امام‌زاده هاشم(ع) یکی از اماکن متبرکه‌ای است که با قرار گرفتن در ورودی شهر رشت روزانه پذیرای هزاران مسافر و زائر است وامکاناتی که به این مسافران و زائران داده می‌شود از عهده ما خارج است.

ندای گیلان:ولی عادلی با بیان اینکه حرم مطهر امام‌زاده هاشم(ع) یکی از اماکن متبرکه‌ای است که با قرار گرفتن در ورودی شهر رشت روزانه پذیرای هزاران مسافر و زائر است اظهار داشت: امکاناتی که به این مسافران و زائران داده می‌شود از عهده ما خارج است.

وی با اشاره به اینکه تمامی پروژه‌های حرم مطهر امام زاده هاشم(ع) از محل نذورات مردمی انجام می‌شود گفت: از این نذورات 40 درصد در عمران بقعه، 20 درصد بابت هزینه‌های فرهنگی و 30 درصد از نذورات نیز صرف هزینه‌های مدیریتی بقعه می‌شود.

مدیرکل اوقاف وامورخیریه استان گیلان، کمک‌های دولت به مساجد و بقاع متبرکه را که از طریق استانداری پرداخت می‌شود ناچیز برشمرد و خاطرنشان کرد: این کمک‌ها چشمگیر نبوده و به امامزادگانی که دارای پروژه‌های کوچک و کم هزینه هستند پرداخت می‌شود.

عادلی از انجام پروژه‌هایی نظیر هتل‌سازی، دروازه عفاف و حجاب، تعمیرگنبد امامزاده، احداث 40 مغازه در اطراف حرم، بازسازی آسفالت صحن حرم، احداث پارک تفریحی و بازارچه جهت رفاه حال مسافران  خبر داد و تصریح کرد: هدف از اجرای این پروژه‌ها خدمات رسانی به مسافران و زائران، ایجاد اشتغال برای مردم منطقه وهمچنین توسعه رونق اقتصادی و گردشگری استان است.

وی گفت: در حال حاضر بیش از 30 نفر کارگر و خادم در حرم مطهر امام زاده هاشم(ع)مشغول به‌کار هستند که حقوق تمامی آنان از محل بقعه تامین وپرداخت می‌شود و نذورات مردمی قطعاٌ نمی‌تواند جوابگوی تمام این هزینه ها و پروژه ها باشد.

این مقام مسئول با اشاره به بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی از حرم مطهر و با اشاره به قول مساعدت در زمینه تعمیر آسفالت صحن حرم، خاطرنشان کرد: متاسفانه از طرف سازمان‌هایی مثل میراث فرهنگی و گردشگری، هلال احمر، سازمان برنامه و بودجه و  استاندارد که کمک به بقاع متبرکه جزو رسالتشان است هیچ کمکی نمی‌شود.

عادلی همچنین افزود: از اصحاب رسانه وخبرگزاری‌ها نیز انتظار کمک داریم تا همچون همیشه مروج قرآن و سنت باشند و در این زمینه به خادمین اهل بیت یاری برسانند./تسنیم