در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی نشست فرمانداران به ریاست استاندار گیلان برگزار شد.

به گزارش ندای گیلان، مصطفی سالاری در نشست با فرمانداران به قرار گرفتن در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و آغاز دهه فجر اشاره کرد و گفت: این انقلاب متعلق به مردم بوده و هست و تمامی دستاوردهای به دست آمده در این چهل سال مرهون پشتیبانی و حمایت های ملت از مسئولان است.

وی بر ضرورت حضور فرمانداران و مدیران در میان مردم با رویی گشاده تاکید کرد و افزود: مسئولان باید از فرصتی که در مسیر خدمت به مردم در اختیارشان قرارگرفته در جهت افزایش میزان رضایتمندی آنان استفاده کنند.

نماینده عالی دولت در گیلان وجود همدلی و همراهی میان اقشار مختلف مردم و مسئولان را مایه پیشرفت کشور و استان دانست و اظهار داشت: گره گشایی از مشکلات مردم با حضور در بین آنان  و شنیدن مشکلاتشان بدون واسطه میسر است.

وی به درپیش بودن فصل زراعی و ضرورت تشکیل شورای حفاظت از منابع آب نیز اشاره کرد و گفت: فرمانداران با همکاری بخشداران و دهیاران انهار و آب بندان هایی که نیازمند لایروبی و پاکسازی هستند شناسایی و نواقص احتمالی برای آبرسانی بهتر به مزارع را برطرف کنند.

استاندار گیلان به ابلاغ شیوه نامه ساماندهی آب بندان ها و تصمیم گیری در سطح شهرستانی نیز اشاره و خاطرنشان کرد: لایروبی و ساماندهی آب بندان ها باید تا قبل از فرارسیدن سال جدید در تمامی شهرستان ها آغاز شود.

نماینده عالی دولت در گیلان به مشارکت بی نظیر دستگاه های نظارتی در تهیه شیوه نامه های ساماندهی آب بندان ها و رودخانه‌های استان اشاره و خاطرنشان کرد: اجرای موفق این طرح توسط فرمانداران و مدیران دستگاه های مرتبط مورد انتظار است.

وی با اشاره به تدوین بخشنامه‌های مختلف و ابلاغ آن طی روزهای آتی به فرمانداران و مدیران دستگاه های اجرایی گفت: بخشنامه استفاده از ظرفیت جوانان و بانوان در مناصب مدیریتی در انتصابات شهرستانی با جدیت از سوی فرمانداران پیگیری و اجرا شود.

دکتر سالاری بر ضرورت پرهیز از انتصاب بی جهت مشاور تاکید و تصریح کرد: مشاور باید به صورت کاربردی منصوب شود و نباید برای برخی بی جهت انتظار و توقع بی مورد ایجاد کنیم.

وی تشریفات زدایی در سفرهای اداری را یکی دیگر از بخشنامه‌های ابلاغی عنوان و خاطرنشان کرد: در صورت مشاهده حرکت بیش از حد خودروها در سفرهای شهرستانی و تشریفات بی مورد، با جدیت برخورد می شود و در این خصوص با احدی تعارف ندارم.

وی از محدودیت نصب بنر برای تبریک به مسئولان خبر داد و گفت: نصب بنر تبریک برای دانش آموزان،  هنرمندان و ورزشکارانی که مقام استانی و ملی کسب کردند محدودیتی وجود ندارد.

وی به سفر مدیران دستگاه های اجرایی به شهرستان ها طبق برنامه زمانبندی مشخص اشاره کرد و افزود: سفرهای شهرستانی بنده و نیز مدیران به شهرستان ها مستندسازی و تا حصول نتیجه رصد می شود.

برنامه سفر مدیران با نصب یک بنر اطلاع‌رسانی شود تا مردم برای طرح مشکلات خود حضور پیدا کنند.

استاندار گیلان با بیان اینکه در روز سه‌شنبه به صورت منظم باید برنامه ملاقات مردمی برگزار شود گفت: از برگزاری جلسه‌ای که مانعی برای ملاقات عمومی است، خودداری شود.

وی اظهار داشت: نتیجه ملاقات با مردم توسط گروه های نظارتی تعیین شده بررسی و رصد می شود.

وی خاطرنشان کرد: در جلساتی که  مستلزم حضور تعداد افراد بیشتری است بعد از ساعت ۳ برنامه‌ریزی شود تا خللی در امور مرتبط با مردم ایجاد نشود.

دکتر سالاری با اشاره به اجرای طرح هزار روستا هزار ورزشگاه در روستاهای بالای ۶۰۰ نفر جمعیت گفت: جانمایی محل احداث طرح در روستاها با همکاری دهیاران، شوراهای اسلامی روستا، بنیاد مسکن و ورزش و جوانان انجام شود.

وی نقطه تلاقی رودخانه ها به دریا را بهترین مکان برای احداث اسکله قایقرانی تفریحی دانست و افزود: با لایروبی این مناطق می توان بهترین بهره‌برداری از آن را در بخش گردشگری با کمترین هزینه داشته باشیم.

وی به تهیه پیش نویس طرح‌ نظارت مردم بر دولت با مشارکت سازمان های مردم نهاد اشاره و اظهار داشت: پس از دریافت نظر فرمانداران درخصوص این طرح در تلاشیم نوع ارتباط مردم با دولت را از طریق فضای مجازی ارتقاء بخشیم.

استاندار گیلان به ضرورت تقویت روابط عمومی ها و نقش موثر آنان در اطلاع‌رسانی صحیح و به موقع تاکید کرد و گفت: استفاده از ظرفیت دولت الکترونیک در شفاف سازی  اقدامات مرتبط با مردم و کاهش مراجعات حضوری بسیار موثر است.

در این نشست هریک از فرمانداران نیز به بیان نیازمندی‌های شهرستانی در مسیر اجرای پروژه ها و رفع مشکلات مردم پرداختند.