نماینده صومعه سرا با بیان این که اخذ تسهیلات بانکی برای ایجاد اشتغال به یک دردسر تبدیل شده است ، گفت: نرخ بالای بهره و الزام به وثیقه ملکی از بزرگ ترین موانع اخذ تسهیلات بانکی شده است.

به گزارش ندای گیلان از رشت،سیدکاظم دلخوش اباتری در صحن علنی امروز مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود ضمن گرامیداشت فرارسیدن ایام دهه فجر و پیروزی پرشکوه انقلاب اسلامی گفت: لازم می دانم در ابتدای سخنانم ضمن گرامیداشت مقام شهدای انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی، شهادت تعدادی از آتش نشانان در حادثه ساختمان پلاسکو را تسلیت عرض نمایم.

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس شورای اسلامی گفت: مشکلی که متاسفانه امروزه به صورت منفعلانه با آن برخورد می شود ، مشکل جوانان است.

وی در ادامه افزود: رشد سنی جمعیت ایران و نبود اشتغال در جامعه منجر به ایجاد بحران اشتغال شده است که تبعات ناخوشایندی دارد.

دلخوش اباتری گفت: استدعای من این است که مقام معظم رهبری در ارتباط با سیاست‌های کلی نظام، بحث بسیج اشتغال را به مسئولان و دستگاه‌های ذی ربط اعلام نمایند.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس  با راهبردی خواندن نقش بسیج در تاریخ جمهوری اسلامی گفت: در سال های ابتدایی پیروزی انقلاب اسلامی شاهد تشکیل بسیج 20میلیونی به فرمان امام خمینی (ره) بودیم که در مقابل دشمنان دین و اسلام فرزندان ایران اسلامی را  وارد صحنه کردند.

این نماینده مجلس دهم گفت: بسیج سازندگی از اقدامات خوبی بود که در کشورمان انجام گرفت و ما ثمرات آن را در عملیات های عمرانی کشور مشاهده کرده ایم.

وی ضمن پیش کشیدن نحوه شکل گیری نیروهای حشدالشعبی در جنگ عراق با تروریست های تکفیری گفت: تروریست های داعش اگر امروز زمین‌گیر شده اند به دلیل وجود تفکر امام (ره) و مقام معظم رهبری در این کشور بود که با فرمان آیت الله سیستانی فرمان بسیج عمومی مردم صادر شد.

دلخوش اباتری تصریح کرد: در جنگ سوریه با تروریست های تکفیری مشاهده می کنیم که بسیج عمومی منجر به انسجام ارتش این کشور در مقابل گروه های تکفیری و تروریست ها شده است.

وی گفت: درخواست اساسی ما این است که با بحران اساسی بیکاری با عنوان بسیج اشتغال، باید همه دستگاه ها و همه قوا مکلف بشوند که در رابطه با حل این مسئله قاطعانه وارد عمل شوند.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: دغدغه اساسی نمایندگان ملت در مجلس شورای اسلامی بحث اشتغال و بیکاری فرزندان ملت است. جوانان بیکار با سواد معضلی است که باید به صورت بسیجی حل شود.

وی با بیان این که اخذ تسهیلات بانکی برای ایجاد اشتغال به یک دردسر تبدیل شده است ، گفت: نرخ بالای بهره و الزام به وثیقه ملکی از بزرگ ترین موانع اخذ تسهیلات بانکی شده است.

دلخوش اباتری گفت: پیشنهاد بنده این است که همانند کشورهای توسعه یافته امکان ارزیابی و ارزش گذاری و اعتبار مشتری برای واحدهای تولید فعال شود تا موجب تسهیل و تامین منابع مالی مورد نیاز واحدهای صنعتی شود.

وی در ادامه افزود: سال هاست که واحدهای تولیدی نیمه فعال با تحمل مرارت های فراوان با خوش حسابی زمینه اشتغال و فعال ماندن چرخه تولید را در سطح جامعه فراهم کرده اند و باید تحت سیستم اعتبار سنجی مورد حمایت جدی تر قرار گیرند.

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس  با مخاطب قرار دادن وزیر آموزش و پرورش گفت: مجلس به وزیر محترم رای اعتماد داده بود و شما برای ادامه فعالیت نیازمند رای همین نمایندگان هستید و لازم است از برخورد نامناسب برخی مدیران جلوگیری کنید