ندای گیلان: نخستین اجلاس روسای اتاق‌های بازرگانی، تعاون و اصناف ایران در رشت برگزار می‌شود

به گزارش ندای گیلان،هادی تیزهوش‌تابان عصر دیروز در جلسه هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی گیلان با تبریک سال نو اظهار کرد: امسال را رهبر معظم انقلاب سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نامگذاری کردند.

وی با بیان اینکه چند سال است که مقام معظم رهبری موضوع اقتصاد مقاومتی را محور نامگذاری سال‌ها قرار داده‌اند، تصریح کرد: این امر نشان می‌دهد کشور دشمنان قسم‌خورده زیاد دارد و اگر اقتصاد پویا داشته باشیم بسیاری از آنها در مقابل ایران زانو می‌زنند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن گیلان نقش اتاق‌های بازرگانی، تعاون و اصناف ایران در تحقق اقتصاد مقاومتی را تاثیرگذار دانست و گفت: در این راستا نخستین اجلاس روسای اتاق‌های بازرگانی، تعاون و اصناف ایران در رشت برگزار می‌شود.

وی زمان برگزاری اجلاس مذکور را 29 اردیبهشت ماه امسال عنوان کرد و افزود: برگزاری این اجلاس نشان‌دهنده اتحاد ارگان‌های غیر دولتی و یکپارچگی در رسیدن به اهداف اقتصاد مقاومتی است.

تیزهوش‌تابان همکاری با دستگاه‌های دولتی را هدف دیگر بخش‌های غیردولتی خواند و گفت: مقرر شده تا با مشارکت 51 درصدی بخش‌خصوصی و 49 درصدی بخش دولتی صندوق فناوری گیلان با همکاری رئیس پارک علم و فناوری این استان تشکیل شود.

وی از انعقاد تفاهمنامه همکاری برای برطرف شدن نیازهای علمی و بازرگانی بین اتاق بازرگانی استان و دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت خبر داد.

تیزهوش‌تابان نصب مجسمه عمر خیام در آستراخان روسیه را از برنامه‌های مهم اتاق گیلان ذکر کرد و یادآور شد: برای ایجاد سرای تجاری ایرانیان در آستراخان قرارداد تنظیم شده است.

وی ساخت ساختمان اتاق بازرگانی استان را از برنامه‌های قابل پیگیری در سال جاری عنوان کرد.