سرپرست فرماندار فومن با اشاره به در پیش بودن انتخابات گفت: در چنین شرابطی نقش رسانه های داخلی حساس و ظریف است و باید با دقت لازم کمک به مشارکت حداکثری مردم شود.

به گزارش ندای گیلان،نشست سرپرست فرمانداری فومن و اعضای شورای تامین شهرستان با اصحاب رسانه پیش از ظهر روز چهارشنبه در محل فرمانداری فومن برگزار شد.
حمید رضایی سرپرست فرمانداری فومن با بیان اینکه ارتباطات در ساحت مبادله اطلاعات پایه و اساس آگاهی انسان و نیز ارتقای وجودی اوست و گاها موجب گمراهی است، یادآور شد: آگاهی عین وجود آدمی یا دست کم یکی از بارز ترین وجوه وجود آدمی است، آزادی در کنار عدالت که همواره مطلوب بشر بوده یک اصل پذیرفته شده است.
در چنین فضایی ،انتقال آزاد اطلاعات که از حقوق مسلم و اصلی جامعه و افراد آن است ، اهمیت فراوان دارد و جایگاه واسطه این انتقال یعنی رسانه نیز مشخص است.
رضایی با بیان اینکه مسائل دیگری هم در این رابطه وجود دارد ، بهره گیری از رسانه برای تحت فشار دادن و تخریب دیگران را مورد توجه قرار داد و گفت این موضوع در سطح بین المللی و توسط رسانه های معاند نمود بیشتری دارد که رسانه را از اهداف اصلی و ذاتی آن منحرف می سازد ، وی خاطرنشان کرد: دشمنان نظام جمهوری اسلامی جنگ رسانه ای سهمگینی که مکمل جنگ سیاسی و اقتصادی است را علیه ما راه انداخته اند. و هدف آنها برهم زدن آرامش کشور و ایجاد نا امیدی و بد بینی است.

سرپرست فرمانداری فومن با اشاره به حمایت 40 ساله مردم از نظام اسلامی گفت: ملت ما در عین صلح طلبی، یک صدا در مقابل تجاوز و توهین ایستاده و در برابر فشار حداکثری آنها ، راهبرد مقاومت فعال را در پیش گرفته است.
باید از این سرمایه بی نظیر ملی برای ثبات و پیشرفت کشور و حفظ نظام اسلامی بهره گرفت.
رضایی با اشاره به در پیش بودن انتخابات گفت: در چنین شرابطی نقش رسانه های داخلی حساس و ظریف است و باید با دقت لازم ضمن کمک به مشارکت حداکثری مردم از انتشار مطالبی که موجب بدبینی، نا امیدی و برهم خوردن آرامش جامعه شده ویا تخریب و توهین و تهمت را همراه دارد به شدت پرهیز کنند.
رضایی اظهار داشت: مهم ترین رویداد سیاسی و اجتماعی سال ۹۸ انتخابات مجلس شورای اسلامی است و در این رابطه نیز ستاد انتخابات کشور دوشنبه گذشته افتتاح شد و از دهم آذر نیز فرایند ثبت نام از داوطلبان شروع خواهد شد و بر اساس برنامه زمانبندی مراحل بعدی ادامه پیدا خواهد کرد.
سرپرست فرمانداری فومن با یاد آوری فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه خبرنگاران ضمن ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر باید بهره کاملی از فرهنگ اسلامی داشته باشند، گفت: ایشان فرمودند که توجه و اهتمام اصحاب رسانه برای اطلاع رسانی و کار در این عرصه حساس و سرنوشت ساز باید با دقت و ظرافت خاص صورت گیرد و رعایت عدالت و قانون، ارزش های جامعه اسلامی، تشویق جهت توانمندسازی در تولید خبر و ایجاد انگیزه برای کار درست و اصولی در عرصه های مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی همواره مدنظر افراد در رسانه ها قرار بگیرد.

رضایی یادآور شد: در ایام نزدیک انتخابات با ایجاد جو رقابت گونه در جامعه و فضای رسانه ای ممکن است از کارکرد اصلی رسانه غفلت شده و به حاشیه برود . اصحاب رسانه ، کاندیداها و مدیران باید حفظ انسجام و وحدت ملی و آرامش در جامعه را هدف مشترک خود قرار دهند.

وی متذکر شد: هر اقدامی که ما را از هدف دور می کند و یاس و نا امیدی را در اجتماع گسترش دهد در راستای اهداف دشمن است و باید از آن پرهیز شود.
باید بصورت ایجابی نقاط قوت و برنامه های کاندیدا ها مطرح شود و از اقدامات سلبی و تخریب دیگران که فضای درگیری و توام با توهین و تهمت ایجاد کرده و ما را از هدف اصلی دور می کند و باعث تشویش و به هم خوردن آرامش جامعه می شود، خود داری گردد.

وی با تاکید بر لزوم فعالیت در چهارچوب های قانونی و تلاش برای جذب مشارکت حداکثری جهت افزایش قدرت نظام در مقابل بیگانگان اظهار کرد: وظیفه ما به عنوان نمایندگان دولت برگزاری سالم انتخابات و حفظ امانت رای دهندگان و نامزدها است.
رضایی با تاکید بر اینکه طبق فرمایشات رهبر انقلاب باید فضای جامعه را فضای برادری، مهربانی، حُسن ظن قرار بدهیم گفت: تذکر و نصیحت در مطبوعات خوب است اما مأیوس کردن مردم از آینده و تیره و تار جلوه دادن فضای کشور در مطبوعات خیانت است. و نباید سیاه نمایی کرد و خدماتی را که نظام اسلامی به مردم ارائه کرده است به واسطه مخالفت با مسئول یا کاندیدایی، پنهان نمود. و انتظار از رسانه ها این است که به عنوان بازوان مسئولین در جهت هرچه با شکوه تر برگزار کردن انتخابات اقدام نمایند.