احمد سیاوش پور اولین نشست معاونین اجتماعی استانهای شمالی و تقارن آن با ماه رجب، ماه عبادت و بندگی را به فال نیک گرفت و از خداوند متعال خواستار قبولی عبادات و طاعات شد.

ندای گیلان:به گزارش روابط عمومی واطلاع رسانی دادگستری کل استان گیلان نشست معاونین اجتماعی  و پیشگیری  از وقوع جرم استانهای شمالی کشور  با حضور رئیس کل دادگستری استان  برگزار شد.

احمد سیاوش پور اولین نشست معاونین اجتماعی  استانهای شمالی  و تقارن آن با ماه رجب، ماه عبادت و بندگی  را به فال نیک گرفت  و از خداوند متعال خواستار  قبولی عبادات و طاعات شد.

وی همچنین فعالیت هایی که در راستای  حفظ حقوق بیت المال صورت می گیرد را سبب خیر و برکت در مسیر زندگی فردی و اجتماعی عنوان کرد.

رئیس کل دادگستری استان اولین هدف از برگزاری  این جلسه را انتقال تجارب در راستای  حفظ حقوق بیت المال در اراضی ملی و منابع طبیعی در استانهای شمالی دانست.

رئیس شورای قضایی استان با اشاره به  عزم و اراده قوی که در مجموعه دستگاه قضایی و اجرائی و نظارتی استان گیلان وجود دارد تصریح کرد: مدیران این دستگاه ها  بر اساس منویات مقام معظم رهبری،صیانت از منابع ملی را وظیفه شرعی و قانونی خود می دانند.

وی تاکید کرد: تکلیف حکم می کند که همه ما  برای نگهداری و حفاظت از این اموال و حقوق اقشار جامعه تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه در سه دهه اخير صيانت از منابع طبيعي و محيط زيست و اراضي ملي به خوبي  عملياتي و اجرايي نشده است افزود : باید  در این مقطع زمانی  با توجه  از تجربيات بدست آمده و شناسايي مشكلات موجود  تمرکز لازم با حساسيت وي‍ژه  تا روند قبل ادامه نداشته باشد.

این مقام ارشد قضایی حساس کردن مسئولین ملی را سومین هدف نشست فوق عنوان کرد و افزود: رسانه ها بايد نقش برجسته تري در شفاف سازي و اقدامات انجام گرفته در اين عرصه داشته باشند.

 رئیس کل دادگستری استان چهارمین هدف تشکیل این جلسه را دعوت از مسئولین کشوری  و برگزاری همایشهای استانی دانست تا ازنزدیک با مشکلات استانها آشنا شوند.

رئیس شورای قضای استان با اشاره به اینکه بین توسعه و حفظ اراضی ملی تناقضي وجود ندارد  افزود: این دو مقوله با هم در تقابل نیستند و اگر ما بتوانیم  بین این دو همگرایی و همسویی ایجاد کنیم، موفق شده ایم.

این مقام ارشد قضایی  اضافه کرد: عقل سالم حکم می کند که جامعه به  توسعه وسرمایه گذاری نیاز دارد و از طرفی خداوند نیز جنگلها و سواحل را برای استفاده بندگان آفریده است و باید بین این دو به نظرات مشترکی رسيد.

وی با بیان این مطلب که گیلان،از نظر اقليمي و جغرافيايي دارای خاک و زمین ارزشمندی می باشد  تصریح کرد مردم به سرمایه گذاری در بخشهای صنعت و تجارت نیز نیازمندند و باید تمهیدی برای سرمايه گذاران  اندیشیده شود.

رئیس کل دادگستری استان با قدردانی  از وحدت نظر مدیران استانی  از آنان خواست تا با جديت در موضوع هاي مهم استاني از قبيل  توسعه و صيانت از حقوق انفال ورود نمایند .

وی با تشریح تغییر کاربری هایی که در استان های شمالی صورت می گیرد تصریح کرد: در صورت تداوم تغير كاربري ها با شرايط فعلي در آینده نه چندان دور شاهد از بین رفتن مزارع و منابع طبيعي خواهيم بود.

رئیس شورای قضایی استان پیشنهاد کرد شورای عالی اجرای پروژه های  ملی و منطقه ای تشکیل شود تا در خصوص پروژه های عظیم ملی نظیر انتقال خط گازو… بر هزینه ها و مشکلات و معضلات محیط زیستی  نظارت شود.

وی در پایان با تشکر از سیمای مرکز استان از  صداو سیما خواست تا تجاوز به حقوق بیت المال و تخریب منابع طبیعی را بیشتر به تصویر بکشد و مطرح کند تا مردم  با چنین مسائلی آشنا شوند و بدانند که خودشان بهترین حافظ و نگدارنده طبیعت هستند.

در ادامه معاونین اجتماعی  و پیشگیری  از وقوع جرم استانهای شمالی  به همراه مديران كل حوزه هاي مرتبط  پس از طرح مسایل مرتبط ، تصمیمات لازم اتخاذ و مصوب شد.