با حضور ۱۳ تیم از سراسر کشور، نخستین دوره مسابقات فوتبال ساحلی دانشجویان دانشگاه علمی – کاربردی کشور در منطقه آزاد انزلی برگزار شد.

به گزارش ندای گیلان و به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد انزلی، نخستین دوره مسابقات فوتبال ساحلی دانشجویان دانشگاه علمی – کاربردی کشور با حضور ۱۳ تیم از سراسر کشور در مجموعه ورزش های ساحلی زنده یاد سیروس قایقران منطقه آزاد انزلی که از ۲۲ آذر ماه آغاز شده بود پس از پنج روز رقابت بین تیم های حاضر با قهرمانی تیم چهار محال بختیاری به پایان رسید.

بنا بر این گزارش سطح رقابت ها در این دوره بالا بوده، دانشجویان دانشگاه علمی – کاربردی در فضای مناسب ورزشگاه ساحلی سیروس قایقران منطقه آزاد انزلی به رقابت پرداختند و در پایان تیم های چهارمحال بختیاری ، یزد و آذربایجان شرقی به ترتیب به مقام اول تا سوم دست یافتند و از تیم های برتر تجلیل شد.

گفتنی است در نخستین دوره مسابقات فوتبال ساحلی دانشجویان دانشگاه علمی – کاربردی کشور در گروه A تیم های شرکت کننده از استان های گیلان، کهکیلویه و بویراحمد، فارس و چهارمحال و بختیاری در گروه B آذربایجان شرقی، مرکزی و لرستان در گروه C خوزستان، سمنان و یزد و در گروه D زنجان، اصفهان و اردبیل قرار گرفته بودند که درچهار مرحله مقدماتی، حذفی، نیمه نهایی، رده بندی و فینال با یکدیگر رقابت داشتند.

لازم به ذکر است مجموعه ورزش های ساحلی مرحوم قایقران منطقه آزاد انزلی به عنوان یک زیرساخت استاندارد در سطح جهانی به منظور برگزاری مسابقات ملی و بین المللی ورزش های ساحلی در شمال کشور ایجاد شده تا علاوه بر تأمین زیرساخت لازم جهت توسعه چنین رشته هایی در سطح استان گیلان که یکی از قطب های ورزش های آبی و ساحلی کشور است، زمینه توسعه و استعداد یابی در رشته های ورزشی با محوریت منطقه فرآهم شود.

گفتنی است در پنج سال گذشته این منطقه میزبان بیش از ۱۰۰ رویداد ورزشی بین المللی، ملی و منطقه ای بوده است و در بازدید های مختلف روسای فدراسیون های جهانی و کشوری بر توانمندیها و امکانات استاندارد این مجموعه جهت میزبانی از مسابقات بین المللی به ویژه در رشته های ساحلی و آبی تصریح شده است.