مدیر کل زندانهای استان افزود: از آنجا که افراد پس از ورود به زندان ارتباط اجتماعی خود را ازدست داده و به هنجارهای زندان تن می دهند ، پس از آزادی امکان بازگشت به نقطه قبل در زندگی را ندارند و درست ازهمین نقطه فعالیت مرکز مراقبت باید آغاز شود.

ندای گیلان:مدیرکل زندانهای استان در این مراسم که از سوی مرکز مراقبت پس از خروج   و خدمات اجتماعی زندانهای استان برگزار شده بود ، در اجتماع  زندانیان آزاد شده و خانواده های آنان  ،ضرورت تعامل خانواده ها و مراکز مراقبت پس از خروج  برای کمک به بازگشت موفق فرد زندانی به جامعه  را مورد تاکید قرار داد و گفت: چنانچه زندانی پس از اتمام مجازات زندان، بدون هیچ‌گونه نظارت و کنترل و مراقبت به جامعه برگردد چه‌بسا همان راهی را بپیماید که نتیجه‌اش سقوط در منجلاب بزه‌کاری است و تمامی هزینه‌ها و زحماتی که صرف اصلاح او شده بود، به فراموشی سپرده شود

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح اهداف مراقبت پس از خروج  در زندانها، تصریح کرد: امروز دیگر موضوع مراقبت فقط شامل خدمات مددکاری و ارایه تسهیلات نیست بلکه مراقبت اجتماعی باید تمام شئون زندگی فرد را تا رسیدن به زندگی معمولی دربرگیرد.
مدیر کل زندانهای استان افزود: از آنجا که افراد پس از ورود به زندان  ارتباط اجتماعی خود را ازدست داده و به هنجارهای زندان تن می دهند ،  پس از آزادی  امکان بازگشت به نقطه قبل در زندگی را ندارند و درست ازهمین نقطه فعالیت مرکز مراقبت باید آغاز شود.
حسینی تصریح کرد: باید این واقعیت را بپذیریم که در نتیجه حبس ،فرد ممکن است شغل خود را ازدست داده و یا از تامین نیازهای اولیه خود عاجز شود . همچنین در بسیاری از موارد روابط عاطفی و خانوادگی او در معرض آسیب قرار گرفته و احتمال طرد وی  از خانواد ه بسیارست. در چنین شرایط  احتمال انتقام گیری وی از جامعه و بازگشت به جرم قوت می گیرد ،مگر این که خانواده و مرکز مراقبت  در یک برنامه ریزی مشترک  برنامه بازگشت او را به زندگی معمولی تشویق کنند.
حسینی خاطر نشان کرد:  ارایه  آموزش مهارتهای زندگی در کنارخدمات مشاوره و مددکاری از ملزومات  بازتوانی  زندانی و خانواده اش یک ضرورت است که باید مورد توجه قرار گیرد.
مدیرکل زندانهای استان همچنین گفت: موضوع اشتغال پایدار و زمینه سازی برای توانمند سازی اقتصادی زندانی و خانواده اش  فرایندی است که از بدو ورود زندانی باید مورد توجه قرار گرفته و در طول حبس مقدمات آن دنبال و پس از آزادی شاهد تحقق نتایج آن باشیم.
برگزاری کارگاه سیمای  خانواده موفق از دیدگاه اسلام  ، بهداشت و زندگی سالم و نیز آشنایی با بازار کار و مهارتهای حرفه ای از دیگر بخشهای این برنامه بود که مورد استقبال شرکت کنندگان قرار گرفت .
بازدید فرهنگی و تفریحی خانواده زندانیان آزاد شده از موزه روستایی گیلان نیز پایانبخش مراسم حمایت از زندانیان آزاد شده بود.