معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان گفت: نخستین جرم در اطلس جرایم گیلان سرقت خرد و دومین جرم ایراد ضرب است.

به گزارش ندای گیلان از رشت، معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان از سرقت به عنوان یک پدیده ضد اخلاقی و ضد اجتماعی یاد کرد و گفت: در اطلس آمار جرایم در کشور همانند دیگر کشورها، سرقت و خشونت آمار بالایی دارد.

احمد آقایی با بیان اینکه پارسال ۲۶ هزار و ۱۳۱ پرونده سرقت در دادسرای گیلان و ۸۲۶ هزار پرونده در دادسراهای کشور تشکیل شد افزود: رئیس قوه قضاییه بر حسب فراوانی جرم های مرتکب شده مجاز است دادسراهای تخصصی در کشور راه اندازی کند.

وی اضافه کرد: چون در تهران آمار سرقت بالا است دادسرایی ویژه ای برای این جرم ایجاد شد اما در دیگر استان ها و کلان شهرهای کشور شعبات ویژه ای وجود دارد که برخی دادیاری و برخی دیگر به امر بازپرسی از جرایم مقرون به آزار، عنف و سرقت اختصاص دارد.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان از صدور بخشنامه رئیس قوه قضاییه در کنترل مجرمان سابقه دار و خطرناک در استان ها خبر داد و گفت: خوشبختانه با غنای فرهنگی شهروندان گیلانی، حسن تدبیر و مدیریت دستگاه های قضا، امنیتی و انتظامی، آمار جرم های بسیار خشن، سرقت های مسلحانه و مقرون به آزار در گیلان بسیار کم است.

آقایی افزود: نخستین جرم در اطلس جرایم گیلان سرقت خرد و دومین جرم ایراد ضرب است.

وی اضافه کرد : امسال ۸۷۴ هزار پروند به دستگاه قضایی گیلان وارد شد که ۱۳ هزار و ۵۴۲ فقره سرقت بود.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان از فعالیت کارگروه کنترل مجرمان سابقه دار و خطرناک در گیلان با همکاری نیروهای انتظامی، اطلاعات، سپاه، دستگاه قضا و برخی دستگاه های امنیتی و نظارتی در گیلان خبر داد و گفت: در این کارگروه اسامی، نشانی، مشخصات فردی و سابقه این افراد ثبت شده و تحت نظر هستند که نقش بازدارنده از ارتکاب مجدد جرم برای این مجرمان دارد.