عضو هیات مدیره جدید پدیده شاندیز گفت: هنوز مشخص نیست چه عددی برای هر یک سهم در نظر گرفته شود.

به گزار ندای گیلان،احمد نوروزی  اظهار کرد: اعضای هیات مدیره جدید برای احقاق مردم، مسئولیت مدیریت این شرکت را عهده‌دار شده‌اند، امروز هم اولین جلسه اعضای جدید هیات مدیره با ستاد تدبیر استان تشکیل شد. اولویت نخست تعییت تکلیف طرح پدیده از نظر فنی و تصویب آن، تعیین تکلیف مطالبات مورد ادعای دستگاه‌های اجرایی، شهرداری و سپس تهیه تراز مالی پروژه است چرا که هر سرمایه‌گذار ابتدا نرخ بازده اقتصادی پروژه را ارزیابی و سپس سرمایه‌گذاری می‌کند.

عضو هیات مدیره جدید پدیده شاندیز تصریح کرد: پروژه پدیده شاندیز باید توجیه اقتصادی داشته باشد و طرح آن مصوب شود، چرا که در صورت عدم شفاف‌سازی پروژه، طرح مصوب نخواهد شد و قابلیت جذب سرمایه‌گذار هم وجود نخواهد داشت.

وی تاکید کرد: بازگرداندن پول سهام‌داران مستلزم آن است که منبع مالی آن از محل پروژه تامین شود که باید بازده اقتصادی مثبت داشته باشد تا سرمایه‌گذار داخلی و خارجی را بتوان جذب کرد.

شهردار اسبق مشهد ادامه داد: مدیران ارشد استان و دستگاه قضایی حامی سهام‌داران خرد هستند و کمک خواهند کرد تا مشکلات به سرعت حل شوند.

نوروزی با اشاره به اینکه ادعاها درباره شرکت پدیده بسیار زیاد است، عنوان کرد: طرح پروژه پدیده باید به کمیسیون ماده ۵ ارائه شود، ادعاهای دستگاه‌های اجرایی مشخص شود، احتمال می‌دهیم توجیه اقتصادی خوبی برای ادامه فعالیت پدیده تعریف شود از این رو تا تعیین تکلیف وضعیت شرکت، نیازمند همراهی جمع سهام‌داران هستیم.

عضو هیات مدیره جدید پدیده شاندیز خاطرنشان کرد: شرکت تصمیم دارد برای بازگرداندن پول و سرمایه سهام‌داران، جذب سرمایه‌گذار کند تا سرمایه‌گذار طی فرآیندی مالکیت بخشی از پروژه و یا سهام شرکت را کسب کند و حسب ضرورت به نفع سهام‌داران جزء، از سهام عمده کسر و به سهام سرمایه‌گذاران افزوده شود.

وی با بیان اینکه ستاد تدبیر استان و سیستم قضایی بازرسی به نفع سهام‌داران جزء وارد میدان شدند،افزود: البته هنوز مشخص نیست چه عددی برای هر یک سهم در نظر گرفته شود، از این رو باید منتظر ماند تا طرح نهایی و مسائل دستگاه‌های اجرایی روشن شود تا نرخ واقعی سهام مشخص شود.

شهردار اسبق مشهد ضمن ابراز امیدواری از احیای شرکت پدیده شاندیز اظهار کرد: تصور می‌کنیم شرکت پدیده شاندیز بازده خوبی داشته باشد و بتواند احیا شود./ایلنا