از چند روز گذشته سیستم تبلیغات هوشمند گوگل (با توجه به موقعیت مکانی کاربر) در صدر هر جستجویی “فراخوان همکاری و سرمایه گذاری شرکت های ایتالیایی در ایران” را یادآوری می کند؛

سایتی که برای این فراخوان به منظور مشاوره و تسهیل سرمایه گذاری در ایران ایجاد شده اشاره می کند که تغییر سیاست های اخیر در ایران می توانند فرصت مناسبی باشند برای باز کردن درهای سرمایه گذاری برای شرکت ها و سرمایه گذاران ایتالیایی برای به دست آوردن مجدد موقعیت غالب مشارکتی که پیش از تحریم های وضع شده داشته اند.

این فراخوان با اشاره به جایگاه اقتصادی ایران در خاورمیانه و پتانسیل بازار برای جذب سرمایه به سرمایه گذاران ایتالیایی یادآوری می کند که فرصت بیشماری در بخش های متعدد از جمله ماشین آلات و تجهیزات برایشان وجود دارد. خلاصه اینکه کمترین آثار این مذاکرات و توافق این است که وقتی سایت ها را باز می کنیم به جای اخبار انزوای جهانی ایران، تهدید به جنگ و تبلیغات سیاه، آب انداختن دهان سرمایه گذاران خارجی برای سرمایه گذاری در ایران دیده می شود.

احسان سلطانی-پارسینه