نتایج انتخابات تاکنون نشان می‌دهد بر خلاف نظرسنجی‌های قبل از انتخابات، نه تنها پیروزی قاطعی نصیب بایدن دموکرات نشده است که وی و طرفدارانش تاکنون نتوانسته‌اند هیچ یک از ایالتهای کلیدی تاثیرگذار در انتخابات را از آن خود کنند.

بر اساس اعلام مقام‌های انتخاباتی آمریکا، بیش از ۱۰۰ میلیون نفر از مردم آمریکا تا پیش از سوم نوامبر (روز اصلی انتخابات) به صورت پستی یا زودهنگام و در مراکز قرار داده شده، رای خود را به صندوق انداختند و روز سه‌شنبه نیز میلیون‌ها تن دیگر به پای صندوق‌های رای رفتند تا در روز اصلی انتخابات شرکت کنند.

با توجه به تفاوت ساعتی در ایالات مختلف آمریکا از شرق تا غرب و قوانین مختلف انتخاباتی در ایالات مختلف، مراکز رای گیری کم کم بسته شدند و به این ترتیب نتایج انتخابات کم کم مشخص می‌شود.

هر نامزد برای پیروزی در انتخابات به ۲۷۰ رای الکترال نیاز دارد.

نامزدهای انتخابات تاکنون به صورت زیر ایالت‌ها را از آن خود کرده‌اند:

ترامپ: کنتاکی (رای الکترال ۸)، اوکلاهاما (۷)، تنسی (۱۱)، وست ویرجینیا (۵)، آرکانزاس (۶)، می‌سی‌سی‌پی (۶)، آلاباما (۹)، کارولینای جنوبی (۹)، ایندیانا (۱۱)، وایومینگ (۳)، داکوتای جنوبی (۳)، داکوتای شمالی (۳)، لوئیزیانا (۸)، نبراسکا (۵)، کانزاس(۶)، میسوری (۱۰) آیداهو (۴) یوتا(۶)

بایدن: ورمونت (۳)، مریلند(۱۰)، نیوجرسی(۱۴)، ماساچوست(۱۱)، واشنگتن دی‌سی(۳)، دلاور(۳)، ویرجینیا(۱۳)، ایلینوی(۲۰)، کنتیکت(۷)، رودآیلند(۴)، نیویورک(۲۹)، نیومکزیکو(۵)، کلورادو(۹) نیوهمپشایر(۴) ایالت واشنگتن(۱۲)، اورگان(۷)، کالیفرنیا(۵۵)

در این گزارش اخبار مربوط به این انتخابات به صورت لحظه به لحظه آورده شده‌اند:

۰۹:۵۳ – تجمع معترضان مقابل کاخ سفید| ترامپ همیشه دروغ می‌گوید

🔹معترضان آمریکایی که از عصر روز گذشته در مقابل کاخ سفید تجمع اعتراضی برگزار کرده بودند، درست لحظاتی بعد از انتشار پیام توییتری ترامپ درباره تقلب در انتخابات، پارچه نوشته بزرگی را به دست گرفته بودند که بر روی آن نوشته شده بود: «ترامپ همیشه دروغ می‌گوید».

۰۹:۴۲ -آخرین وضعیت آراء مردمی

🔹تا این لحظه شمارش آراء در ایالات آمریکا نشان می‌دهد که «جو بایدن» نامزد دموکرات با کسب ۶۳ میلیون و ۳۳۸ هزار و ۳۹۳ رأی موفق به کسب ۴۹.۸ درصد از آراء مردمی شده است و از «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا با کسب ۶۱ میلیون و ۷۰۷ هزار و ۲۲۷ رأی، توانسته ۴۸.۶ درصد از آراء مردمی را کسب کند.

۰۹:۳۸ -آخرین وضعیت آراء الکترال

🔹«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا با پیروزی در ایالت«مونتانا» با سه رأی الکترال، تعداد آراء الکترال خود را به ۲۱۳ رأی افزایش داد. «جو بایدن» همچنان تا این لحظه ۲۳۷ آراء الکترال دارد.

