چنین بی مهابا و البته بی ملاحظه سخن بگویید. یکبار در زمان اوج انتخابات که ندای همدلی در میان تمام حامیان روحانی در گیلان موج می زند به گیلان آمدید و حرمت نگه نداشتید. شخصی سخن گفتید. چیزی نشنیدید چون هم رسم میهمان نوازی بود و هم ندای وحدت طلبی. آن را حمل بر درستی خود ندانید. بدجور خطا می روید!

فرمودید روحانی در انتخابات تنهای تنها بود! پس مردم کجا بودند؟ شما آنها را فراخواندید تا ساعت 12 شب پشت صندوق های رای منتظر بایستند؟ من فراخواندم؟ خیل عظیم طرفداران اعتدال و اصلاحات کجا بودند؟ اصلا شما در این مدت برای که ها سخن می راندید؟ حرف روحانی چیز دیگری بود استاد! بگیرید و البته مصادره به مطلوب نکنید. مسایل شخصی را قاطی سیاست نکنید. پاسخ رد به درخواست های شخصی را آویزه تحلیل های سیاسی مان نکنیم.

شما ندیدید که نوبخت روحانی را همراهی کند؟! پس حزب اعتدال و توسعه چه می کرد؟ گیلان آمدید ستاد انتخاباتی روحانی را که متعلق به حزب اعتدال و توسعه بود و هر شب سخنرانی داشت، ندیدید؟! یا نخواستید که ببینید!

می فرمایید رحمانی فضلی «با وجود انکه اصولگراست و هیچوقت ادعای اصلح طلبی نداشته، اما بعنوان وزیر کشور خوب عمل کرد و در مسیر قانون به روحانی کمک کرد». عجب! استاد عزیز؛ همان اصلاح طلبانی که شما سنگ شان را بر سینه می زنید و شده اید مدافع آنها در رشت، دل خونی از خود ایشان دارند. فرمانداران و استانداران مورد انتقاد شما توسط چه کسانی مجوز گرفتند؟ حال ایشان به روحانی کمک کردند و نوبخت نکرده!!

آقای زیباکلام عزیز! تفرقه ایجاد می کنید. بذر شکاف می پراکنید! مردم به روحانی اعتماد کردند چون پذیرفتند حرکتش رو به جلو است. می خواهند این حرکت تداوم و تقویت پیدا بکند. از کجا فهمیدید نوبخت جزو نزدیکان کم کار روحانی است؟ به شما الهام شد؟ شما دارید نوبخت را به طرفداری پنهانی از آقای رئیسی متهم می کنید! یا از همان پر کاری شماست یا چیز دیگر! امیدوارم از پرکاری باشد چون بدجور ناجور می زنید. « نمیخواستند همه تخم مرغ ها را در سبد روحانی بگذارند». عجب! و عجیب تر اینکه از پیچیدگی کار خبر ندارید! چه کسی بیشتر از نوبخت در مقام سخنگوی دولت از عملکرد دولت روحانی دفاع نمود و چه کسی بیشترین میزان حضور در صدا و سیما را برای خودش رقم زد تا تشریح عملکرد دولت یازدهم را داشته باشد؟ گفتن این سخن برای شما بعید است که ندانید گاه ممکن است یک تیم میان خود تقسیم کار کنند و مهندسی هدایت شده داشته باشند تا هر دولتمردی دفاع بی مورد نکند. نمی دانستیم اینها را نیز باید برای شما بازگوییم؟ چه چیز واضحتر از این مطلب که خطای حامیان دولت در سخنرانیهای شان به مراتب آسیبش کمتر از دولتمردانی خواهد بود که حتی بیان  یک جمله ناپخته شان می تواند به نفع رقیب تمام شود.

نه! نمی توانم تصور کنم که شمای همه چیز دان از این سر بی خبر بوده باشید!

می فرمایید «جدا از اینکه نمی دانم دغدغه اقایان جه بوده، باید بگویم اینها اصلا توانی هم ندارند. واقعا نمی دانم ادمی مثل نوبخت چرا باید چنین جایگاه مهمی داشته باشد». وضعیت برنامه توسعه ما در زمان همان آقای احمدی نژاد حتما یادتان هست؟ چطور بود؟ الان چطور است؟ تورم را من و شما با فوت از 44 درصد به 8 درصد رساندیم؟ احیای سازمان برنامه و بودجه کشور را همان مدیران احمدی نژادی برای من و شما انجام دادند؟ چه وزانتی بالاتر از نوبخت در سخنگوی دولت فرهیخته روحانی دارد؟

اصلاح طلبی جریان ریشه دار اجتماعی است. ریشه ها آنچه را که شما می گویید نمی بینند. پیشتر هم بوده اند مدعیان اصلاح طلبی که حتی رئیس دولت اصلاحات را برنتافتند و عبور از او را طرح کردند. چه خون دلها بر هاشمی روا داشتند که شما مدعی علمداری اش بودید. تندروی را دو بار و دو مقطع تجربه کرده ایم. برایمان بس است. همین الان دل برخی از اصلاح طلبان رشت از برخی دیگر پر خون است. این را چه بگوییم؟ بر طبل پر خون شان بکوبیم و کاه بر خرمن آتش شان بیفزاییم یا اندیشه پیشه کنیم تا مسیر درست تری پیشه گردد؟ اگر نوبخت مسئول همه اتفاقات استان گیلان است پس هم صاحب خوبش است و هم بدش. اگر بد است پس این همه اصلاح طلب و اعتدالی که در استان گیلان از قبل همین دولت اول روحانی صاحب پست و مقام شده اند چه علنی و چه غیر علنی (مانند عضو هیات مدیره فلان و بهمان شرکت) چگونه بدین جا رسیده اند؟ اگر بد است پس چرا گیلان استان چهارم کشور در رای به روحانی شد؟ اینها با سخنرانی شما مجاب شدند به روحانی رای بدهند؟ می توانید از چایکاران گیلان بپرسید.

آقای زیباکلام عزیز! همه دل شان از نوبخت خون است یا شما؟ پیشتر دو بار در تهران به نوبخت حمله ور شدید که منطقی در نقدتان مشاهده نشد. نمی دانیم به کدامین مطالبه در تنظیم بودجه پاسخ داده نشده که اینک بهانه تشکیل کابینه دوازدهم فرصت غنیمت دانسته شده! وقت چینش کابینه مصلحت مردم را بر مصالح خود ترجیح دهیم. برخی از همین ماها برای هر سخنرانی رفتن چند میلیون طلب می کنیم. عقاید را فدای عواید نکنیم!