شهردار رشت در آیین رونمایی از نرم‌افزار نمایشگاهی «گیل‌نما» در خانه میرزا کوچک جنگلی با تبریک سالروز آزادسازی خرمشهر اظهار کرد: فلسفه وجودی رزمندگان در دوران دفاع مقدس بر پایه ارزش‌ها تعریف شده است.

ندای گیلان:شهردار رشت در آیین رونمایی از نرم‌افزار نمایشگاهی «گیل‌نما» در خانه میرزا کوچک جنگلی با تبریک سالروز آزادسازی خرمشهر اظهار کرد: فلسفه وجودی رزمندگان در دوران دفاع مقدس بر پایه ارزش‌ها تعریف شده است.

سید محمدعلی ثابت‌قدم بر ترویج ارزش‌های دوران دفاع مقدس در جامعه تاکید کرد و افزود: فلسفه دفاع و مقاومت در عرصه‌ای که جنگ نیست باید برای نسل امروز تبیین شود.

وی با بیان اینکه رفتار به ظاهر ارزشی تاثیرگذار نیست، تصریح کرد: در عمل باید نشان دهیم نگاه ما در حوزه‌های مختلف به ارزش‌ها است.

ثابت‌قدم به‌وجود عقب‌ماندگی‌ها در جامعه اشاره کرد و گفت: رزمندگان با ایثارگری وارد عرصه دفاع مقدس شدند و برطرف کردن عقب‌ماندگی‌ها نیازمند این رفتار است.

شهردار رشت با تاکید بر اینکه منافع عمومی باید به طرفی هدایت شود تا ارزش‌هایی که برای آن خون ریخته شده در جامعه پیاده‌سازی شود، بیان کرد: ترویج منافع عمومی زمانی اتفاق می‌افتد که با داشتن دانش بر مقاومت اصرار کنیم و در این زمینه استمرار داشته باشیم.

وی بر پرهیز از رفتار عوام‌گرایانه در راستای حفظ منافع عمومی تاکید کرد و یادآور شد: رفتارها باید در راستای اهداف نظام اصلاح شود.

به گزارش فارس، در آیین مذکور نرم‌افزار نمایشگاهی «گیل‌نما» دارای شش اثر بومی دفاع مقدس گیلان با موضوع‌های شهدای شاخص، جغرافیای وقایع، نمایشگاه یادمان‌ها، پشتیبانی از جنگ و … در خانه میرزا کوچک جنگلی رونمایی شد.

همچنین فیلم مستند «به رنگ چمران» زندگینامه 56 شهید دانش‌آموز دوران دفاع مقدس هنرستان شهید چمران رشت به کارگردانی میثم جوددوست تولید بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان رونمایی شد.