فتح اللهی با بیان اینکه نباید در بحث فرهنگ و جامعه نگاهها به سمت دولت باشد ، تصریح کرد: کارهای فرهنگی عمومی است و در کف جامعه انجام می گیرد

به گزارش ندای گیلان،فتح اللهی فرماندار صومعه سرا صبح امروز در جلسه کارگروه فرهنگی و اجتماعی فرمانداری این شهرستان با بیان اینکه هدف از برگزاری اینگونه جلسات بسترسازی برای تحولات اجتماعی وفرهنگی در شهرستان است گفت؛ هر دستگاه اداری باید زمینه ساز بستر مناسب برای ارتقاء فرهنگ جامعه بر اساس وظایف خودباشد.

وی از جایگاه رفیع و ویژه اجتماع در کشوری که بر اساس موازین اسلامی مدیریت میشود سخن گفت وافزود: کشو ما با احترامی که برای موازین اجتماعی، قوانین ، دین و آئین و … قائل است با خیلی از کشورهای جهان فرق می کند.

فرماندار صومعه سرا ادامه داد؛ ما دارای سوابق فرهنگی و تاریخی بالا و غنی ای هستیم و رفتار اجتماعی ما نشان از فرهنگ دیرینه ماست و باید چگونگی رفتار خود با جامعه را همیشه مدنظر قرار دهیم.

فتح اللهی با بیان اینکه نباید در بحث فرهنگ و جامعه نگاهها به سمت دولت باشد ، تصریح کرد: کارهای فرهنگی عمومی است و در کف جامعه انجام می گیرد و وظیفه دولت فقط فراهم نمودن شرایط و ایجاد بستر است.

رییس کارگروه اجتماعی و فرهنگی شهرستان مردم را به مشارکت در همه کارهای اجتماعی فرا خواند و اظهار کرد:  در ماه محرم برای دولت هیچگونه جلسه و برنامه ریزی بر اساس قانون پی بینی نشده و تمامی کارها و عزاداری ها توسط خود مردم صورت می گیرد و دولت فقط نقش فراهم نمودن امنیت را دارد و می بینیم که با چه نظم و چه زیبایی این مراسم ها انجام می پذیرد ودر همه امورات باید اینگونه باشد.

وی نهادینه کردن فکر فرهنگی را لازمه یک جامعه پویا و سرزنده عنوان کرد و افزود:تقویت نگاه فرهنگی در کنار همه کارها بر همین اساس انجام می گیرد.

فتح اللهی تصریح کرد؛ ما باید فرزندانمان را بگونه ای آموزش دهیم تا در آینده با نگاه فرهنگی خود به مسایل در صدد رفع مشکلات برآیند.

وی در پایان فرهنگ سازی در مصرف حامل های انرژی و منابع را عامل اصلی کاهش هزینه ها و صرفه جوییهای کلان کشوری توصیف نمود.