فرماندار فومن با بیان اینکه باید نسل جوان را با کتابخانه‌ها پیوند داد گفت: باید برای ترغیب این نسل به کتابخوانی از ابزارهای به روز و مدرن تر استفاده شود

به گزارش ایلنا از فومن،میرشمس مومنی زاده در جلسه انجمن کتابخانه های شهرستان فومن که در کتابخانه عمومی این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: افزایش فضای کتابخانه ای و گسترش تجهیزات مدرن برای این نهاد از وظایف انجمن کتابخانه ها است که باید به آن توجه شود.

فرماندار فومن رسیدن به این نقطه را نیازمند امکانات و اعتبارات مناسب دانست و گفت: در این زمینه می توانیم از پتانسیل خود در اداره کل کتابخانه های استان، نیم درصد درآمد شهرداری و مشارکت های مردمی بهره ببریم.

مومنی زاده اظهار داشت: فضاها را در ارتباط با کتاب و کتابخانه‌ها در شهرستان گسترش دهیم و کتابخانه‌ها را تجهیز به ابزار و امکانات مدرن امروزی نماییم.

وی با بیان اینکه باید مردم و دانش‌آموزان را تشویق به مطالعه کتاب کنیم، افزود: باید کار مطالعاتی، تحقیقاتی و پژوهشی صورت گیرد تا کتاب و کتاب‌خوانی برای مردم جذابیت داشته باشد.

فرماندار فومن با اشاره به تلاش مضاعف دستگاه های فرهنگی مرتبط با انجمن کتابخانه های شهرستان، افزود: برای ترغیب و تشویق حضور مردم به ویژه دانش آموزان و کارکنان دستگاه های دولتی درکتابخانه، باید فرهنگ کتابخوانی و مطالعه نهادینه شود.

وی بر ضرورت اولویت بندی نیازها از سوی کتابخانه عمومی شهرستان تأکید و خاطرنشان کرد: ارائه پیشنهادات و درخواست های زیاد به جز اینکه ابتر و غیرعملی بماند نتیجه ای دیگر به دنبال ندارد.

مومنی زاده  به ایجاد نوآوری و تحول در حوزه کتاب و کتابخوانی نیز اشاره و تصریح کرد: ایجاد نوآوری در حوزه کتابخوانی نیازمند کار مطالعاتی و تحقیقاتی است.

وی با بیان اینکه امروزه بیشتر وقت جوانان و نوجوانان در فضای مجازی صرف می شود، اظهار کرد: باید برای ترغیب این نسل به کتابخوانی از ابزارهای به روز و مدرن تر استفاده شود.

فرماندار فومن با بیان اینکه امکانات اولیه امروزی که جوانان به آن علاقه‌مند هستند باید در کتابخانه‌های تجهیز شود، گفت: توسعه و افزایش مطالعه کتاب  از شاخص‌های فرهنگی یک جامعه است و مطالعه کردن هم به سن و گروه خاصی تعریف نشده است.

فرماندار فومن در ادامه به موضوع حمایت از ناشران و مولفان اشاره کرد و افزود: می توانیم همزمان با آغاز هفته دولت طی مراسمی از این افراد دعوت و از تلاش و زحمات آنها در جهت اعتلای فرهنگ کتاب و کتابخوانی تجلیل و قدردانی کرد.

مومنی‌زاده با تاکید بر ایجاد نمایشگاه‌های کتاب در طول سال در این شهرستان، تصریح کرد: کتاب‌هایی که در نمایشگاه‌ها به نمایش و عرضه گذاشته می‌شود باید از جذابیت بالایی برخوردار باشد تا مخاطب را به سرعت جذب نماید.

وی با بیان اینکه باید نسل جوان را با کتابخانه‌ها پیوند داد، خاطرنشان کرد: پیوند بین کتاب و کتابخوانی با مسجد، پایگاه‌های بسیج و نهادهای دیگر اجتماعی ارزشمند است که باید برقرار شود تا این موضوع مهم گسترش پیدا کند.

فرماندار فومن با بیان اینکه مسابقات کتاب‌خوانی یکی دیگر از راه‌های جذب دانش‌آموزان به مطالعه کتاب است، اظهار داشت:  موضوع کتابخانه‌ها وکتابخوانی ازاهمیت بالایی برخوردار است که باید به آن توجه ویژه‌ای شود.