نخستین نشست کمیته برگزاری هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار سال1398 به منظور پیش بینی برگزاری برنامه های این هفته با حضور مدیرکل کتابخانه های عمومی استان، معاونین و اعضای این کمیته برگزار شد.

به گزارش ندای گیلان از رشت،در نخستین جلسه رسمی کمیته برگزاری هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار سال1398 با حضور پریسا کرمی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان؛ زهرا بدن آرا، معاون امور کتابخانه ها و همکاری ها، روسای ادارات، مسئولین و کارشناسان ستادی این اداره کل برگزار شد در خصوص برنامه ریزی برای برگزاری هرچه باشکوهتر برنامه های این هفته بحث و تبادل نظر شد.


کرمی: ضرورت حضور دستگاه های اجرایی استان در اجرای برنامه های هفته کتاب سال جاری
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان در ابتدای این نشست با بیان اینکه هفته کتاب، فرصت مغتنمی برای معرفی خدمات، اقدامات انجام شده و دستاوردهای یکساله مجموعه کتابخانه های عمومی به مردم، اهالی فرهنگ و ادب و مسئولین دغدغه مند در حوزه کتاب و کتابخوانی است، بر ضرورت پیش بینی برنامه های جذاب، همگانی و تاثیرگذار در این هفته برای بهره مندی عموم مردم تاکید کرد.


پریسا کرمی همچنین استفاده از ظرفیت سایر دستگاه های اجرایی، نهادهای خدمات رسان و سایر ارگان ها در برگزاری برنامه های این هفته را خاطرنشان کرد و گفت: امیدواریم در این هفته شاهد رونق بیشتر امر کتابخوانی مورد تاکید مقام معظم رهبری در جامعه با کمک دستگاه های اجرایی بوده و از ظرفیت های موجود در این دستگاه ها در اجرای برنامه ها استفاده کنیم.


بدن آرا: هفته کتاب سال98 را به بیادماندنی ترین رویداد فرهنگی سال جاری تبدیل کنیم
معاون امور کتابخانه های و همکاری های اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان نیز در این نشست ضمن اشاره به برنامه های سال گذشته مجموعه کتابخانه های عمومی استان و اشاره به برخی کاستی ها و آسیب های موجود در برنامه های هفته کتاب سال 1397 برضرورت برنامه ریزی منسجم تر در اجرای همه برنامه ها در سال جاری تاکید کرد.


زهرا بدن آرا همچنین اظهار امیدواری کرد هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار سال 1398 با همکاری، هم افزایی و همفکری همه دست اندرکاران مجموعه کتابخانه های عمومی در سراسر استان به عنوان یکی از بیادماندنی ترین رویدادهای فرهنگی سال جاری معرفی شود.


در ادامه این نشست هریک از اعضای کمیته برگزاری هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار سال1398 به بیان برنامه های پیشنهادی خود در این هفته پرداختند.


گفتنی است هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار سالجاری بدلیل استقبال عمومی و برای دومین بار با شعار «حال خوش خواندن» آغاز و تا هفته پایانی آبان ماه با برگزاری ده ها برنامه فرهنگی در سطح ملی، استانی و شهرستانی ادامه خواهد داشت.