رزمایش نهضت خدمت مومنانه گرامیداشت یاد و خاطره سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی امروز با توزیع بسته‌های معیشتی در گلزار شهدای رشت آغاز شد.

به گزارش ندای گیلان از رشت، فرمانده سپاه قدس گیلان در حاشیه آغاز توزیع ۷۲ هزار بسته کمک معیشتی در استان، در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در این رزمایش که همزمان با سراسر کشور برگزار می‌شود قراراست تا پایان ایام فاطمیه ۷۲ هزار بسته معیشتی به ارزش ۳۶ میلیارد تومان بین محرومان استان‌توزیع شود.
سردار محمد عبدالله پور با بیان اینکه ارزش هر بسته معیشتی ۵۰۰ هزار تومان است گفت: این بسته‌ها شامل برنج، روغن، حبوبات و دیگر اقلام غذایی مورد نیاز خانوارهاست.
وی اضافه کرد: این بسته‌ها در اختیار مساجد و پایگاه‌های بسیج محلات قرار می‌گیرد تا بین محرومان محل توزیع شود.
فرمانده سپاه قدس گیلان با بیان اینکه گیلان در بخش توزیع کمک های معیشتی خوش درخشیده است، گفت: با توزیع این تعداد بسته معیشتی تا پایان ایام فاطمیه بسته‌های توزیع شده در گیلان به ۶۰۶ هزار بسته می‌رسد که در مجموع ۳۲۴ میلیارد تومان برای تهیه آن‌ها هزینه شده است
سردار عبدالله پور با گرامیداشت یاد و خاطره شهید حاج قاسم سلیمانی، اظهار کرد: هر کس برای رضای خداوند تلاش کند خداوند نیز برای او سنگ تمام خواهد گذاشت.
وی با بیان اینکه حاج قاسم پیرو مکتب امام حسین (ع) و ائمه اطهار علیه السلام بود، افزود: سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی با پیروی از مکتب الهی و اسلامی حرکت کرد و حرکت شهادت گونه اش منجر شد تا قلب ها را تسخیر کند.

فرمانده سپاه قدس گیلان با بیان اینکه حاج قاسم تمام هستی اش را برای اسلام گذاشت، به موفقیت طرح “حاج قاسم سلیمانی” در گیلان اشاره کرد و گفت: طرح “شهید سلیمانی” در گیلان در بخش غربالگری، مواسات محرومیت زدایی و کمک به نیازمندان، و واکسیناسیون عملکرد بسیار موفقیت آمیزی داشته است تا جایی که حضور فیزیکی و مدیریتی حاج قاسم در اجرای این طرح قابل لمس است.
سردار عبدالله پور ، گیلانیان را مردمانی خیرخواه و نوع دوست معرفی کرد و ادامه داد: گیلان در طرح مواسات و همدلی با مشارکت خیرخواهانه مردم نوع دوست استان توانسته موفق عمل کند و از این رو از مردم فهیم و انقلابی گیلان تقدیر و تشکر می کنم.
وی همچنین افزود: بخش اعظمی از افراد آسیب دیده از کرونا با کمک بسیج و مشارکت مردم مورد حمایت قرار گرفتند.

فرمانده سپاه قدس گیلان با بیان اینکه سپاه نهاد مردمی بوده و دارای پایگاه اجتماعی و اعتماد عمومی است گفت: هر عملکرد که سپاه می بینید از مردم است و مردمی بودن سپاه در بخش های مختلف به اثبات رسیده است.
سردار عبدالله پور، سپاه و بسیج را امین مردم دانست و بیان کرد: قرارگاه مواسات و کمک مومنانه که با محوریت این الله فلاحتی نماینده محترم ولی فقیه استان فعالیت می کند کمک های مردم را در مساجد و پایگاه های بسیج در محلات مختلف جمع می کند و به دست نیازمندان می رساند.
وی افزود: تمامی کمک های معنوی و مادی مردم در محلات، در بین نیازمندان و اقشار آسیب پذیر مردم همان منطقه توزیع می شود.

با حضور استاندار گیلان، فرمانده سپاه قدس گیلان و جمعی از مسئولان تعداد ۷۲ هزار بسته کمک معیشتی به نیت ۷۲ تن از یاران با وفای امام حسین علیه السلام در استان گیلان توزیع شد.