کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نقش به‌سزایی در توسعه فرهنگی شهررشت دارد و از حرکت‌های سازنده آن برای خدمات‌رسانی به آینده‌سازان ایران اسلامی حمایت‌ می‌کنیم.

به گزارش ندای گیلان از رشت،اعضای شورای اسلامی شهر رشت طی این نشست که با هدف افزایش هم گرایی‌، هم‌اندیشی در مسیر توسعه فرهنگی و استفاده از ظرفیت‌های دستگاه‌های نام‌آشنای فعال در این حوزه صورت‌‌گرفت، به توان‌مندی‌های کانون پرورش فکری اشاره و همراهی این مجموعه  را در ارایه‌ خدمات فرهنگی و معرفی رشت به‌عنوان شهر دوست‌دارکودک مهم ارزیابی‌کردند.

ایجاد فرصت‌های مناسب برای افتتاح فروشگاه عرضه‌ی کتاب و محصولات فرهنگی کانون به کودکان، نوجوانان و خانواده‌ها، از دیگر موضوع‌هایی بود که مورد تاکید اعضای شورای اسلامی رشت قرارگرفت و آنان بر ضرورت اختصاص مکانی از سوی شهرداری برای تحقق این مهم تاکید‌کردند.

دعوت‌ از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان جهت حضور در کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر رشت و حرکت برای توسعه هرچه بیش‌تر مرکز استان گیلان نیز پایان‌بخش صحبت‌های تصمیم‌سازان شهر رشت بود.

سرپرست کانون استان گیلان نیز ضمن ابرازخرسندی از حضور اعضای شورای اسلامی شهر رشت در کانون و قدردانی از نگاه فرهنگی این مجموعه گفت: پیشترفت هرجامعه، از توسعه فرهنگی آغاز‌می شود و برای دست‌یابی به این هدف آماده همکاری با تمامی دستگاه‌های اجرایی و گروه‌های مردم نهاد هستیم.

سید جلیل میرعظیمی، ادامه سخنان خود را به تبیین گستره‌ی فعالیت‌های کانون، به ویژه حرکت‌های سازنده آن در روز‌های همه‌گیری ویروس کرونا اختصاص‌داد و گفت: ارایه‌‌ خدمات فرهنگی  حضوری و مجازی، از جمله این فعالیت‌هاست.

این مسئول فرهنگی دیگر بخش صحبت‌های خود را به اولویت‌ها و چشم‌انداز برنامه‌های این مجموعه، به‌خصوص در روز‌های پسا‌کرونا اختصاص‌داد و دست‌یابی به اهداف را نیاز‌مند هم‌گرایی‌ها و گسترش همکاری‌های مشترک با مجموعه‌های فعال در حوزه فرهنگ‌ دانست.

اشاره به پیشینه همکاری‌‌های کانون با شهرداری و سازمان فرهنگی‌اجتماعی ورزشی شهرداری رشت نیز از موضوع‌‌هایی بود که مورد توجه می‌عظیمی قرارداشت و وی بر همین اساس نیز خواستار استمرار و گسترش این همراهی‌هاشد.

او هم‌چنین، اساس فعالیت‌های کانون را خدمات‌‌رسانی به تمامی مخاطبان در شهر‌ها و روستا‌ها عنوان‌کرد وبا اشاره به فعالیت مراکز فرهنگی هنری ثابت، فراگیر(ویژه کودکان و نوجوانان با نیاز‌های ویژه)، پستی، سیار شهری و روستایی گفت: ارایه کتاب و محصولات فرهنگی به کودکان، نوجوانان و خانواده‌ها نیز از جمله این فعالیت‌ها به شمارمی‌‌ رود.

وی برهمین اساس، راه‌اندازی فروشگاه‌های عرضه‌‌ی کتاب و محصولات فرهنگی را یک اولویت خواند و ضمن یادآورشدن فعالیت سال‌های گذشته فروشگاه کانون در شهر رشت (اهدایی شهرداری رشت) گفت: متاسفانه شاهد بازپس‌گیری این فروشگاه از سوی شهرداری و تغییر کاربری آن هستیم.

وی درعین‌حال، رویکرد‌ شهرداری و اعضای جدید شورای اسلامی شهر رشت را مثبت ارزیابی‌کرد افزود: افزایش تعامل و نگاه فرهنگی آنان نوید‌بخش است و با اشاره به مکاتبات صورت‌گرفته، قول‌های مساعد مسئولان شهری و هم‌چنین، درخواست‌های مکرر آینده‌سازان ایران اسلامی و خانواده‌ها، امیدواریم  شاهد بازگشایی فروشگاه عرضه‌ی کتاب و محصولات فرهنگی کانون در یک مکان پُرتردد شهر رشت باشیم.

حمید‌رضا قاسمی، معاون اداری و مالی کانون گیلان نیز ازدیگر حاضران این نشست بود و گزارشی از روند تغییر کاربری فروشگاه کان و اقدامات صورت‌گرفته برای بازگشایی مجدد آن ارایه‌داد.