پیرو بخشنامه استاندار گیلان مبنی بر حضور مدیران کل دستگاه های اجرایی در سطح شهرستانها وحید خرمی مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه ای استان گیلان در شهرستان املش حضور یافت.

به گزارش ندای گیلان از املش، یونس محمودی فرماندار املش در  نشست بررسی طرح‌ها و مشکلات این شهرستان  گفت: مهم‌ترین مشکلات این شهرستان رانش جاده کلانسرا ، بهره‌برداری چند منظوره از آب بندان‌ها و تالاب ها ، وضعیت حفره چاه روستاهای چهارده ، سفیدداربن و پیش بیجاره ، سد لاستیکی لگموج ، تعیین تکلیف تصفیه خانه آب شرب طول لات ، تعیین وضعیت رانش مزار شهدای روستای جورگوابر ، سفید داربن و مزارع حاشیه آن که شهروندان را با مشکلات عدیده مواجه می‌کند.

خرمی مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای گیلان نیز در این نشست با اشاره به اینکه چند حلقه چاه عمیق برای تامین آب کشاورزی دراین شهرستان خبرداد و افزود: یکی از راه‌های بسیار مفید برای شهرستان احداث سد های لاستیکی در بستر رودخانه ها است که در استان گیلان ۱۱ سد لاستیکی را در برنامه اجرا داریم. که از تعداد ۱۱ سد لاستیکی ۳ سد لاستیکی به اتمام رسیده است و یک سد هم در آستانه اتمام است و مابقی درحال اجرایی شدن هستند.
خرمی با بیان اینکه تمام سد‌های لاستیکی مورد تایید محیط زیست ، منابع طبیعی و آبخیزداری است و تاکنون هیچ عوارض نامطلوبی از این سدها گزارش نشده است افزود : این سدها پتانسیل بسیار خوبی برای سفره های زیرزمینی چاه ها و اطراف هستند و همچنین در فصلی که در رودخانه ها آب جاری می باشد استفاده از این سدها نفوذ آب را بیشتر می‌کند.

مدیر عامل آب منطقه‌ای گیلان درادامه با اشاره به اینکه این سدها با طبیعت بکر گیلان سازگار و محیط بسیار خوبی برای ایجاد فعالیت های گردشگری و اشتغال است، افزود : شهرستان املش نیز جزء اولویت‌های احداث سد لاستیکی است و مطالعات اولیه آن به اتمام رسیده است .
خرمی در ادامه درخصوص تصفیه خانه طول لات خاطرنشان کرد : با توجه به افق این طرح در سال ۱۴۰۰ تعریف شده است و در دستور کار بازنگری قرار گرفته و ان شاءالله در مدت زمان مناسب‌تری اجرایی خواهد شد .

در پایان ضمن دیدار چهره به چهره مدیر عامل آب منطقه ای گیلان با مردم شهرستان املش و بازدید میدانی انجام شده ،دستورات لازم جهت رفع مشکل  و همچنین اجرایی کردن طرح های مصوب صادر شد .