۰۹:۳۵ -توئیتر بر روی توئیت ترامپ برچسب «اطلاعات نادرست» زد

🔹توییتر لحظاتی پس از انتشار توییت دونالد ترامپ درباره نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا بر روی آن برچسب «اطلاعات نادرست» زد.

۰۹:۳۱ -پایان رأی‌گیری در «آلاسکا»

🔹در حالیکه هم‌اکنون ساعت ۰۱:۰۰ بامداد چهارشنبه به وقت شهر نیویورک است، هم‌اکنون در آلاسکا ساعت ۲۱:۰۰ سه‌شنبه می باشد و آخرین ایالتی است که هم‌اکنون رأی‌گیری در آن به پایان رسیده است.

ترامپ در این ایالت پیشتاز است اما بنا بر گزارش شبکه فاکس‌نیوز هنوز برای اعلام پیروزی ترامپ در این ایالت زودهنگام است.

۰۹:۲۱ -ترامپ: می‌خواهند پیروزی را از ما به سرقت ببرند، اجازه نمی‌دهیم

🔹دونالد ترامپ در پیامی که در صفحه توییتر خود ضمن متهم کردن دموکرات‌ها به تلاش برای سرقت انتخابات گفت: «ما بسیار جلوتر قرار داریم اما آنها تلاش می‌کنند انتخابات را به سرقت ببرند. هرگز چنین اجازه‌ای را نمی‌دهیم. بعد از بسته شدن حوزه‌های رأی‌گیری دیگر نمی‌توان رأی داد!».

۰۹:۱۵ -بایدن: ما در راه پیروزی در انتخابات هستیم اما باید کمی صبر کنیم

🔹جو بایدن نامزد دموکرات‌ در اولین سخنرانی خود در حالیکه هنوز شمارش آراء به اتمام نرسیده، به هواداران خود گفت که ناامید نشوید و در مسیر پیروزی قرار داریم.

وی در جمع هواداران خود در خصوص پیروزی در انتخابات ابراز امیدواری کرد و گفت: «ما این انتخابات را خواهیم برد، ایمان داشته باشید».

نامزد دموکرات‌ها ضمن ابراز خرسندی از وضعیت نتایج انتخابات گفت: «ما از وضعیتی که داریم خوشحالیم و در مسیر پیروزی قرار گرفته‌ایم. برای آرای بی‌سابقه غیرحضوری باید صبر کنیم. حس خوبی داریم و از موقعیت خود راضی هستیم».

وی در خصوص وضعیت نتایج در ایالات آمریکا ادامه داد: «در آریزونا پیروز می‌شویم و هنوز در ایالت جورجیا شکست نخورده‌ایم. پنسیلوانیا را هم خواهیم برد. مردم و نه من و ترامپ رئیس‌جمهور را انتخاب می‌کنیم. ایمان داشته باشید. پیروز می‌شویم. همان طور که که از قبل می‌دانستیم، اعلام نتیجه احتمالاً به طول خواهد انجامید».

۰۹:۰۶ -بایدن به زودی سخنرانی خواهد کرد

🔹جو بایدن نامزد دموکرات به زودی سخنرانی خواهد کرد، این نخستین بار است که یک نامزد ریاست‌جمهوری در چنین مرحله‌ای از شمارش آرا سخنرانی می‌کند.

۰۸:۴۸ -آخرین وضعیت آراء الکترال

🔹ترامپ با پیروزی در ایالات مونتانا، آیووا، تگزاس، اوهایو، فلوریدا، آیداهو، یوتا، کارولینای جنوبی، کانزاس، منطقه نبراسکا، ویومینگ، داکوتای جنوبی و شمالی، نبراسکا، لوئیزیانا، آرکانزاس، ایندیانا، تنسی، اوکلاهما، میسیسیپی، میزوری،‌ آلاباما، ویرجینیای غربی و کنتاکی موفق به کسب ۲۱۰ آراء الکترال شده است.

از طرف دیگر، جو بایدن با پیروزی در ایالات ورمونت، ویرجینیا، کنتیکت، دیلاور، منطقه کلمبیا، ایلینوی، مریلند، ماساچوست، نیوجرسی، رودآیلند، کلرادو، نیویورک، کالیفرنیا،اورگن، آریزونا، واشنگتن، هاوایی، نیومکزیکو، نیوهمپشایر، مین، موفق به کسب ۲۲۷ آراء‌ الکترال شد.

