فتوای جهاد نکاح که مفتی‌های وهابی با آن شرایط حضور زنان در گروه‌های تروریستی داعش و القاعده را فراهم کرده و یک نوع واجب دینی برشمردند، از جمله فتاوای بی‌شماری است که بهت و حیرت جهانیان را برانگیخته است.

به گزارش ندای گیلان به نقل از تابناک، بسیاری از علما و اندیشمندان جهان عرب اعتقاد دارند که فتواهای وهابیون عامل هرج و مرج کنونی در دنیای عرب و ظهور گروه های تروریستی و اعمال خشونت بار آن‌ها در منطقه شده است. روزنامه الاتحاد امارات سه شنبه به نقل از احمد محمد الشح، مدیر «مؤسسه قرآن کریم راس الخیمه» نوشت که فتواهای نادرست و احساسی، عامل بحرانی شدن خاورمیانه و پیش آمدن وضعیت کنونی در کشورهای عربی شده است. وی در پانزدهمین همایش جایزه قرآن کریم در رأس الخیمه افزود: فتواهای نادرست است که موجب هرج و مرج در کشورهای عربی شده است.

در حاشیه این سخنان مفتی اماراتی می‌توان به برخی فتواهای مفتی‌های وهابی عربستان اشاره کرد که موجب بحران‌های زیادی در منطقه و جهان شده است. از جمله این فتوا‌ها می‌توان به این موارد اشاره کرد. هر کسی که در بازی فوتبال گل بزند و سپس بدود تا بقیه او را دنبال و بغل کنند، باید به صورتش تف انداخت و تنبیه کرد.

ـ بستن کمربند ایمنی حرام است، زیرا مانع قضا و قدر می‌شود.

ـ شستن گوشت قبل از پختن بدعت است.

ـ فوتبال حرام است مگر با شروط و ضوابط (اگر شروط وهابیت در فوتبال رعایت شود دیگر در زمین و بازی فوتبال، خطوط کناره زمین، خط وسط، داور، ۱۱ بازیکن، پنالتی، اوت و کرنر، تیرک دروازه و خیلی چیز‌ها معنی ندارد).

ـ اهدای گل به بیمار حرام است.

ـ پوشیدن کفش پاشنه بلند حرام است.

ـ غذا خوردن با قاشق حرام است.

ـ داشتن راننده یا خدمتکار در منزل حرام است.

ـ دست تکان دادن برای بازیکنان فوتبال حرام است.

ـ رانندگی برای زنان حرام است.

ـ نوشتن مقاله در مطبوعات حرام است.

ـ انداختن عبا روی کتف حرام است.

ـ تروریست‌ها بدون پرداخت مهریه و یا خواندن خطبه شرعی، مالک زنان اسیر سوری هستند.

ـ فتوای جهاد نکاح که مفتی‌های وهابی با آن شرایط حضور زنان در گروه‌های تروریستی داعش و القاعده را فراهم کرده و یک نوع واجب دینی برشمردند، از جمله فتاوای بی‌شماری است که بهت و حیرت جهانیان را برانگیخته است.