رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از آغاز نظارت بر دریافت نرخ بابت خدمات شالی کوبی های استان خبر داد.

فرهاد دلق پوش  با اشاره به پتانسیل استان در بخش کشاورزی و اهمیت موضوع نرخ گذاری جدید برای خدمات کارخانجات شالیکوبی افزود: با توجه به فصل ارائه خدمات این محصول، نرخ آن به همه کارخانجات ارائه شده که رعایت آن برای تمامی واحدها لازم است.
وی اظهار کرد: امسال نرخ خدمات شالیکوبی بابت خشک کردن و تبدیل هر کیلوگرم شلتوک به برنج سفید مبلغ دو هزار و 750 ریال (نقدی) مصوب شده و کشاورزان می توانند در صورت تمایل، برای تبدیل هر یکصد کیلوگرم شلتوک به برنج سفید ، سه کیلو و یکصد گرم برنج پرداخت کنند.
به گفته دلق پوش ، با هماهنگی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان نرخنامه فوق به تمامی دهیاران و کارخانه های شالیکوبی استان اعلام شده و مدیران کارخانجات، باید بنر حاوی اطلاعات مربوط به نرخ نامه را در ورودی کارخانه نصب کنند.
وی با اشاره به اینکه سازمان صنعت، معدن و تجارت ، جهاد کشاورزی و تعزیرات باهم هماهنگ هستند، گفت: اجرای دستورالعمل طرح نظارتی ویژه واحدهای شالیکوبی گیلان تا دهم آبان ماه امسال ادامه دارد و تمامی واحدهای صنفی شالیکوبی موظف به رعایت نرخ های مصوب و نصب بنرهای مشخص با درج قیمت های مصوب بر روی آن و در معرض دید مشتریان هستند.
دلق پوش همچنین صدور فاکتورهای دو برگی را در قبال ارائه خدمات به مشتریان و ارائه نسخه دوم به بازرسان در مواقع مورد نیاز را امری لازم و ضروری برای واحدهای یاد شده ذکر و اضافه کرد: در راستای نظارت بر نرخ های مصوب نیز برنامه ریزی های لازم انجام شده تا در فصل برداشت و ارائه خدمات این گونه واحدها، گشت های مشترک و نظارت با همکاری عوامل نظارتی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و اتحادیه صنف شالیکوبی داران استان با هدف حمایت از حقوق مصرف کنندگان انجام شود.
وی از تمامی کشاورزان و مصرف کنندگان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف در این خصوص و دریافت مبالغی مغایر با نرخ نامه مصوب توسط کارخانه های شالیکوبی استان، موضوع را سریعاً از طریق سامانه ستاد خبری 124 اطلاع دهند.

 

  • منبع خبر : ایرنا