با توجه به اینکه بافت رشت بافتی فرسوده است، گفت: تخریب و ساخت و ساز در این بافت فرسوده، معضلی محیط زیستی به عنوان نخاله‌های ساختمانی را نیز به دنبال دارد که تاکنون در این زمینه برنامه‌ی خاصی پیگیری نشده است

به گزارش خبرنگار ندای گیلان، مدیر عامل سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری رشت در هشتاد و نهمین نشست کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی کلانشهر رشت گفت: بودجه‌ی این سازمان در سال ۱۳۹۵ حدود هفت میلیارد و ۴۹۶ میلیون تومان است که  در آیتم‌های درآمدی ناشی از فروش مواد، حاصل از خدمات، حاصل از جرائم و تخلفات و کمکها و اعانات تقسیم بندی می‌شود و هزینه‌های سازمان هم هزینه‌های جاری، هزینه‌های پرسنلی، هزینه‌های اداری، هزینه‌های سرمایه‌‌یی، هزینه‌های انتقالی و… است که امسال هزینه‌های پرسنلی به بودجه‌ی سازمان افزوده شده و چیزی حدود دو میلیارد و ۲۷۹ میلیون ریال است.

مرتضی عاطفی با بیان اینکه اعتبارات جاری سازمان از کل بودجه ۳۸ درصد است، افزود: از این مقدار ۷۹ درصد مربوط به هزینه‌های پرسنلی ما است و ۱۶ درصد مربوط اعتبارات جاری و اداری می‌شود و اعتبارات عمرانی هم  ۶۲ درصدخواهد بود.

وی ادامه داد: باید دفنگاه زباله‌ی سراوان را امسال به خوبی مدیریت کنیم و با خرید یک دستگاه کمپکتور برای دفنگاه سراوان در کنار همه‌ی مباحث مربوط به نگهداری این موضوع را نیز دنبال نماییم و مباحثی چون توسعه‌ی کود آلی و… را نیز پیگیری کنیم .

عاطفی افزود: جای خوشحالیست که توانستیم مبلغ ۱۰ میلیارد تومان از سهم شهرداری در زمینه‌ی ساماندهی رودخانه‌های رشت را بگیریم و باید از اعتبارات دیگر هم برای ساماندهی رودخانه‌های رشت بهره ببریم.

وی همچنین از ساماندهی نخاله‌های ساختمانی خبر داد و با توجه به اینکه بافت رشت بافتی فرسوده است، گفت: تخریب و ساخت و ساز در این بافت فرسوده، معضلی محیط زیستی به عنوان نخاله‌های ساختمانی را نیز به دنبال دارد که تاکنون در این زمینه برنامه‌ی خاصی پیگیری نشده است و امیدواریم  امسال برنامه‌یی اجرایی در این زمینه  اجرا کنیم.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری رشت اضافه کرد: مناطق شهرداری هم‌اکنون حدود ۶۵۰ میلیون تومان به سازمان مدیریت پسماند بدهی دارند.

وی افزود: امسال برای مدیریت هر چه بهتر پسماندهای خشک ساماندهی گاریچی‌های دوره‌گرد و نخاله‌های ساختمانی را در دستور کار سازمان قرار دادیم که تا حدودی هم این کارها پیش رفته است.