استاندار گیلان با تأکید بر لزوم استمرار تلاش های امیدبخش برای ساختن آینده ای روشن تر از امروز و نیز ضرورت بهره گیری از ظرفیت منابع انسانی برای توسعه استان گفت: نخبگان و اندیشمندان، راهکارهای علمی و عملی مطابق با سند آمایش سرزمینی گیلان ارائه دهند.

به گزارش ندای گیلان از رشت، ارسلان زارع در نشست با هیأت اندیشه ورز سازمان بسیج فرهنگیان استان، به همزمانی این نشست با ۲۸ مردادماه اشاره کرد و افزود: این روز در تاریخ معاصر ، نشانه ‌ای آشکار از سیاست های دخالت جویانه استکبار جهانی خصوصاً دولت آمریکا برخلاف خواست ملت ایران است.

نماینده عالی دولت در گیلان بخشی از موفقیت‌های ایام کرونا را برای توسعه استقلال اقتصادی و اقتصاد مقاومتی و توانمندی در تولید اقلام بهداشتی مورد نیاز همچون ماسک و محلول ضدعفونی کننده و دستگاه ونتیلاتور و صادرات مازاد آن عنوان کرد.

وی گفت: کرونا علاوه بر سلامت مردم ، به سایر بخش‌هایی نظیر بخش های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی نیز آسیب زد که با همت حوزه‌های مرتبط با فنآوری؛ فرآیند آموزش در کشور متوقف نشد و در بستر فضای مجازی و آموزش آنلاین،‌ دانشگاه ها و مدارس فعالیت خود را ادامه دادند.

وی مشارکت بسیج، سپاه و گروه‌های جهادی در اجرای طرح ملی غربالگری و پیشتازی استان گیلان در سطح کشور را بسیار اثرگذار و موثر دانست و افزود: گروه های زیادی از قشرهای مختلف مردم، به صورت خودجوش و با رویکرد جهادی به میدان آمدند و به تولید ماسک و دیگر اقلام مراقبتی پرداختند و بسیاری از واحدهای صنعتی ، خطوط تولید خود را تغییر داده یا خط تولید جدیدی برای تهیه این اقلام راه اندازی کردند.

وی به ثروت عظیمی از منابع انسانی در استان گیلان در کنار منابع طبیعی خدادادی اشاره کرد و گفت: این منبع ارزشمند، ظرفیت مناسبی برای توسعه کشور و استان است که می توان با تلاش، همت، پیگیری و انسجام و استفاده از این ظرفیت ها ، دستاوردهای بزرگ خلق کنیم.

استاندار گیلان به تأکید رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم مبنی بر توانمندسازی جوانان و نقش‌آفرینی بیشتر آنان در مسیر تدوین برنامه‌های آتی و نقشه راه توسعه استان اشاره کرد و گفت: گفتمان ما در نشست‌های مختلف با فرمانداران، ائمه جمعه، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، مدیران و سمن‌ها همواره بر محور حفظ وحدت و همدلی بوده چراکه در پی تشدید تحریم‌ها، استفاده از ظرفیت‌های موجود به صورت بهینه بهترین راهکار است.

وی تشکیل هیأت های اندیشه‌ورز را برای هم‌افزایی و حضور تأثیرگذار در عرصه‌های گوناگون جامعه عنوان کرد و افزود: تصمیمات و پیشنهادات کارشناسی این نشست‌ها می‌تواند  برای حل مشکلات استان و برنامه ریزی علمی اثرگذار باشد چراکه باید به توسعه علمی باور و اعتقاد داشته باشیم.

وی همچنین ارائه راهکارهای علمی و البته عملی مطابق با سند آمایش سرزمینی گیلان برای افزایش کارایی را بسیار اثربخش دانست و اظهار داشت: باید با حفظ محیط زیست ، منابع طبیعی و بهره‌گیری از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در مسیر رفع چالش ها و تنگناهای استان در حوزه های مختلف راهبردی، اقداماتی موثر صورت گیرد.