مومنی گفت:هرچند که آمارغریق در تابستان گذشته فقط ۶ نفر بوده و بطور نسبی درقیاس با بعضی سالها درگذشته بسیار مثبت است

به گزارش ندای گیلان،با گذشت یک ماه و نیم از پایان کار طرح های سالم سازی دریا جلسه کمیته ساماندهی سواحل شهرستان با حضور میرشمس مومنی زاده فرماندار بندرانزلی و سایر اعضاء با هدف ارزیابی عملکرد در تابستان گذشته و برنامه ریزی برای رفع نواقص وکاستی ها برای تابستان آینده در فرمانداری این شهرستان برگزار شد.
مومنی زاده در این جلسه با اشاره به جایگاه مهم گردشگری به ویژه گردشگری دریا محور در توسعه شهرستان گفت: با توجه به حضور تمام فصل گردشگران و مسافران درانزلی و لزوم آمادگی دستگاهها برای خدمات رسانی به هموطنان درتمام طول سال ، برنامه ریزی سالانه و تمام فصل در امر ساماندهی سواحل یک ضرورت محسوب میشود.
وی با اعلام رضایت از عملکرد ستاد سالم سازی دریا در تابستان گذشته، محورهای اصلی در ساماندهی سواحل را تامین امنیت مردم و مسافرین، ارتقای سطح خدمات رفاهی به گردشگران و مدیریت امورفرهنگی ، اجتماعی برشمرد وافزود: خبر غرق شدن حتی یک هموطن ذائقه همه را تلخ میکند و تلاش ما بر این است که همه هموطنان در جریان مسافرت به استان با خاطره ای خوش شهرستان را ترک کنند.

وی ادامه داد: هرچند که آمارغریق در تابستان گذشته فقط ۶ نفر بوده و بطور نسبی درقیاس با بعضی سالها درگذشته بسیار مثبت است، اما باید نهایت تلاش بعمل آید تاهیچ هموطنی دردریا غرق نشود.
فرماندار انزلی در ادامه برلزوم بهبود و ارتقای سطح امنیت و خدمات درسال آینده تاکید کرد و گفت: باید تلاش کنیم هم به لحاظ کمی و هم کیفی خدمات در خور و شایسته ای به مردم ارائه کنیم و لازم است بدین منظور از هم اکنون برنامه ریزی کنیم و درصدد رفع نواقص و کاستی ها برآییم.
مومنی زاده توجه به مسائل فرهنگی را از مهمترین مباحث اجتماعی درامر دریا عنوان کرد و گفت: مردم ما به ارزشها و هنجارهای فرهنگی حساسیت ویژه ای ازخود نشان میدهند، بنابراین همه ما باید این حساسیت هارا مورد توجه قرار دهیم و در برنامه ریزیهای خود لحاظ کنیم.
وی با تشکر از همه دست اندرکاران کمیته ساماندهی سواحل اظهار داشت: امسال با 47 کیلومتر نوار ساحلی ، 58 نقطه حادثه خیز و 8 طرح سالم سازی 180 مامور انتظامی در ارتباط با تامین نظم و امنیت ، 140 ناجی غریق ، 2 دستگاه آمبولانس ، 5دستگاه خودرو ، 3 دستگاه موتورسیکلت ، 7 دستگاه جت اسکی ، 10 دستگاه قایق موتوری در ارائه خدمات رسانی به گردشگران بکارگیری شدند.

وی افزود: هرچند که متاسفانه شاهد 6 نفرغریق درتابستان گذشته بوده ایم ولی باید اعلام کنم که با همت ناجیان غریق و امدادگران هلال احمر 220 نفر از هموطنان ما از غرق شدن حتمی نجات یافتند که نشان از عزم وتلاش مسئولین و همه عوامل اجرایی در ایجاد فضای سالم و امن برای گردشگران دارد.
فرماندار بندرانزلی به اهمیت برنامه ریزی در سواحل اشاره کرد و افزود: با توجه به حضورگردشگران درایام تعطیلات بویژه تعطیلات نوروز باید بگونه ای عمل کنیم که با رفع نواقص وکاستی ها قبل از تعطیلات نوروز آمادگی کامل برای پذیرش گردشگران را داشته باشیم.

فرماندارانزلی در پایان بر اساس ارزیابی و آسیب شناسی بعمل آمده فهرست اقدامات لازم برای رفع نواقص وکاستی ها در امر ساماندهی دریا را برشمرد و خواستار رفع آنها توسط دستگاههای ذیربط در ماههای آتی شد.