رئیس کمیسیون فرهنگی شورا با بیان اینکه برای شهر رشت زیبنده نیست که اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهر رشت تعطیل شود، گفت: نمی‌دانیم به چه دلیلی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رشت را تعطیل کرده‌اند، این موضوع بازآفرینی و احیا شود تا در کنار کمیسیون فرهنگی بتوانیم به امور فرهنگی بپردازیم.

به گزارش ندای گیلان از رشت،در چهاردهمین جلسه شورای شهر رشت نادر حسینی رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورا گفت: فرهنگ مقوله‌ای مهم و زیر بنایی در تمامی جوامع و ملت‌ها است و کشور ایران اسلامی ما با سابقه طولانی در این زمینه می‌باشد.

  حسینی با بیان اینکه انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی بود، گفت: مقام معظم رهبری برای شورای انقلاب فرهنگی یک نگاه و ظرافت جدیدی را ترسیم کردند که مأموریت‌های ویژه‌ای به بخش‌های مختلف کشور ابلاغ کردند، کار کمیسیون فرهنگی شورا برنامه‌ریزی، سیاست‌گذاری، هدایت، نظارت و ارزیابی مدیریت شهری است و اگر قرار است اتفاقی در حوزه فرهنگی، اجتماعی و ورزشی در شهر رشت بیفتد قطعاً نظارت و برنامه‌ریزی آن باید در همین کمیسیون باشد.
  وی ادامه داد: ما تا به امروز سعی کردیم این مسیر را دنبال کنیم و از شهردار محترم و سازمان‌های مربوطه خواستیم در این مسیر حرکت کنند. در این راستا ۱۲ جلسه کمیسیون برگزار شده و برای کمیسیون ۲۲ کارگروه برای موضوعات مختلف از جمله کارگروه فعالیت‌های اجتماعی، کارگروه برنامه‌های هنری، برنامه‌های ادبی، برنامه‌های ملی و مذهبی، برنامه‌های ایثارگران و… تعریف و ترسیم شده است که جلسات آن به‌صورت هفتگی برگزار می‌شود. هدف این بود که ریل‌گذاری لازم در این خصوص انجام شود.
  رئیس کمیسیون فرهنگی شورا اظهار کرد: ما در دوره‌های گذشته فاقد این بودیم و اگر قرار است دوره شورا تمام شود و یک دوره دیگر آغاز گردد، باید اسنادی برای راهبری و تعریف مسیر برای دوره‌های بعدی نیز انجام شود.
   حسینی با اشاره به تشکیل کارگروه‌های ویژه در کمیسیون فرهنگی گفت: برای مثال کارگروهی برای بزرگداشت شخصیت میرزا کوچک خان جنگلی در یکصدمین سالگرد شهادت ایشان، پیگیری ساماندهی فعالیت‌های فرهنگی در پیاده راه، ساماندهی مراکز دینی و فرهنگی، ساماندهی کتاب و کتاب‌خوانی از جمله اقدامات ما در سه ماه فعالیت کمیسیون فرهنگی شورا بوده است.
  عضو شورای شهر رشت با بیان اینکه امروز شهر ما از نظر اماکن فرهنگی و فعالیت‌های فرهنگی علیرغم پیشینه طولانی و خوبی که دارد، حال خوبی ندارد، گفت: با ساماندهی مراکز، فعالان فرهنگی و ورزشی در شهر رشت می‌توان این موضوع را به وجود آورد. ما باید سرانه فرهنگی و ورزشی شهرمان را افزایش دهیم و از همین‌جا از ریاست محترم شورا، ریاست محترم کمیسیون فرهنگی، ریاست محترم کمیسیون برنامه‌وبودجه و شهردار محترم در بودجه سال ۱۴۰۱ می‌خواهیم یک نگاه ویژه‌ای در بودجه و کار فرهنگی دیده شود که بتوانیم با این مبالغ بسیار ناچیز پاسخگوی نیازهای مختلف شهر رشت باشیم.
   وی با بیان اینکه یک سوم جمعیت استان گیلان در شهر رشت زندگی می‌کنند، گفت: با بودجه اندکی که در نظر گرفته شده است، نمی‌توان این نیازها را برطرف کرد. هم‌اکنون با تلاشی که از سوی کمیسیون فرهنگی در حال انجام است و هم‌افزایی که با شورای فرهنگ عمومی شهر و دستگاه‌های مرتبط در حال انجام است، در جهت ارتقای فرهنگ عمومی و رعایت حقوق شهروندی در شهر رشت تلاش وافر را داشته باشیم.
  رئیس کمیسیون فرهنگی شورا با بیان اینکه برای شهر رشت زیبنده نیست که اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهر رشت تعطیل شود، گفت: نمی‌دانیم به چه دلیلی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رشت را تعطیل کرده‌اند، این موضوع بازآفرینی و احیا شود تا در کنار کمیسیون فرهنگی بتوانیم به امور فرهنگی بپردازیم.
   وی با اشاره به اهمیت راه‌اندازی موزه مردمی و موزه معاصر در شهر رشت، گفت: از اعضای شورا و شهردار محترم درخواست می‌کنیم این موضوع را پیگیری نمایند، همچنین اصلاح و بازسازی تصاویر شهدا در سطح شهر رشت از دیگر درخواست‌های ماست، ما در همین کمیسیون چند لایحه مهم را به تصویب رساندیم و نظارت بر سازمان‌های فرهنگی اجتماعی شهرداری و نظارت بر روابط عمومی‌های شهرداری رشت نیز از دیگر اقدامات این کمیسیون بوده است.
   حسینی در پایان از تمامی نخبگانی که در کمیسیون فرهنگی کمک کردند و ارائه طریق کردند قدردانی کرد و ادامه داد: برخی گفتند که ما نیز اهل نظر هستیم از همه فعالین اجتماعی، دانشجویان، دانش آموزان و… دعوت می‌کنیم تا با نظرات خود به شهر رشت کمک کنند.