نماینده مردم رودبار در مجلس با بیان اینکه هم‌‌اکنون نرخ پرداخت عوارضی برای اهالی بومی محلی کاهش چشمگیری پیدا کرده است تصریح کرد:‌ در حال حاضر و طبق تصمیمات جدید نرخ تعیین شده جهت پرداخت عوارضی برای مردم شهرستان رودبار به هزار تومان تقلیل پیدا کرد.

به گزارش ندای گیلان،منوچهر جمالی اظهار داشت:‌ مردم شهرستان رودبار به جهت افرایش نرخ عوارضی برای تردد در مسیرهای خود با موانع زیادی مواجه هستند که این مشکلات با کاهش نرخ پرداختی به عوارضی تا حد بسیار زیادی حل می‌شود.

نماینده مردم رودبار در مجلس از گلایه‌های مردم این شهرستان در سال‌های اخیر سخن گفت و بیان داشت:‌ اهالی منطقه برای رفت و آمد و تردد در مسیرهای کوتاه خود به ناچار باید از محل عوارضی شهرستان رودبار عبور کنند و افزایش نرخ دریافتی‌ها در عوارضی بر حجم این گلایه‌ها افزوده است.

جمالی به پیگیری‌های انجام شده توسط مسئولان شهرستانی و استانی اشاره کرد و ابراز داشت:‌ همه دست‌اندرکاران با دیدن این مشکلات به‌وجود آمده از مدتها قبل به فکر راه چاره افتادند و حقیقتاً از هیچ کمک و حمایتی نیز در جهت رفع آن و احقاق حقوق مردم فهیم منطقه مضایقه نکردند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس احداث آزاد راه قزوین به امامزاده هاشم را مورد بررسی قرار داد و افزود:‌ برای اجرای این پروژه از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کردند و طبق قرارداد بین وزارت راه و سرمایه‌گذار طرح،‌ پس از تکمیل پروژه باید عوارضی در محل مربوطه ایجاد می‌شد.

وی با بیان این مطلب که میزان سرمایه‌گذاری انجام شده توسط بخش خصوصی از محل دریافت عوارضی باید تأمین شود عنوان کرد:‌ عوارضی شهرستان رودبار نیز مثل همه جای کشور درست بر طبق این منطق و قرارداد منعقد شده بین وزارات راه و شهرسازی و بخش خصوصی احداث شد.

نماینده مردم رودبار در مجلس عمر تأسیس عوارضی شهرستان رودبار را حدود 8 سال اعلام کرد و ابراز داشت:‌ در سال‌های آغازین اجرای این طرح به جهت پایین بودن نرخ عوارضی دریافتی مردم نگرانی زیادی نداشتند اما با افزایش نرخ‌ها مشکلات بسیار زیادی برای اهالی منطقه بوجود آمد.

جمالی با اشاره به اینکه مردم در شهرستان رودبار برای طی مسیرهای کوتاه نیز مجبور به تردد از محور عوارضی هستند گفت:‌ اهالی بومی منطقه برای هر بار رفت و آمد از محل عوارضی شهرستان رودبار باید کل مبلغ مورد نظر را همانند سایر افراد دیگر پرداخت کنند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از پیگیری‌های انجام شده و رایزنی با مسئولان مربوطه خبر داد و اظهار داشت: ‌بنده از حدود دو سال گذشته برای رفع این مشکل مکاتبات زیاد و جلسات متعددی را با وزیر راه و شهرسازی معاونان وی و معاون اول رئیس جمهور داشته‌ام.

وی به دیدارهای مکرر و پیگیری‌های مجمع نمایندگان استان گیلان با مسئولان مربوطه اشاره کرد و ابراز داشت:‌ حاصل تمام این رایزنی‌های بالاخره منجر به اخذ تصمیمی جدیدی در این زمینه شد تا دیگر مردم شهرستان رودبار برای تردد درمسیر عوارضی از پرداخت مبالغ زیاد معاف شوند.

نماینده مردم رودبار در مجلس با بیان اینکه هم‌‌اکنون نرخ پرداخت عوارضی برای اهالی بومی محلی کاهش چشمگیری پیدا کرده است تصریح کرد:‌ در حال حاضر و طبق تصمیمات جدید نرخ تعیین شده جهت پرداخت عوارضی برای مردم شهرستان رودبار به هزار تومان تقلیل پیدا کرد.

جمالی از شروع اجرای این طرح جدید در تاریخ 12 خرداد خبر داد و خاطرنشان کرد:‌ امیدواریم با اتخاذ این تصمیمات جدید تنها اندکی از دغدغه‌های مردم شهرستان رودبار کاسته شود تا حداقل دیگر برای تردد در مسیرهای مورد نظر خود با موانع و مشکلات این‌چنینی درگیر نباشند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس انتقال عوارضی فعلی شهرستان رودبار به ابتدای استان را امری ضروری خواند و گفت:‌ بنده از مدتها قبل پیگیر انجام این موضوع هستم و پس از رفع دغدغه مردم در مورد نرخ عوارضی تلاش خود برای انتقال عوارضی را با جدیت دنبال خواهم کرد.

وی استقرار سامانه هوشمند کنترل ترافیک در مسیرهای مختلف را ضروری اعلام کرد و بیان داشت:‌ طبق اعلام نظر وزارت راه و شهرسازی این سیستم پیشرفته به زودی در مسیر امامزاده‌ هاشم مستقر خواهد شد تا هر فرد بنا به میزان استفاده خود از آزاد راه مربوطه عوارض پرداخت کند.

نماینده مردم رودبار در مجلس با بیان اینکه مردم شهرستان رودبار در تمام این سال‌ها مبالغ هنگفتی در عوارضی پرداخت کرده‌اند گفت:‌ در تلاش هستیم با استقرار سامانه هوشمند ترافیک تخفیفات ویژه‌ای را نیز برای مردم منطقه و اهالی شهرستان رودبار لحاظ کنیم./تسنیم