سرپرست شهرداری رشت گفت: نمایش شور حسینی در جای جای شهر رشت همراه با اکران بنرهای عزاداری، آموزه‌های عاشورایی و همچنین ویژه برنامه های فرهنگی از جمله گوشه‌ای از فعالیت‌های مدیریت شهری در ایام محرم الحرام است.

به گزارش ندای گیلان از رشت، سید مجتبی خدمت بین دانا سرپرست شهرداری رشت ضمن تسلیت ایام محرم الحرام اظهار داشت: با توجه به فرا رسیدن ماه محرم و عزاداری سید و سالار شهیدان و در راستای حفظ و ترویج فرهنگ دینی و تکریم شعائر اسلامی سعی کردیم تا نسبت به فضاسازی شهری، نصب بیلبورد، پرچمهای عزا، بنر و انواع المان‌ها و همچنین اجرای برنامه‌های فرهنگی مناسب با این ایام در سطح شهر اقدامات خوبی صورت گیرد.

سرپرست شهرداری رشت گفت: امسال برای نمایش دادن هر چه بهتر و مطلوبتر شور حسینی در جای جای شهر رشت برنامه ویژه‌ای  در دستور کار قرار گرفت و علاوه بر اکران بنرهایی با محتوای عزاداری و آموزه‌های عاشورایی، پرچمهای سیاه متناسب با این ماه عزیز در پل‌های سطح شهر، میادین و بلوارهای مهم نصب شد.
سید مجتبی خدمت بین دانا در ادامه افزود: نصب ۵۵ المان نوری، ۲۷ المان صفحه‌ای، ۲۰۰ عدد کتیبه عرضی، ۸۰ عدد بنر استندی، ۵۲۰ عدد بنر واتربندی، ۳۰ هزار متر ریسه در ۳۳ میدان و معابر اصلی شهر و همچنین نصب ۱۵۰۰ پرچم بر روی پل ها، بلوارها و میادین، ۶۰۰ متر مربع پرچم اهتزاز برجی و ۷ عدد ابر پرچم بر روی ساختمان‌های مرتفع از جمله اقدامات مهم شهرداری در حوزه سیما و منظر شهری در محرم امسال است.
وی با اشاره به ویژه برنامه های فرهنگی و اجتماعی شهر تصریح کرد: اجتماع مداحان و تجلیل از پیرغلامان با حضور حاج عباس حیدرزاده مداح پیشکسوت کشوری، ویژه برنامه تجلیل از خادمان حسینی، همایش خادمان عاشورا، آماده‌سازی محیط پیرامونی بقعه متبرکه دانای علی برای استقبال از هیئت های مذهبی، برپایی حسینیه شهدا، تجمع بزرگ عاشورا در میدان شهدای ذهاب شهرداری رشت، برپایی ۱۶۰ ایستگاه صلواتی از برنامه های شهرداری رشت در ایام محرم است.
سرپرست شهرداری رشت همچنین اجرای دو تعزیه بزرگ در پیاده راه فرهنگی و سبزه میدان رشت، اجرای گروه بزرگ مولای عشق و اجرای هر روزه برنامه رادیو کربلا در پیاده راه فرهنگی را از دیگر برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی شهر رشت برای ایام محرم امسال عنوان کرد.