نماینده رشت و خمام در مجلس به نقش موثر کانون پرورش فکری در نهادینه‌سازی فرهنگ ایثار و شهادت اشاره کرد و گفت: تبیین این فرهنگ برای آینده سازان ایران لازم و ضروری است.

به گزارش ندای گیلان از رشت،سید علی‌آقازاده در ویژه برنامه «قاب حماسه» با بیان اینکه گستره فرهنگ جهاد و ایثار، منحصر به لایه‌ی اجتماعی خاصی نیست، افزود: هشت سال دفاع مقدس ریشه در فرهنگ عاشورا دارد.

وی افزود: کانون پرورش فکری از مجموعه‌هایی است که نقش سازنده‌ای در تبیین این فرهنگ و ارزش‌های آن برای جامعه به ویژه آینده‌سازان ایران اسلامی ایفا می‌کند.

نماینده رشت و خمام در مجلس به نفوذ فرهنگ ایثار و شهادت در دل‌های مردمان ایران اسلامی اشاره و تأکید کرد: نهادینه شدن این فرهنگ ثمره تلاش‌های تمام نقش‌آفرینان و مایه عزت، سرفرازی و سربلندی ایران اسلامی است.

وی با بیان اینکه هویت انسانی، مبتنی بر ایمان، تدین و باورمندی است، گفت: دین‌باوری، رویش‌های انقلابی، پرورش شخصیت‌هایی چون سردار شهید حاج‌قاسم سلیمانی و نقش‌آفرینی این نظام مردم‌سالار از مولفه‌هایی بوده که جمهوری اسلامی را از کشورهای غربی و منطقه متمایز می‌کند.

 

نقش کانون در مواجهه با تهاجم فرهنگی مهم است

نماینده رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه این ویژه برنامه ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره‌شهدا، تاکید کرد: هفته دفاع مقدس فرصتی برای تبیین و تشریح این رشادت و جان‌فشانی‌ها در قالب فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی است.

جبار کوچکی نژاد با اشاره به نقش کانون پرورش فکری در پیشگیری از فاصله میان نسلی و جایگاه آن در نظام تعلیم و تربیت کشور، افزود: بسط و گسترش شیوه‌های آموزشی این مجموعه در بدنه نظام آموزشی کشور لازم و ضروری است.

وی اظهار کرد: بسیج و تشکل‌های دانش‌آموزی دارای نیروهای انسانی توان‌مند، با سابقه و متعهد هستند و می‌توانند نقشی اثربخش در پیوند آموزش و پرورش با کانون داشته باشند.

نماینده رشت و خمام در مجلس در ادامه به تهاجم دشمنان از آغاز پیروزی انقلاب تا به امروز اشاره و تصریح کرد: تهاجم سیاسی، نظامی، تحریم اقتصادی و تهاجم فرهنگی از جمله توطئه‌های دشمن برای ضربه به انقلاب و نظام است.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ‌سازی و نقش دستگاه‌های فرهنگی بسیار مهم و حائز اهمیت است، اضافه کرد: این دستگاه‌ها در این برهه تاریخی نقشی تأثیرگذار در مدیریت رویدادهای امروز و فردای ایران اسلامی دارند و باید آینده سازان این کشور را با آن آشنا کنند.