مدیرکل دیوان محاسبات استان گیلان با اشاره به اینکه نبود اعتبارات عمده مشکل پروژه ها است، گفت: نبود اعتبارات سبب ابتر ماندن طرح ها شده است.

به گزارش ندای گیلان از رودبار،محمدرضا کردلو ظهر دوشنبه در نشست شورای اداری شهرستان رودبار اظهار کرد: خدمت صادقانه به مردم جز اولویت‌های اصلی دولت سیزدهم است و این روند باید در دستگاه‌های اجرای ملموس باشد.

وی با تاکید بر بروزرسانی داده‌ها و اطلاعات افزود: در رسیدگی به امورات مردم و دستگاه‌ها تلاش کردیم بروز باشیم.

مدیرکل دیوان محاسبات استان گیلان با اشاره به اهمیت و جایگاه آموزش در بخش‌های مختلف بیان کرد: ۸۰ درصد از تخلفات دستگاه‌های اجرایی از عدم آگاهی مدیران نسبت به قوانین است که با ارائه آموزش می‌توان مسیر خدمت رسانی به مردم را هموارتر کرد.

کردلو با تاکید بر لزوم بهره گیری مدیران از محتواهای آموزشی و کاربردی، اضافه کرد: آشنایی مدیران با قوانین درصد تخلفات و اشتباهات اداری را تا حد قابل توجهی کاهش می‌دهد.

وی، نقش مشارکتی مردم در کاهش تخلفات دستگاه‌های اجرایی را مثبت و اثرگذار خواند و افزود: تاکنون حدود ۱۵۰ هزار تماس تلفنی با دیوان محاسبات گرفته شده و مشکلات و مسائل از سوی مردم به این نهاد گزارش شده است.

مدیرکل دیوان محاسبات استان گیلان با اشاره به بازدید از چندین پروژه در شهرستان رودبار بیان کرد: عمده ترین مشکلات این پروژه‌ها نبود اعتبارات است که باعث ابتر ماندن اجرای آنها شده است.

کردلو با تاکید بر رویکرد شهرستانی در حل مشکلات، خطاب به فرماندار و مدیران شهرستان گفت: برای حل مشکلات شهرستان نباید منتظر استان بمانید، خودتان نسبت به رفع آن اقدام کنید.

جلوی ساخت و سازهای غیرمجاز در شهرستان گرفته شود

«طهمورث عموپور» فرماندار رودبار هم در این نشست اظهار کرد: پاسخگویی به مشکلات و مسائل مردم باید در اولویت مسئولان باشد، اگر مسئولی جایی می‌رود حتماً جانشین خود را در اداره قرار دهد تا امورات مردم زمین نماند.

وی با تاکید بر فعال کردن دوربین‌های مدار بسته‌ی ادارات افزود: برای خدمات دهی بهتر به مردم حتماً نیرویی کشیک در اداره تعریف شود.

فرماندار رودبار با تاکید بر نظارت ویژه ساخت و سازهای غیرمجاز، خطاب به بخشداران، گفت: جلوی ساخت و سازهای غیرمجاز را در روستاها و مناطق شهرستان بگیرید.

عموپور با بیان اینکه برای خدمت آمده‌ایم، اضافه کرد: هر مدیری نمی‌تواند از عهده حل مشکلات برآید، بگذارد برود.

ریشه بسیاری از این آشوب‌ها نارضایتی و سو مدیریت است

«حجت الاسلام سیدحسن سید محمدی» امام جمعه رودبار در این نشست با اشاره به اغتشاشات اخیر در کشور، اظهار کرد: انقلاب این حوادث را خیلی وقت است پشت سر گذاشته و به پشتوانه مردم دوام و قوام خواهد یافت.

وی با تاکید بر ریشه یابی دقیق حوادث اخیر، افزود: ریشه بسیاری از این آشوب‌ها نارضایتی و سو مدیریت است.

امام جمعه رودبار با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر خدمت جهادی و صادقانه مسئولان به مردم، بیان کرد: مدیر تراز انقلاب باید جهادی عمل کند و برای خدمت رسانی وقت و زمان نشناسد نه اینکه ساعت ۸ بیاید و ۲ برود.

حجت الاسلام سیدمحمدی با بیان اینکه مسئولیت گرفتیم تا مشکلات مردم را حل کنیم، اضافه کرد: اگر بنا بر حرف درمانی باشد که هیچ گره‌ای گشوده نمی‌شود و همه چیز در حرف باقی می‌ماند.