فرماندار رشت با اشاره به اینکه، ایجاد فضای نشاط، ارائه خدمات درمانی مناسب با توجه به شرایط کرونایی به سالمندان باید در دستور کار قرار گیرد، افزود: نباید طرح‌ها و پروژه‌های پیش بینی و تصویب شود که قابلیت اجرایی ندارد.

به گزارش ندای گیلان،علی فتح اللهی صبح دوشنبه در جلسه شورای ساماندهی سالمندان در فرمانداری شهرستان رشت با اشاره به جایگاه خاص سالمندان در میان خانواده‌های ایرانی، گفت: در دین اسلام نیز توجه و احترام به بزرگ‌ترها و سالمندان توصیه شده است.

فتح الهی با بیان اینکه احترام به والدین به عنوان یک پشتوانه و افرادی که تجربه بیشتری دارند مورد تأکید بوده است، افزود: به سالمندان نباید به عنوان افراد ناتوان نگاه شود بلکه می‌توان از تجربیات این افراد در انجام امور بهره گیری برد چیزی که به آن توصیه شده است.

وی با اشاره به اینکه در فرهنگ ایرانی اسلامی نگاه ویژه ای به سالمندان داریم، اضافه کرد: سالمندان برای ما گنجینه‌هایی از تجربه، علم و فرهنگ هستند و از آنها می‌توانیم الگو بگیریم.

فتح الهی با تأکید بر اینکه سالمندان جامعه نباید دغدغه استفاده از خدمات شهری را داشته باشند، ادامه داد: گیلان سالمندترین استان کشور محسوب می‌شود و این زنگ هشداری محسوب می‌شود و همگان باید در راستای ارائه خدمات بهتر به این قشر تلاش کنیم.

وی با اشاره به اینکه، ایجاد فضای نشاط، ارائه خدمات درمانی مناسب با توجه به شرایط کرونایی به سالمندان باید در دستور کار قرار گیرد، افزود: نباید طرح‌ها و پروژه‌های پیش بینی و تصویب شود که قابلیت اجرایی ندارد.

فرماندار رشت با بیان اینکه در بحث از استفاده از سالن‌ها و فضاهای ورزشی باید تمهیدات لازم برای سالمندان اندیشیده شود، گفت: با توجه به شرایط سالمندان باید امکانات ورزشی ویژه ای در این زمینه برای این افراد در نظر گرفته شود.