۰۸:۵۲ -پیروزی «نانسی پلوسی» در کالیفرنیا

🔹نانسی پلوسی کرسی خود را در کنگره حفظ کرد. او به احتمال زیاد رئیس مجلس نمایندگان آمریکا باقی خواهد ماند.

۸:۵۲  ترامپ در ایالت های مونتانا و آیووا پیروز شد

۰۸:۳۸- آخرین وضعیت آراء الکترال

🔹آخرین وضعیت آراء الکترال ترامپ و بایدن؛ ترامپ ۲۰۴ رأی الکترال و بایدن ۲۲۷ رأی الکترال دارد

۰۸:۳۴ – «جو بایدن» در «هاوایی» پیروز شد

🔹طبق برآورد رسانه‌های آمریکایی، بایدن ۴ رأی الکترال ایالت هاوایی را از آن خود می‌کند.

۰۸:۳۰- پیشتازی «ترامپ» در پنسیلوانیا با شمار ۵۲ درصد آراء

🔹با شمارش ۵۲ درصد آرا در ایالت پنسلیوانیا، دونالد ترامپ بیشترین آرا را تا این لحظه به خود اختصاص داده است.

۰۸:۲۸ -پیروزی ترامپ در «تگزاس» و وضعیت آرای الکترال در ارزیابی‌های شبکه فاکس‌نیوز

🔹فاکس نیوز با اعلام پیروزی ترامپ در ایالت تگزاس، تعداد آرای الکترال او را ۲۰۴ اعلام کرد.در مقابل اما بایدن فعلا ۲۲۳ رأی الکترال در اختیار دارد.

۰۸:۲۳ – آخرین وضعیت آراء الکترال

🔹آخرین وضعیت آراء الکترال ترامپ و بایدن؛ ترامپ ۲۰۴ رأی الکترال و بایدن ۲۲۳ رأی الکترال دارد

۰۸:۱۷ – «دونالد ترامپ» در «اوهایو» پیروز شد

🔹شبکه فاکس‌نیوز از پیروزی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در ایالت مهم «اوهایو» با ۱۸ رأی الکترال خبر داد.

۰۷:۵۴ – پیروزی بایدن در «نیوهمپشایر» و «آریزونا»

🔹«جو بایدن» نامزد دموکرات‌ها موفق به پیروزی در ایالت «نیوهمپشایر» و «آریزونا» شده است. شبکه «فاکس‌نیوز» گزارش داد بایدن در ایالت آریزونا به پیروزی رسیده که این پیشرفت بزرگی برای دموکرات‌ها در انتخابات است.

۰۷:۵۰ – «بیل کسیدی» سناتور جمهوری‌خواه همچنان در سنا باقی می‌ماند

🔹«بیل کسیدی» سناتور جمهوری‌خواه مجدداً در انتخابات سنا در لوئیزیانا به پیروزی رسید و همچنان در سنا باقی خواهد ماند.

نتایج انتخابات تاکنون نشان می‌دهد بر خلاف نظرسنجی‌های قبل از انتخابات، نه تنها پیروزی قاطعی نصیب بایدن دموکرات نشده است که وی و طرفدارانش تاکنون نتوانسته‌اند هیچ یک از ایالتهای کلیدی تاثیرگذار در انتخابات را از آن خود کنند و بعید نیست نتیجه انتخابات ۲۰۱۶ که با پیروزی ترامپ همراه شد، تکرار شود.

در انتخابات ۲۰۱۶ ترامپ ۳۰۶ رای الکترال و رقیب دموکراتش هیلاری کلینتون ۲۳۲ رای را به دست آورده بود. چهار سال پیش هم نظرسنجی‌های پیش از انتخابات بر پیروزی کلینتون دلالت داشتند اما این ترامپ بود که با وجود رای مردمی کمتر، رای الکترال بیشتری را از آن خود کرد و در انتخابات پیروز شد.