فرماندار لاهیجان گفت:بی شک امروزه نقش دانشگاه در جامعه قابل چشم پوشی نیست، علاوه بر نقشی که درجهت تولید دانش و تربیت نیروی متخصص و کاردان ایفا می‌کند

به گزارش ندای گیلان از لاهیجان،جلسه هیات رییسه دانشگاه آزاد لاهیجان با حضور نماینده عالی دولت در این شهرستان برگزار شد.

دکتر سهراب کرد رستمی رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان در ابتدای این جلسه ضمن عرض خیرو مقدم به فرماندار شهرستان لاهیجان و تبریک میلاد امام رضا (ع) گفت: همانطور که می دانید دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان در سال ۱۳۶۷ به همت دکتر معصومی، آیت ا… قربانی و جمعی از مسوولین با دایرکردن سه رشته تاسیس شده و در حال حاضر با دارا بودن حدود نه هزار دانشجو، شش دانشکده مصوب، یک مرکز تحقیقات مصوب و چندین مرکز تحقیقاتی دیگر جزء دانشگاه‌های پیشتاز بوده واز عملکرد مناسبی دربین واحدهای دانشگاهی استان گیلان برخوردار می‌باشد.

وی افزود: تا قبل از سال ۱۳۹۳ دراین دانشگاه تنها یک رشته دکتری، ۲۰ رشته ارشد و ۶۰ رشته کارشناسی موجود بود که از سال ۱۳۹۳ تا کنون تعداد رشته‌های این واحد دانشگاهی در مقطع دکتری به ۲۰ رشته، در مقطع کارشناسی ارشد به ۹۳ رشته و در مقطع کارشناسی به ۱۰۰ رشته رسیده است.

کرد رستمی تصریح کرد: ما برای تحقق شعار رهبر معظم انقلاب مبنی بر اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل و بر اساس فرمایشات دکتر میرزاده رییس دانشگاه آزاد اسلامی، سعی کردیم مرکز رشد واحد های فناور را فعال کنیم که هم اکنون چهار شرکت فناور در مرکز رشد واحد فعال هستند و تصمیم داریم با رایزنی‌هایی که با پارک علم و فناوری در حال انجام است این واحد را به قطب تحقیقاتی و کشاورزی شمال تبدیل نماییم.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان ادامه داد: در طول این سه سال حضور بنده در این واحد دانشگاهی، ما شاهد بهترین تعاملات و روابط میان دانشگاه و مسوولین استانی وشهری بوده‌ایم و به لطف خدا ارتباطات بسیار خوبی را با حوزه اجرایی شهر داشته ایم و امیدواریم این روند ادامه پیدا کند که قطعا همینطور خواهد بود.

کردرستمی با اشاره به نقش دانشگاه در توسعه جامعه، اظهار کرد: وقتی دانشگاهی بزرگ در یک شهر وجود داشته باشد همه از آن شهر به عنوان شهری دانشگاهی یاد می‌کنند، و انتظار می‌رود تا از پتانسیل‌ها و توانایی‌های دانشگاه در توسعه شهرستان استفاده شود و تعاملات دو طرفه بیشتر از پیش گردد.

در ادامه جلسه هریک از معاونین دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان به معرفی و بیان مشکلات و موفقیت‌ها و موقعیت‌های حوزه مربوط به خود پرداختند.

سید محمد احمدی فرماندار لاهیجان نیز با عرض تبریک ولادت علی بن موسی الرضا (ع) گفت: بی شک امروزه نقش دانشگاه در جامعه قابل چشم پوشی نیست، علاوه بر نقشی که درجهت تولید دانش و تربیت نیروی متخصص و کاردان ایفا می‌کند، بستر سازی برای توسعه علمی و فرهنگی جامعه، بازاندیشی مستمر فرآیندهای سیاسی و اجتماعی جامعه و ارائه راهکارهای علمی و عملی برای برون رفت از تنگناها و بحران ها و حرکت به سوی پیشرفت نیز از جمله رسالت‌های دانشگاه هستند.

وی افزود: برای پیشرفت منطقه و ارتقای سطح اجتماعی شهرستان، استان و حتی کشور باید بیش از پیش به جوانان و دانشجویان بها داد و زمینه‌های رشد و شکوفایی آن‌ها را فراهم کرد چرا که معتقدیم جوانان آینده‌سازان ایران عزیز اسلامی ما هستند.

احمدی با تاکید بر حضور مستمر دانشگاهیان در جلسات فرمانداری، اظهار کرد: حتما می‌بایست ریاست و معاونین دانشگاه در جلسات شرکت کنند، مشکلات و نظرها و پیشنهادات خود را مطرح کنند چرا که بنده از تفکرات پیشرفت‌گرایانه استقبال و دفاع خواهم کرد و به امید خدا در این جلسات شاهد فصل جدیدی از تعاملات دو طرفه میان شهرستان و دانشگاه خواهیم بود.

فرماندار لاهیجان با بیان اینکه دانشگاه آزاد را خانه خود می‌دانم افزود: دانشگاه آزاد اسلامی بعنوان نهاد غیر دولتی – علمی و فرهنگی به عرصه فعالیت های آموزش عالی وارد شد و با شتاب فزاینده ای رشد کرد و خدمات بسیار چشم‌گیری را از ابتدای انقلاب تا هم اکنون در اختیار جامعه قرار داده و ما باید این خدمات و تاریخچه انقلاب را بیان کنیم.

احمدی ادامه داد: دانشگاه آزاد در عرصه آموزشی و فرهنگی تحولات بنیادی و عظیمی را در سطح کشور به وجود آورده است و بخش عظیمی از مشکلات جامعه را حل کرده و از این رو در مرتفع کردن مشکلات آن باید کوشید.