در نشست مشترک استاندار گیلان و وزیر شیلات نروژ راهکارهای همکاری های مشترک دو جانبه بررسی شد.

به گزراش  ندای گیلان به نقل از روابط عمومی استانداری گیلان ،در نشست مشترک استاندار گیلان و وزیر شیلات نروژ راهکارهای همکاری های مشترک دو جانبه بررسی شد.

محمدعلی نجفی در این دیدار  کهدر حاشیه همایش  مشترک شیلاتی  ایران و نروژ برگزارشد گفت : شرایط اقلیمی گیلان برای توسعه آبزی پروری بسیار مساعد است و استفاده از ظرفیت دریا یکی ازمحورهای اصلی توسعه‌ی گیلان محسوب می‌شود.

استاندار گیلان افزود: سواحل گیلان ظرفیت تولید حداقل 300 هزار تن انواع ماهی را دارد که یکی از راههای استفاده از آنان بهره گیری از پرورش ماهی در قفس است .

وی با دعوت از وزیر شیلات نروژ و سفیر این کشور برای سفر به گیلان و بازدید از توانمندی‌های شیلاتی و آبزی پروری استان گفت: نروژ دارای تجارب ارزنده‌ای درباره پرورش ماهی در قفس بوده و ما می توانیم از این توانمندی ها  از طریق همکاری های بخش خصوصی دو کشور استفاده کنیم .

 نجفی خاطرنشان کرد :پشتیبانی های لازم را از همکاری های بخش خصوصی دو کشور در گیلان انجام می دهیم.

استاندار گیلان افزود :حدود 300 کیلومتر از سواحل استان نیز برای پرورش ماهیان خاویاری مستعد است.

وی با بیان اینکه سالانه  70 هزار تن ماهی در گیلان  تولید می شود گفت: از این مقدار 54 هزار تن مربوط به آبزی پروری و بقیه آن مربوط به صید ماهیان استخوانی و کیلکا از دریا است.

وی با اشاره به استقرار مراکز تحقیقاتی معتبر در زمینه‌ی پرورش ماهی در گیلان  گفت: برای همکاری های علمی ، پژوهشی و تحقیقاتی مشترک  زمینه های خوبی داریم.

 نجفی افزود : استان گیلان از مراکز مهم تکثیر و پرورش ماهی در کشور نیز محسوب می شود در مراکز تکثیر و بازسازی گیلان تولید سالانه 150 میلیون قطعه انواع بچه ماهیان استخوانی و خاویاری فراهم است.

به گزارش ایلنا،همایش شیلاتی ایران و نروژ  62 با حضور 62 شرکت نروژی و 30 نفر از بخش دولتی نروژ در کنار 200 نفر از نمایندگان بخش های دولتی و خصوصی ایران امروز در تهران برگزارشد.