فرماندار رشت به‌ضرورت مدیریت بهینه اعتبارات تأکید کرد و گفت: باید طرح‌های هادی در شهرستان با توجه بیشتری اجرا شود و نباید اجازه داد اعتبارات شهرستانی جابه‌جا شوند

به گزارش ندای گیلان،سیروس شفقی امروز در جلسه کمیته برنامه‌ریزی شهرستان رشت بابیان اینکه تخصیص اعتبارات عمرانی بخشی از وظایف کمیته برنامه‌ریزی است، اظهار کرد: باید برنامه‌ریزی شهرستان بر اساس مطالبات مردم و ظرفیت سنجی شهرستان باشد.

وی بابیان اینکه سیاست‌گذاری در شهرستان باید در راستای اعتلای همه‌جانبه شهرستان باشد افزود: در برخی از دستگاه‌های اجرایی مطالعه وجود ندارد و این موضوع یک نقص بزرگ در دستگاه‌های شهرستان است.

فرماندار شهرستان رشت با اذعان به اینکه کسی که برنامه ویژه نداشته باشد پستی را به‌ناحق اشغال کرده، گفت: بازنگری شاخص‌ها و توزیع اعتبارات بر اساس برنامه پنجم تدوین‌شده و نیازمند تغییر بر اساس برنامه ششم است.

مقام عالی دولت در رشت با اشاره به اینکه 17 درصد اعتبارات در سال گذشته سهم رشت بود، افزود: رشت در سال جاری 28 درصد اعتبارات را به خود اختصاص داده است.

شفقی بابیان اینکه 80 درصد رشد بودجه‌ای نسبت به سال گذشته در تدوین برنامه‌ها دیده‌شده، گفت: همه اعتبارات مالی جدای تسهیلات و منابع مالی همانند ارائه رایگان غیر به شهرداری‌ها و سایر منابع است.

وی بابیان اینکه در سال جاری شاهد تحول محسوسی در شهرستان خواهیم بود گفت: ضرورت دارد مدیران دستگاه‌ها منابع تخصیص‌یافته را دنبال و اعتبارات مصوب را جذب کنند.

فرماندار رشت بابیان اینکه برنامه‌ریزی در شهرستان بر اساس اطلاعات بخشداران بوده، گفت: محدودیت‌هایی در تدوین بودجه‌ای داشتیم که نیازمند رعایت ضوابط قانونی بود.

شفقی بابیان اینکه در حوزه‌های آب‌رسانی و آسفالت در شهرستان نیازمند تلاش بیشتر هستیم گفت: باید مطالبات پیمانکاران در راستای عمران و توسعه شهر و روستا پرداخت شود چون ادامه فعالیت‌های شهرستان منوط به حضور پیمانکاران است.

وی بابیان اینکه تخصیص منابع از محل نفت از دو درصد به سه درصد افزایش‌یافته گفت: گرچه بودجه شهرستان به دلیل اینکه محروم نیست از محل 2 درصد نفت  و گاز نیست اما تخصیص این منابع برای کمک مددجویان سازمان‌های حمایتی در نظر گرفته‌شده است.

شفقی با تأکید بر اینکه مدیران باید برنامه ششم توسعه را مطالعه کنند، گفت: مدیران باید پرتلاش باشند و منابع خود را جهت اجرای پروژه‌ها پیدا کنند.

فرماندار رشت به‌ضرورت مدیریت بهینه اعتبارات تأکید کرد و گفت: باید طرح‌های هادی در شهرستان با توجه بیشتری اجرا شود و نباید اجازه داد اعتبارات شهرستانی جابه‌جا شوند.فارس